Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere gi eksempler?

Var med på kurs i Trygghetssirkelen mens jeg var gravid/en stund etter fødsel.

Jeg synes det noen ganger er vanskelig å vite. Hun som holdt kurset sa at jeg kan føle meg sikker på at jeg ikke overstimulerer, for jeg er jo ikke oppi ansiktet til baby og hoier og styrer masse f.eks..

Men kom til å tenke på å ta med baby på kjøpesenter f.eks. Det kan fort bli for mye støy og inntrykk! Det er jo også overstimulering... Og ha flere ting på timeplanen en dag kan også overstimulere. Og hvordan vet man om man understimulerer i noen tilfeller? Skjer det mye en dag, føler jeg det er nødvendig med en helt rolig neste dag. Men kanskje det blir for rolig?

Anonymkode: d1583...160

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke meningen du skal gruble for mye over dette, følg babyen din. Babyer generelt liker litt ro, dvs ikke fullt tivoli hele tiden og møte masse mennesker i ett kjør. De blir på ingen måte understimulert av noen rolige dager hjemme heller. Hvis vi har hatt mye besøk feks, kan minste nå bli urolig og gråte, da skjermer jeg henne litt ved at vi går i et annet rom og ammer og slapper av. Kan ta henne med ut og rundt om, men følger hennes behov underveis. Babyer er også forskjellige, min eldste var en veldig sosial type mens minste er mer skeptisk og foretrekker hennes nærmeste omsorgspersoner. 

Anonymkode: 7f749...12f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg aldri tenkt over. Pust med magen, dette går bra!

Anonymkode: 6d3bd...edf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Se an babyen din. Min blir lett overstimulert av kjøpesentre og sånt. Understimulert tror jeg ikke babyene blir hvis man snakker og leker med dem. 

Anonymkode: 5e7e4...7a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...