AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #1 Skrevet 12. april 2019 Ingen ønsker å bli veninne med meg. Men å få opplysninger om min familie skal de ha, og gjerne bak ryggen på meg Familien min bor ikke der en gang. Likevel interesserer enkelte bygdefolk seg for mye rundt meg og mitt. Har også fått høre om at noen har pratet med en kollega av meg, og spurt vedkommende om "hvor godt h*n kjenner meg, hva h*n vet om meg" osv.. Synes slikt er utrolig irriterende, men det er jo ikke akkurat ulovlig å være nysgjerrig. Men disse opplevelsene har satt en støkk i meg, så jeg forteller aldri mer en nødvendig. Vil mye heller åpne meg overfor venner jeg stoler på. Og ikke overfor personer som skal vite ting om meg, samtidig som jeg holdes på en armlengs avstand fra dem.. Vil beskrive meg selv som rolig og utadvendt. Snakker ikke vondt om noen, men erfarer desverre å bli behandlet dårlig av kvinnene på stedet :/ Anonymkode: 4e0f6...397 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #2 Skrevet 12. april 2019 Hva legger du i å bli behandlet dårlig? Anonymkode: 6b22f...fe4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #3 Skrevet 12. april 2019 Helt vanlig, opplever det samme her. Blir aldri invitert til noen, sitter alene på arrangementer hvis ikke mannen min er der. Hvis jeg prøver å invitere noen hit passer det aldri for noen. Fikk også slengt i trynet av en kunde en av de første dagene på jobb at jeg ikke burde fått jobben, den burde gått til noen fra bygda (jeg var eneste kvalifiserte søker...). Jeg ble også «forhørt» om en kollega. Vedkommende er adoptert, og den som spurte ville vite hvor h*n kom fra osv. Jeg sa rett ut at det hadde jeg ikke spurt om. Anonymkode: 0935b...9d0 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #4 Skrevet 12. april 2019 Jeg har helt motsatt erfaring. Har flyttet ny til bygder 2 ganger, og blitt tatt inn i varmen med en gang. Mine beste venner de siste årene har jeg møtt i disse bygdene. Har aldri opplevd å bli baksnakket og dårlig behandlet. Anonymkode: 7f8ab...ae2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #5 Skrevet 12. april 2019 Helt vanlig blant folk, tenker jeg. Samme om det er bygd eller by, folk sladrer og er nysgjerrige. Anonymkode: 17cac...5d8 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #6 Skrevet 12. april 2019 Har alltid blitt tatt godt imot når jeg har flyttet til ny bygd. Noe som skjer slitsomt ofte. Men jeg er veldig sosial og åpen da, så da er det lettere for folk å ta kontakt å bli kjent, de trenger ikke spørre rundt for å finne ut hvem jeg er og hva tilknytningen min til stedet er. Anonymkode: 59d23...ee7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #7 Skrevet 12. april 2019 Vanlig i bygda jeg kommer fra. Jeg har flyttet, og da fikk de det å prate om. Anonymkode: 67940...725 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #8 Skrevet 13. april 2019 Helt motsatt av min erfaring 🤔 Har aldri blitt så godt mottatt og ivaretatt. Selv noen år etter jeg flytta har jeg noen av mine bestevenner derfra, og stadig på talefot med andre derfra. Men samtidig så opplevde noen i den bygda det samme som deg. Men de utstrålte også en viss vegg som kanskje fikk dem til å skygge banen. Anonymkode: d5aa6...bbd 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #9 Skrevet 13. april 2019 Hvor mange mennesker bor det for å kvalifiseres som bygd? Snakker vi hundrevis eller tisenvis, og hvor langt til byen må det være? Anonymkode: 7331a...8e3
Gjest O.G. Skrevet 13. april 2019 #10 Skrevet 13. april 2019 (endret) Vanlig over alt det der, jeg har en standardfrase når jeg blir spurt om noe jeg ikke har noen interesse å svare på: Det har du lyst til å vite. Hvis jeg har lyst til å trolle litt så svarer jeg: Hvorfor har du lyst til å vite det? Nysgjerrig og prøver å rote i mitt privatliv nå? Endret 13. april 2019 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #11 Skrevet 13. april 2019 Det er en grunn til at jeg rømte fra bygda. Det du snakker om er bygdetrollet. Anonymkode: 98091...552 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #12 Skrevet 13. april 2019 Jeg synes det finnes sånne folk over alt. Det gjelder å finne de få gullvennene som ikke er nysgjerrige baksnakkere. Anonymkode: eb481...74e
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #13 Skrevet 13. april 2019 Flyttet fra by til bygd. Og til ny bygd ca 10 senere. Ble ønsket velkommen, koslige naboer, møter smilende folk på butikken. Da vi bodde i by kjente jeg ingen av naboene. Jo forresten - da jeg skulle pusse opp badet. Da ringte ei i en naboleilighet på, og syntes jeg var passe frekk som våget å forandre badet som han jeg kjøpte leiligheten av, hadde pusset opp. Anonymkode: 08ef6...550
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #14 Skrevet 13. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flyttet fra by til bygd. Og til ny bygd ca 10 år senere. Ble ønsket velkommen, koslige naboer, møter smilende folk på butikken. Da vi bodde i by kjente jeg ingen av naboene. Jo forresten - da jeg skulle pusse opp badet. Da ringte ei i en naboleilighet på, og syntes jeg var passe frekk som våget å forandre badet som han jeg kjøpte leiligheten av, hadde pusset opp. Anonymkode: 08ef6...550 Anonymkode: 08ef6...550
Gjest O.G. Skrevet 13. april 2019 #15 Skrevet 13. april 2019 Når man treffer på slike nysgjerrige skruer som ikke har grenser så må man snu nysgjerrigheten deres tilbake til dem og gjøre det ekkelt for dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå