Gå til innhold

Ei veninne som aldri tar seg tid til å møtes....skuffa.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hatt ei veninne i 25 år...vi studerte sammen. Barna våre er nå store og vi snakka om at da skulle vi få bedre tid. Sist vi møttes på kafe for noen mnd siden satt vi i to timer og hadde det så koselig..ho sa at ho setter stor pris på vennskapet vårt. Jeg veit at ho ikke har så mange veninner. Ho er utruleg sær....alt skal passe 100%for henne,hun tilpasser seg i liten grad. Hun er glad i å farte rundt og handle alt mulig og styre i hjemmet...hun trimmer aldri så bruker ikke tiden på det. Er så lei av at jeg alltid tar initiativ...spurde om vinskulle møtes imorgen,da svarte hun at hun har tusen ting hun må ordne til påske. Nå SKAL jeg holde meg til hun tar kontakt....føler meg avvist og blir lei meg.

Anonymkode: 2b8fd...007

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres ut som meg når jeg har depresjon. Vil ikke miste venner, men later som jeg er veldig opptatt fordi jeg ikke vil avsløre at jeg bare vil være alene uten noen ting å gjøre. 

Anonymkode: f0023...d9b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun høres ut som meg når jeg har depresjon. Vil ikke miste venner, men later som jeg er veldig opptatt fordi jeg ikke vil avsløre at jeg bare vil være alene uten noen ting å gjøre. 

Takk for svar. Jeg har tilbakevendende depresjon,men vært bra et år no. Sliter også med angst. Veninna mi har ikke det,vi har snakket om dette. Tror det er viktigere for henne å pynte og kjøpe ting til påske enn å møte venner...

AnonymBruker
Skrevet

hun er kanskje introvert da.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått en ekstrem høy terskel for å møte venninner. Men det er alltid utrolig koselig når det skjer, og vi blir ofte sittende mye lengre enn planlagt! Og jeg er utrolig takknemlig for de som holder ut med at jeg er treg. For det handler om en god mix av depresjon, liten selvtillit og dårlig råd. Når noe endelig er i orden, er det en av de andre tingene som stopper..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hatt ei veninne i 25 år...vi studerte sammen. Barna våre er nå store og vi snakka om at da skulle vi få bedre tid. Sist vi møttes på kafe for noen mnd siden satt vi i to timer og hadde det så koselig..ho sa at ho setter stor pris på vennskapet vårt. Jeg veit at ho ikke har så mange veninner. Ho er utruleg sær....alt skal passe 100%for henne,hun tilpasser seg i liten grad. Hun er glad i å farte rundt og handle alt mulig og styre i hjemmet...hun trimmer aldri så bruker ikke tiden på det. Er så lei av at jeg alltid tar initiativ...spurde om vinskulle møtes imorgen,da svarte hun at hun har tusen ting hun må ordne til påske. Nå SKAL jeg holde meg til hun tar kontakt....føler meg avvist og blir lei meg.

Dette synes jeg går igjen her på kg. Og det du sier er at din venninne ikke oppfyller dine krav til vennskapet. Hun oppfyller trolig sine krav. Og et vennskap skal for hver av partene fylle noen kriterier. Ikke bare den parten som vil mest.

Du må nok bare godta henne som hun er. Du sier jo at du anser henne som en venninne, og da er å godta folk som de er ne av det første en må gjøre.

Og så sier du at ditt behov for sosialisering er større enn hennes. Så da må du finne andre venner som kan fylle det behovet, og så møte henne når det passer både deg og henne. Det er ikke verre, altså.

Anonymkode: d5e2e...a55

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor påpeker du at hun ikke trimmer? Har det noe med saken å gjøre? Siden hun ikke trimmer burde hun ta seg tid til deg?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, LilleVanilje skrev:

Hvorfor påpeker du at hun ikke trimmer? Har det noe med saken å gjøre? Siden hun ikke trimmer burde hun ta seg tid til deg?

Fordi dama bare surrer hjemme og allikevel presterer å ha det altfor travel til å holde kontakten med siden nesten ingen venner, som ts?

Anonymkode: 434f7...ade

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg går igjen her på kg. Og det du sier er at din venninne ikke oppfyller dine krav til vennskapet. Hun oppfyller trolig sine krav. Og et vennskap skal for hver av partene fylle noen kriterier. Ikke bare den parten som vil mest.

Du må nok bare godta henne som hun er. Du sier jo at du anser henne som en venninne, og da er å godta folk som de er ne av det første en må gjøre.

Og så sier du at ditt behov for sosialisering er større enn hennes. Så da må du finne andre venner som kan fylle det behovet, og så møte henne når det passer både deg og henne. Det er ikke verre, altså.

Anonymkode: d5e2e...a55

Joda skjønner litt av det. Jeg har andre veninner. Jeg er ikke noe veldig sosial selv....liker meg godt aleine siden jeg jobber med mennesker hver dag😀 Jeg har innsett at vi møtes sjeldnere og sjeldenere....men så lurer jeg veldig på: hva hvis jeg ikke tar initiativ? Hva vil skje da? Syns det er trist at folk er så opptatt at man ikke kan ta seg tid til en prat og kaffe....

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, LilleVanilje skrev:

Ta her....hehe ja ser at det var litt ut av sammenhengen..men poenget var vel at mange bruker jo tid hver dag på trening,

AnonymBruker
Skrevet

flytt fra Oslo vel. Trenger ikke å vente, finnes bedre relasjoner å finne utenfor Oslo

Anonymkode: 4f55b...19e

AnonymBruker
Skrevet

Ts her....bor ikke i Oslo,bor på bygda😀

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her....bor ikke i Oslo,bor på bygda😀

kan du ikke få deg kjæreste da, mer fornuftig å bruke tiden på. 

AnonymBruker
Skrevet

Har verdas beste kjæreste👍

AnonymBruker
Skrevet

det var voldsomt, holder det ikke? da har du jo masse å drifte med. Har dere planlagt å få barn? 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

kan du ikke få deg kjæreste da, mer fornuftig å bruke tiden på. 

Så nå er plutselig kjæreste fornuftig!?!? Synes folk her inne bare fraråder det jeg. 

Og så bor du i Norge. Folk blir mer og mer usosiale. Les tråden "folk er slitne hele tiden" 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...