Gå til innhold

Får ikke være hjemme/i hagen når utleier skal ha visning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utleier skal ha visning av boligen vi leier på tirsdag og torsdag til uken fra kl 12-15 begge dager. Vi har blitt bedt om å forlate boligen i dette tidsrommet samt vaske og rydde slik at alt ser "flott og rent ut" var hennes ord. 

I kontrakten vår står det "De to siste mnd av leieforholdet plikter leietager seg til å stille boligen til disposisjon onsdager kl.18-19, med en ukes varsel". 

Vi sa jo ikke noe på at visning nå blir på to dager til uken. Vil ikke være vrange. Sa også at "Da sitter vi ute i hagen sålenge å koser oss". Nei, vi må forlate eiendommen var beskjeden. Er ikke det litt over the top da? Midt i påsken og vi har jo lyst til bare å sitte der å kose oss. Synspunkter? 

Anonymkode: 4109b...34e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo kjemperart om dere sitter i hagen😂 Selvfølgelig skal dere forlate eiendommen!! Det er helt normalt

Anonymkode: ff93a...27b

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

visning av boligen vi leier på tirsdag og torsdag til uken

Visning på Skjærtorsdag?

Anonymkode: d6387...0f6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Visning på Skjærtorsdag?

Anonymkode: d6387...0f6

Jupp. Fikk beskjed i kveld.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo kjemperart om dere sitter i hagen😂 Selvfølgelig skal dere forlate eiendommen!! Det er helt normalt

Hvorfor? Har selv vært på flere visninger der leieboere har vært hjemme. Eller huseiere når vi har vært på visningder bolig skal selges. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke bare gå dere en tur?

Anonymkode: 30115...d2d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men 3 timer var da urimelig lenge?

En visning av hus/leilighet som skal selges er ofte satt opp med 1 time, kanskje 1,5 timer. Synes at å tvangsdeportere nåværende leietagere 3 timer, 2 dager, var i meste laget. Også midt i påskeferien hvor mange er bortreist.

Anonymkode: 64259...613

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg ingenting på. Ingen har visning i 3 timer, og i hvert fall ikke på en skjærtorsdag. En god megler hadde aldri lagt en tre timer lang visning på en av de største utfartsdagene i året. Dette tror jeg er bare oppspinn fra noen som følte de trengte litt oppmerksomhet. 

Anonymkode: 746fd...a1f

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Da vi leide i en kort periode, hadde vi ikke engang lyst til å være der ved visning, fant på noe annet. Hva skulle vi bidratt med?

Da vi sist solgte bolig, hadde vi heller ikke noe ønske om å være der ved visningen. Vi hadde en svært dyktig megler som kunne svare på alle rare spørsmål, og vi hadde ikke behov for å se på mennesker åpne skap og stille rare spørsmål til oss direkte.

Anonymkode: 2e2a3...57b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En visning av hus/leilighet som skal selges er ofte satt opp med 1 time, kanskje 1,5 timer. Synes at å tvangsdeportere nåværende leietagere 3 timer, 2 dager, var i meste laget. Også midt i påskeferien hvor mange er bortreist.

Synes ikke det er så urimelig. Kan være at utleier har avtalt tidspunkt for enkelvisninger.

Anonymkode: cb6ce...e81

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Si at hvis de krever at dere ikke kan være der, så får de bare en dag i uka, onsdag, som avtalt i kontrakten, til den tiden som står der. Hvis dere får lov å sitte i hagen kan de få de to dagene de vil ha. De har faktisk ikke lov til å kreve noe som helst utover det som står i kontrakten. Kontrakten sier heller ikke at dere må dra, eller rydde, bare at dere skal stille boligen til disposisjon, altså at de får komme inn. Utleiere kan være lovlig frekke noen ganger, og jeg er utleier selv. Folk altså. De kan ikke forlange alt mulig som ikke er kontraktfestet bare fordi de er utleiere. 

Anonymkode: 10b57...127

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si at hvis de krever at dere ikke kan være der, så får de bare en dag i uka, onsdag, som avtalt i kontrakten, til den tiden som står der. Hvis dere får lov å sitte i hagen kan de få de to dagene de vil ha. De har faktisk ikke lov til å kreve noe som helst utover det som står i kontrakten. Kontrakten sier heller ikke at dere må dra, eller rydde, bare at dere skal stille boligen til disposisjon, altså at de får komme inn. Utleiere kan være lovlig frekke noen ganger, og jeg er utleier selv. Folk altså. De kan ikke forlange alt mulig som ikke er kontraktfestet bare fordi de er utleiere. 

Anonymkode: 10b57...127

Det er da normal folkeskikk og høflighet å rydde litt før en visning av en utleieleilighet? Det trenger ikke å være en flyttevask.  Dersom det ser ut som det bor en ekstrem samler der, er det kanskje ikke så lett for utleier å leie ut til en annen.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har avtalt enkeltvisninger. så da er det vel en halvtime-time per visning da i det tidsrommet. 

Hager her er stor. planen var at jeg og mannen kunne sitte på plattingen nederst i hagen, skjermet fra folk som kommer å ser. har ingen planer om å se, prate med eller treffe dem. Vi vil bare sitte i fred i sola å kose oss med en kaffe og en bok nå som vi endelig har noen fridager, istedenfor å måtte dra ett sted eller gå tur. Jeg er gravid, jobber fult, vi pakker til flytting. Er sliten og vil bare hvile litt.

Ville bare høre hva dere andre tenkte om dette. Skal ikke være vrange vi altså. Utleier er ei koselig dame hun, men hun har ikke vært særlig hyggelig etter vi sa opp leieforholdet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er da normal folkeskikk og høflighet å rydde litt før en visning av en utleieleilighet? Det trenger ikke å være en flyttevask.  Dersom det ser ut som det bor en ekstrem samler der, er det kanskje ikke så lett for utleier å leie ut til en annen.

Fnis!! 

Vanlig husvask og normal rydding skal vi fikse. Ser jo fort litt rotete ut når man flytter

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk snakker om at det er en megler som skal holde visningene, men jeg forstår TS slik at det handler om en privat utleier. Da er det ikke utenkelig at utleier har satt opp visninger i påsken, når folk har fri og har tid til å dra på denslags. 

TS, du har min sympati. Å måtte forlate hjemmet sitt 3x2 timer når man har friuke, er kjipt. Håper dere finner på noe å gjøre. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt med meg en kanne kaffe, litt mat, bøker og blader, musikk på øret og satt med på plattingen nederst i hagen. Hvis utleier reagerer negativt på dette får det bli hennes personlige problem. Kan aldri tenke meg at potensielle leietakere reagerer negativt her. Tvert imot, dere gir jo et levende eksempel på hvor koselig man kan ha det på plattingen ;) 

Anonymkode: 9d3f7...a78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres spesielt ut. 

Har dere depositumskonto, eller har kjerringa pengene på egen konto?

Anonymkode: c0997...aae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres spesielt ut. 

Har dere depositumskonto, eller har kjerringa pengene på egen konto?

Depositumskonto
Men det har da ikke noe å si, og var ikke spørsmålet mitt

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Depositumskonto
Men det har da ikke noe å si, og var ikke spørsmålet mitt

Det er bra. Tenkte bare at hvis hun var kjip på et område, var hun kanskje kjip på flere. 

AnonymBruker
Skrevet
På 13.4.2019 den 20.15, AnonymBruker skrev:

Det er bra. Tenkte bare at hvis hun var kjip på et område, var hun kanskje kjip på flere. 

Egentlig hat hun vært helt grei. Normal. 

Men nå fikk vi sms kl. 8 i dag om at det kommer folk hit kl.11 på visning. Nå er jeg forbanna! 

Skrevet
På 15.4.2019 den 9.46, AnonymBruker skrev:

Egentlig hat hun vært helt grei. Normal. 

Men nå fikk vi sms kl. 8 i dag om at det kommer folk hit kl.11 på visning. Nå er jeg forbanna! 

Hun høres ikke god ut. Da vår utleier skulle ha visning så spurte han når det passet oss. Han brukte vel 1,5 time fra 17-18.15 og bare en dag.Han ga oss beskjed i god tid. Han nevnte at det er best det ikke er folk her når visnigen skal holdes,men nå bor vi i en ganske liten leilighet så like greit å ikke være her. Visningene jeg har vært på i det siste har alle leietakere vært der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...