AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #1 Skrevet 12. april 2019 Jeg har ett familiemedlem som er så forbanna høy på seg selv. Hele tiden innbiller seg at hun Alltid veit så uendelig mye mer enn alle andre. Uansett hva slags tema som kommer opp, så kommer hun med det vanlige pisset sitt. Vi har for eksempel en slektning som fikk påvist grønn stær for ett par måneder siden. Da kommer den bedritne viktigpetteren og påstår at dette er GARANTERT fordi denne slektningen vår tilbringer så utrolig mye tid foran datamaskinen sin. Dette er noe som slektningen faktisk hadde tatt opp med en spesialist på øye-helse. Men spesialisten skal viss nok ha uttalt at for mye titting på datamaskiner / nettbrett ikke har noen som helst effekt på hvorvidt man får grønn stær eller ikke. Denne sykdommen kan jo selvfølgelig dukke opp uansett om man sitter mange timer hver eneste dag, eller om man ALDRI sitter foran en dataskjerm. Grønn stær kan dukke opp uansett, men det er revnende likegyldig om man sier dette til denne påståelige bedreviteren. Hun har sine egne meninger, og da gir hun selvfølgelig blanke pokker i om eksperter (med mange år utdannelse og arbeidserfaring bak seg) sier det stikk motsatte som henne. Hun kan ofte sitte i fem-seks timer hver eneste ettermiddag / kveld og glo på datamaskinen sin. Hadde dette virkelig vært så forbanna ille som hun selv påstår, så ville hun vel aldri i verden sittet sånn.... Eller når jeg drev med oppkjøring for å ta førerkortet på bil, så nevnte jeg for eksempel at i en kjøretime hadde vi øvd på ett par spesifikke ting. Så påstår hun bedreviteren at dette viss nok var riv ruskende galt. Det spiller overhodet ingen rolle at læreren fra kjøreskolen hadde sagt dette, boken "veien til førerkortet" eller hva den nå heter som jeg hadde kjøpt, OG at vi sjekket en del rundt dette på Internett = alle sammen forteller nøyaktig det samme! Den påatåelige kjerringa påstår at hun er den eneste som har 100 % rett, og alle sammen tar feil. Det spiller ingen rolle om man hadde hatt 1 000 personer som er helt enige om en ting, mot henne som er den eneste som sier noe helt annet. Så nekter hun å innse at hun faktisk tar feil. Hvis det er for eksempel en fly-styrt ett eller annet sted (som med de Boing-flyene for en stund siden) så kan hun finne på å holde lange foredrag om hvor "forbanna udugelige" både pilotene, fly-selskapet og alle andre var. Det spiller overhodet ingen rolle om fly krasjer på gunn av tekniske feil, det driter hun i. Men hver eneste gang hun ser noe om ett fly-krasj, så kommer garantert nøyaktig den samme monologen hennes, hver eneste forbanna gang! Alle andre er så forbanna dumme, idiotiske, hjernedøde amøbe. Udugelige svin, av noen patetiske krek. Dette kommer altså fra en person som ikke en gang klarer å fly noen små leketøy, som fjernstyrt drone eller små helikopter av plast. Da krasjer det ALLTID i husvegger, trær eller andre ting, og blir mer eller mindre ødelagt. Likevel velger hun altså å skryte uhemmet av seg selv, at hun burde vært pilot til enorme passasjerfly og bla bla bla masse piss om hvor ufattelig flink l hun viss nok er til absolutt alt mulig mellom himmel og jord. Jeg får lyst til å skrike høyt AAAAAAAAARRRGGH nesten hver eneste gang hun åpner kjeften sin. Jeg tror ikke at det faktisk finnes noen dekkende beskrivelse for hvor ufattelig irriterende denne kjerringa kan være å høre på. Men det ville vært flott å ha en eller annen kommentar å komme med, for å få slike folk til å holde kjeft. Noen forslag? Anonymkode: f3272...e32
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #2 Skrevet 12. april 2019 Narsistisk venninne, kanskje? Vet ikke helt, høres bare ut som en. Anonymkode: 41140...a2b 1
Arabella Skrevet 12. april 2019 #3 Skrevet 12. april 2019 Jeg hadde en slik tante. Hun var ekspert på alt. Hun belærte meg blant annet om barnestell og oppdragelse. Hun hadde ingen barn selv, men hun visste alltid best. Hun var ekspert på bilkjøring, men fikk aldri førerkort, selv etter 100 timer ++. Jadda. Slike personer får man lyst til å vri halsen rundt på. 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #4 Skrevet 12. april 2019 Just now, Arabella said: Jeg hadde en slik tante. Hun var ekspert på alt. Hun belærte meg blant annet om barnestell og oppdragelse. Hun hadde ingen barn selv, men hun visste alltid best. Hun var ekspert på bilkjøring, men fikk aldri førerkort, selv etter 100 timer ++. Jadda. Slike personer får man lyst til å vri halsen rundt på. Er dessverre slik med gamle mennesker. De tror de kan alt. Anonymkode: abbaf...2a2 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #5 Skrevet 12. april 2019 Fy, jeg hadde gått på veggen. Super-bedrevitere er så jævlig irriterende. Tror ikke jeg ville klart å være seriøs eller hyggelig til slutt, og skjelt henne ut i ren irritasjon. Har ingen ideer til kommentarer dessverre 🤣 Anonymkode: c9585...247
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #6 Skrevet 13. april 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dessverre slik med gamle mennesker. De tror de kan alt. Anonymkode: abbaf...2a2 Hun jeg kjenner er ikke fullt SÅ gammel da. Er bare i tretti-årene. Men hinsides forbanna irriterende oppførsel. Hilsen TS Anonymkode: f3272...e32 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #7 Skrevet 14. april 2019 Allurat som den 60 år gamle svigermorra mi Anonymkode: 1b1a2...27a
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #8 Skrevet 14. april 2019 Jeg er en besserwisser selv, men jeg går da sannelig ikke rundt og tror det er umulig for meg å ta feil, og har evnen til å innrømme det når jeg gjør det. Hun lurer jo seg selv i stor grad, så det spørs om det har noen virkning om du/dere konfronterer henne på en rolig og omtenksom måte. Tror iallefall det eneste som har sjangs til å nå inn her er noe Intervention-aktige greier. Virker som om dama trenger noen solide runder med psykolog. Anonymkode: bf6f3...455
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #9 Skrevet 14. april 2019 Akkurat som å høre svigermor jo! Det går sport i å vite bedre enn alle, og spesielt meg. Alt hun kan protestere på, protesterer hun på. I sine egne øyne er hun den allvitende Matriarken alle vi småfolk vender oss til for visdom. Jeg sier sjeldent noe men av og til må jeg sette henne på plass. Iriterende men det kommer nok bare av usikkerhet. Anonymkode: f08cf...cfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå