Gå til innhold

Ny utdannelse! På ville veier. Er det noen geologer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet holder punktet at jeg ønsker en ny utdanning! Vurderer sterkt geologi da jeg elsker faget. Vil da ikke velge olje -veien da dette er en nedadgående spiral. Er det noen som vet hva jobbutsiktene er? Er livredd for å starte på en mastergrad å deretter stå uten jobb. Er det noen andre yrker som er spennende, grei lønn(500 000 og opp etter Max anesitet) og som gir noe. Tar alle tips med stor takk! 

Hilsen en veldig frustrert og utbrent sykepleier. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Amazon123 said:

Jeg har kommet holder punktet at jeg ønsker en ny utdanning! Vurderer sterkt geologi da jeg elsker faget. Vil da ikke velge olje -veien da dette er en nedadgående spiral. Er det noen som vet hva jobbutsiktene er? Er livredd for å starte på en mastergrad å deretter stå uten jobb. Er det noen andre yrker som er spennende, grei lønn(500 000 og opp etter Max anesitet) og som gir noe. Tar alle tips med stor takk! 

Hilsen en veldig frustrert og utbrent sykepleier. 

Vet du, jeg tror kanskje olje er en spiral som går litt opp og ned? Det er i hvert fall planlagt heftige investeringer de neste årene.

Anonymkode: bb01c...a3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oljå er også en del av fremtiden...

Anonymkode: 4a498...ed1

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner tre stk, de fullførte sin master i geologi 2015-2018. Alle har søkt på alt av jobber uten å finne noe de ønsket seg. En jobber i kommunen med semirelevant ting, en annen gikk videre på doktorgrad, en annen jobber med noe helt annet. 

Anonymkode: cc186...866

Gjest Solsmil
Skrevet

Hvilken geologiutdannelse er det du skal ta? I utgangspunktet er det geologer fra realfagsutdanningen på Ntnu (såkalt ingeniørgeolog) mer ettertraktet. Og de er veldig ettertraktet :) men jeg har jobbet sammen med folk som har studert geologi ved andre universiteter også, og jeg har ikke inntrykk av at arbeidsmarkedet er vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...