Gå til innhold

Hva mener dere om dette- samboer og eks svoger..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener dere om denne relasjonen-

Har en samboer som tidligere har vært gift , der  samboer var god kompis med svoger/svigerbror. Nå er samboeren  i et  nytt forhold med meg, nye barn og svigerforeldre og alt. Her kommer spørsmålet: Er det Ok at samboer fortsatt har denne gode relasjonen til svoger/svigerbror? 

Jeg er lei.. Burde ikke heller samboeren min kutte ut kontakt med eks svigerbror. Eks svigerbror betyr da selvsagt at min samboer, var gift med søsteren hans.. Hadde dere satt ned foten? Jeg har selv en bror, som da blir svoger/svigerbror overfor min samboer. 

Anonymkode: ea9b7...37b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest NotYou
Skrevet

Å be han kutte ex svogeren blir jo som å be han kutte en god kompis. Altså, ikke greit. 

Ikke sikkert han noensinne klikker like godt med din bror, og han må jo få velge sine egne venner. At han er venn med ex svogeren betyr jo ikke at han har noe med exen og gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ser ingen grunn til å sette ned foten.

Anonymkode: 6ffb2...256

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en samboer som tidligere har vært gift , der  samboer var god kompis med svoger/svigerbror. Nå er samboeren  i et  nytt forhold med meg, nye barn og svigerforeldre og alt. Her kommer spørsmålet: Er det Ok at samboer fortsatt har denne gode relasjonen til svoger/svigerbror? 

Jeg er lei.. Burde ikke heller samboeren min kutte ut kontakt med eks svigerbror. Eks svigerbror betyr da selvsagt at min samboer, var gift med søsteren hans.. Hadde dere satt ned foten? Jeg har selv en bror, som da blir svoger/svigerbror overfor min samboer. 

Så samboeren din kan bare bytte ut en ekssvoger med en ny svoger? De er vel gode venner og det må være lov å beholde venner i nytt samboerskap. 

Du burde la samboeren din beholde vennskapet med sin eks-svoger. Makan! 

Anonymkode: c3764...e15

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Du overreagerer noe helt ekstremt. Du er åpenbart veldig usikker, og du må heller jobbe med deg selv enn å nekte samboeren din å ha et forhold til en god kompis. 

Anonymkode: 9671e...8cb

• Liker 23
Skrevet

Jeg hadde aldri i verden kuttet ut en god kompis uten god grunn, og i alle fall ikke dersom jeg ble "beordret" om det.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å overreagere. La ham leve. 

Anonymkode: 17985...624

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Wow.. Det er ganske ekstremt.. Du kan da ikke overstyre og kontrollere andre voksne mennesker! Kjente jeg ble helt paff.. 

Ellers i hverdagen? Har du flere sånne nevrotiske tendenser?

Anonymkode: be587...3bd

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Dette får du holde for deg selv.

Du er veldig urimelig og kjip på dette, enkelt og greit. 

Anonymkode: 1e9d8...2f5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir for dumt. Håper ikke du har bedt din samboer om å bryte bånd med han enda; IKKE gjør det. Du vil fremstå som umoden og kontrollerende. Folk må få lov til å ha venner.

Anonymkode: ef7da...029

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å være usikker. Du ber da ikke samboeren din om å kutte kompiser, da er det nok du som går først. 

Anonymkode: f47f5...f2e

• Liker 10
Skrevet

Forstår at det kan dukke opp noen kjipe følelser hos deg, men han må få lov å beholde den relasjonen.

Man trenger gode kompiser i livet, og at dette tilfeldigvis er en eks-svoger, forandrer ikke det noe.

Han er skilt for en grunn, og han er sammen med deg for en grunn! Stol på det, og tenk heller at det er nice du har en så avslappa samboer som klarer skille på sak og person, og fortsatt være god venn med en i familien til eksen..

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Oi, spør du om det saboterer du forholdet ditt. Det er ikke vanlig å være så sjalu på eksen at du ber mannen kutte ut kompiser, uavhengig av familieforhold. Sånn gjør man bare ikke, det finnes grenser. 

Anonymkode: 8a70d...baa

• Liker 8
Skrevet

Å be partneren sin kutte ut venner, er første skritt i en kontrollerende og manipulerende oppførsel. Du burde skamme deg, og holde munnen din. La han ha de vennene han vil!

• Liker 8
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dette skal være et problem for deg? Dette er primært mannens venn, ikke mannens ekskones bror som enkelt kan erstattes med din bror etter "en svoger er en svoger"-prinsippet.

Min mors søster er en av min fars nærmeste venner. Det har hun vært siden de alle tre var i samme vennegjeng som unge, og det er hun fortsatt, mange år etter at foreldrene mine skilte seg - deres vennskap var uavhengig av familieforholdet. Hadde moren min prøvd å styre det på noe vis ville det sannsynligvis hatt negativ innvirkning på ganske mange relasjoner, men meg bekjent har dette aldri vært noe problem for henne.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er det du som er sjalu på en krakk?

Anonymkode: 8a70d...baa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er god venn med søsterens ex mann. Ingen problem for noen, heller ikke søsterens nye mann. Det er jo som å be noen kutte ut en god kompis! Hvorfor er dette så vanskelig for deg? Du burde kanskje begynne der? 

Anonymkode: a955a...731

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du tuller ikke sant..? På hvilken måte påvirker deres relasjon deg?

min mann har en ex-samboer. Han er fremdeles god venn med sine ex-svigers og ex-svigerinner. Både han alene og vi sammen kan titte innom der for en kaffe og en sjelden gang middag. Ex-samboer derimot har han et anstrengt forhold til, men hennes øvrige familie er særs oppegående og hyggelige mennesker, hvorfor skal han kutte kontakten med de?

det som derimot overrasker meg er at ex-samboeren «godtar» deres vennskap, for jeg tviler på at hun setter stor pris på det

Anonymkode: 09119...a52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Det jeg mener er: Hva er galt med et slikt vennskap? Hva er det du er lei av, TS? Hva er problemet egentlig?

Når du skriver "nye barn" tolker jeg det som at din samboer fra før har barn med sin ekskone, dette betyr da at hans svoger og gode kompis er onkel til barnet/barna. Er det ikke bare bra at de da har et nært og godt forhold?

Et godt vennskap er ikke noe som bare kan byttes ut som om det er en ting. Jeg tror du bør gå litt i deg selv og finne ut hvorfor du misliker dette vennskapet.

Anonymkode: fd6da...b4c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...