AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #1 Skrevet 12. april 2019 Jeg er helt grønn på bolig, men jeg ønsker å prøve å ikke ringe far for hver minste lille ting. Jeg skulle gjerne ha byttet ut dusjhodet jeg har nå med et nytt. Men tanken slår meg jo; kan jeg bare kjøpe et hvilket som helst dusjhode? De selger jo flere til 200-1000kr som er noelunde det jeg tenker å bruke på dette. Men må jeg vite noe om mål til ... noe? Eller kan jeg bare gå inn og kjøpe det første og beste jeg finner? Anonymkode: e9abb...ba2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #2 Skrevet 12. april 2019 Du kan kjøpe "hva som helst", så lenge det er riktig størrelse på der du skrur det på slangen. Som regel er det standardstørrelser, sånn at det meste vil passe det du har fra før. Men for sikkerhetsskyld kan du ta med ditt gamle, eller se om du har på bruksanvisning eller noen andre papirer, hvilken størrelse du trenger. Men jeg har ikke så veldig peilign på dette, så kan godt hende det bare finnes én størrelse til og med. Anonymkode: c839b...a19 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #3 Skrevet 13. april 2019 Har byttet dusjhode 3 ganger i ulike boliger og er fortsatt like grønn som deg. Har enda ikke oppdaget ulike størrelser, så tror det er en standard i Norge =P Har kjøpt dusjhode til 300 kr på Maxbo som ga dårlig trykk, til 200 kr på Clas som ga bra trykk (begge i samme bolig), og på Maxbo igjen til 400 kr som ga bra trykk (ny bolig). Så min erfaring er at du trenger ikke å bruke mer enn 400 kr med mindre du vil ha noen fancy funksjoner da Anonymkode: 22211...462 2
Arabella Skrevet 13. april 2019 #4 Skrevet 13. april 2019 Hvor sterkt vanntrykket blir er avhengig av hvor mye du skrur opp vannkranen, ikke av selve dusjhodet. Jeg anbefaler deg, TS, å ta med dusjhodet til butikken, som anbefalt tidligere i tråden.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #5 Skrevet 13. april 2019 44 minutter siden, Arabella skrev: Hvor sterkt vanntrykket blir er avhengig av hvor mye du skrur opp vannkranen, ikke av selve dusjhodet. Jeg anbefaler deg, TS, å ta med dusjhodet til butikken, som anbefalt tidligere i tråden. Det er bare delvis sant. Noen dusjhoder gir jo mer trykk på strålene enn andre fordi de har færre/mindre hull å slippe vannet ut gjennom. Et stort, bredt dusjhode med mange hull vil ikke funke noe særlig med dårlig trykk inn, uansett om du skrur krana helt på fullt. Anonymkode: 0e1b7...852 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #6 Skrevet 14. april 2019 9 timer siden, Arabella skrev: Hvor sterkt vanntrykket blir er avhengig av hvor mye du skrur opp vannkranen, ikke av selve dusjhodet. Jeg anbefaler deg, TS, å ta med dusjhodet til butikken, som anbefalt tidligere i tråden. Når jeg skrev det om trykk, hadde jeg alle utelandsopphold i hodet, for trykket på de fleste hoteller jeg har besøkt har ikke vært til å skryte av, selv om man durer vannkranen på fult 😅 ønsker en kran som gir godt trykk og som ikke bare står der og «pisser» en vannstråle på meg 😅😂 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har byttet dusjhode 3 ganger i ulike boliger og er fortsatt like grønn som deg. Har enda ikke oppdaget ulike størrelser, så tror det er en standard i Norge =P Har kjøpt dusjhode til 300 kr på Maxbo som ga dårlig trykk, til 200 kr på Clas som ga bra trykk (begge i samme bolig), og på Maxbo igjen til 400 kr som ga bra trykk (ny bolig). Så min erfaring er at du trenger ikke å bruke mer enn 400 kr med mindre du vil ha noen fancy funksjoner da Anonymkode: 22211...462 Har kjøpt et i dag, skal prøve å innstallere på mandag, i tilfelle jeg ødelegger slangen eller noe så kan det være en ide å kunne gå å kjøpa ny 😅😂 prøvde så vidt å skru på slangen av hodet jeg har nå, men føler jeg må «tvinge» den opp og at jeg potensielt kan ødelegge noe 😅 Tror kanskje denne var lik en foreldrene mine innstallerte hjemme, som jeg da vet har bra trykk Anonymkode: e9abb...ba2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #7 Skrevet 14. april 2019 Det var slik for en del år siden at alle anbefalte å innstallere en "sparedusj" og de kommer det kanskje noe mindre vann ut av? Jeg vet ikke, for jeg har også bare kjøpt en som så grei ut og var passe rimelig. Min kan justeres fra lett regn til styrtregn om vi kan si det slik. Slett ikke fancy, men har fungert supert i alle år. Det en visstnok bør huske på er å legge dusjhodet i et par klare poser med vann/klorin av og til, så det blir renset skikkelig inni hodene og bakterier fjernes. Anonymkode: cc874...73b
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #8 Skrevet 15. april 2019 Vet noen hvordan det skal se ut nør man tar av slangen? Det står en liten sil der med en pakning, virker nesten som den er litt i «veien» for å skri på det nye. Altså får det nye hodet på, men det lekker litt da jeg ikke før skrudd helt på. Ser og jeg kanskje har holdt på for mye, slangen har fått et lite ... en liten skade helt øverst 😫 Anonymkode: e9abb...ba2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå