Gå til innhold

Hvordan kan et barns liv bli påvirket av å miste en forelder som ung tenåring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tanker om dette?

Anonymkode: 37b29...976

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel den verste tiden en kan miste en forelder.

Anonymkode: fb3c2...2e7

Skrevet

Det kommer an på hva slags forhold man har til forelderen. Jeg mistet min far som ung tenåring, men han var så fraværende i livet mitt uansett at det at han døde ikke veltet min verden. Det gikk helt greit, faktisk. Hadde det vært min mor som døde fra meg vet jeg ikke om jeg hadde overlevd.

AnonymBruker
Skrevet

Min søster mistet vår far når hun var 12 år. Ble noen trøblete år med spiseforstyrrelse og utagering etter det. 

Anonymkode: c81c1...1d5

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, hind skrev:

Det kommer an på hva slags forhold man har til forelderen. Jeg mistet min far som ung tenåring, men han var så fraværende i livet mitt uansett at det at han døde ikke veltet min verden. Det gikk helt greit, faktisk. Hadde det vært min mor som døde fra meg vet jeg ikke om jeg hadde overlevd.

Jeg tenkte først og fremst på en forelder man har hatt et godt forhold til.

Anonymkode: 37b29...976

Skrevet (endret)

Jeg mistet min far helt uventet da jeg var 15 år. Det har påvirket livet mitt i stor grad. Jeg var alene sammen med han da han døde, og har slitt så mye med skyldfølelse at jeg har hatt psykologtimer for det. Han døde av hjerteinfarkt, og allerede høsten etterpå fikk jeg lignende symptomer selv som kun er psykisk. De kommer og går med jevne mellomrom hele tiden, men er sterkest den årstiden han døde, selv nå over 20 år senere. Kraftig lukt av stearin og blomster bringer fram en kvalmende følelse i kroppen. Mest av alt har det preget personligheten min. Jeg er overbevist om at jeg har vært helt en helt annerledes person hadde jeg ikke mista pappa så tidlig og så brått.

Endret av Sol79
AnonymBruker
Skrevet

Det kan gjøre den unge mer sårbar overfor verden. 

Anonymkode: 693f9...e61

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne mistet sin mor da vi var 13, søsteren hennes var 15/16. De to har taklet det veldig forskjellig, og eldste er den som har hatt mest problemer med det virker det som. Hun er fortsatt preget nå som hun er 40. Så det kommer nok veldig an på personlighet i tillegg til alder. 

Anonymkode: be98d...5c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...