AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #1 Skrevet 12. april 2019 Jeg jobber i en avdeling i et større offentlig organ hvor det er lyst ut en stilling. Vi har flere i organet som ikke har fast jobb, så det er flere innad som har søkt på stillingen (men den er også lyst ut). Det er bare én på avdelingen som har søkt på denne stillingen, og hun har egentlig hatt mange av de arbeidsoppgavene som den nye stillingen vil innebære. Hun har en midlertidig stilling som varer ut 2019. De som søker fra andre avdelinger har hatt lignende, men likevel ganske forskjellige, arbeidsoppgaver. Sånn i utgangspunktet hadde det naturlige vært å nettopp ansette denne kollegaen som har hatt lignende arbeidsoppgaver, forutsatt at det ikke kommer inn klart bedre eksterne søkere. Men kollegaen min har vært mye syk. Siden hun begynte her har hun nok vært sykemeldt 25% av tiden. Noen ganger noen uker sammenhengende, andre dager noen dager her og andre dager der. Det jeg lurer på er om det er lov å legge vekt på hennes fravær når man vurderer hvem som skal få stilligen? Det er ikke hennes feil at hun har vært syk (er kronisk syk), men jeg tror at kanskje bedriften vil si at vi har et behov for mer forutsigbare ansatte (noe som jeg egentlig er enig i...). Anonymkode: c15a3...1aa
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #2 Skrevet 12. april 2019 Om noe så teller det til hennes fordel nå som staten er pålagt ekstra fokus på inkludering av utsatte grupper. Anonymkode: 198d4...e07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå