AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #1 Skrevet 12. april 2019 Har en tiåring som har begynt å få kviser. Noen som har anbefalinger på husrens til barn? Anonymkode: 3dab1...6c5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #2 Skrevet 12. april 2019 Lilli Bendriss... Anonymkode: 29255...fba 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #3 Skrevet 12. april 2019 Lilli Bendriss... Anonymkode: 29255...fba
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #4 Skrevet 12. april 2019 Dette er hormonelt, og det beste er å la det være. En husrens vil ikke hjelpe, bare tørke ut huden mer. Hun er bare 10 år, og bør ikke begynne med syrer og liknende. En eldre tenåring er noe annet. Anonymkode: 78d39...f73 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #5 Skrevet 12. april 2019 Hadde kjøpt en mild serie. Sjekk ut La Roche Posay eller hva den heter. Bruker selv for uren hud. Men hn må også bruke en fuktighetskrem, gjerne i kombinasjon med basiron hel på kveld annenhver kveld i begynnelsen. Dette er legemiddel uten resept;) Prøv det i første omgang. Den tørker litt ut, så viktig med en god fuktkrwm uten olje i tillegg. Anonymkode: 55f3e...612
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #6 Skrevet 12. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er hormonelt, og det beste er å la det være. En husrens vil ikke hjelpe, bare tørke ut huden mer. Hun er bare 10 år, og bør ikke begynne med syrer og liknende. En eldre tenåring er noe annet. Anonymkode: 78d39...f73 Hvorfor skal man la hormonelle kviser være? Spør fordi jeg ikke vet.. Anonymkode: 3dab1...6c5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #7 Skrevet 13. april 2019 Mennesker som ikke spiser som oss i vesten, har mindre forekomst av kviser. Det finnes folkeslag som ikke har kviser i det hele tatt. Kutt ned på melkeprodukter, forsøk gjerne bruke en plantemelk iblant (for eks havremelk). Det er hormoner i melk som kan påvirke menneskekroppen. Spis mat med mer omega 3 (en bedre ratio mellom omega 6 og 3). Det betyr for eksempel litt mer fisk, nøtter, frø Mer grønnsaker, grove kornprodukter i kostholdet. Mindre ferdigretter og mindre produkter som har hvete i seg (som for eksempel posesupper og posesauser). Skal det være hvete i et produkt skal det være produkter som for eksempel brød. For mye hvete (hvete blir tilsatt alt) er ikke bra for mage og kropp, men det er sunt i normale mengder. Kviser er hovedsaklig et indre problem som kommer av kosthold eller hvordan kroppen har det, i noen tilfeller krever det huspesialist for å fikse. Å begynne med hudprodukter har stor sjanse for å redusere det beskyttende hudlaget alle mennesker har. For eksempel kan hudkremer med feil pH redusere det beskyttende laget på huden. Mange mennesker bruker hudprodukter, veldig få vet hvordan de faktisk fungerer og risikerer gjøre huden verre over tid. 12 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor skal man la hormonelle kviser være? Spør fordi jeg ikke vet.. Anonymkode: 3dab1...6c5 Å behandle kviser som kommer av hormoner er som å behandle fedme med hold in strømpebukser. Det er en overfladisk løsning på et indre problem. Anonymkode: e4042...3ef 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #8 Skrevet 13. april 2019 Det er vel vanskelig å skylde alt av kviser på kosthold. Pubertet = kviser, slik er det bare. Vi spiser allerede ganske riktig mat. Sjelden halvfabrikat, mye plantebasert. Men både far og jeg hadde mye kviser i ungdommen så hun har vel noe å ta etter. Det finnes så mye gode produkter nå at det bør være unødvendig å la henne gå gjennom det med kviser tenker jeg. Anonymkode: 3dab1...6c5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #9 Skrevet 14. april 2019 Snakk med de på apoteket om de har noe for barn som kan hjelpe. Anonymkode: b8dc9...777
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #10 Skrevet 14. april 2019 Snakk med legen. Legen kan gi antibiotikakur på feks Tetracyclin. Ikke kast vekk penger på kremer eller kutt ut ting som melkeprodukter fra kostholdet (en tiåring som vokser trenger kalsium og meleriprodukter) Kviser kan forårsake fysisk ubehag i tillegg til psykisk og gi varige arr. Så snakk med lege Anonymkode: fa284...94b
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #11 Skrevet 14. april 2019 Jeg har varige arr etter akne fra tenårene. Alle sa at jeg ikke måtte "plukke", men ingen ga meg noe hjelp til å finne ut av hva jeg kunne gjøre for å bedre det. Endte opp med å bruke enkle hudprodukter for fet hud fordi det var det jeg hadde råd til, men det bare tørket ut huden min (jeg hadde ikke fet hud!). Om hun bare har litt kviser så ville jeg ikke gått til legen, men brukt enkle, milde produkter fra f.eks. apoteket. Lær henne at hun ikke skal plukke, og vis henne gjerne bilder av hvordan det kan bli seende ut dersom hun plukker. Anonymkode: 40d5b...2c0
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #12 Skrevet 14. april 2019 Prøv et mildt renseprodukt. En rensesåpe og rensevann med rose hjalp meg selvom kvisene mine var hormonelle. De ble ikke borte men det ble bedre. Og en lett ansiktskrem vannbasert. Dette med inntak av næring har også noe å si. Melk kan faktisk gi kviser som en over skriver. Og dropp lørdagsgodt og lag noe god snacks med grønnsaker i helgene. Jeg slet med kviser til jeg ble 30. Det var hormonrelatert i puberteten, og jeg var også en av de uheldige der kvisene fortsatte ut i voksen alder selv med normale hormonnivåer. Prøvde akupunktur som hjalp lever og fordøyelse å rense seg. Etter noen få behandlinger forsvant kvisene. Nå drar jeg tilbake for behandlinger hver gang kviseutbrudd kommer og det hjelper. Akupunktur, hvis du finner den rette akupunktøren kan kanskje hjelpe barnet ditt å stabilisere hormoner? Anonymkode: 240c2...0f3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #13 Skrevet 14. april 2019 På 12.4.2019 den 18.29, AnonymBruker skrev: Har en tiåring som har begynt å få kviser. Noen som har anbefalinger på husrens til barn? Anonymkode: 3dab1...6c5 Ta henne med til apoteket og få råd der. Anonymkode: 0c831...49c
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #14 Skrevet 14. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har varige arr etter akne fra tenårene. Alle sa at jeg ikke måtte "plukke", men ingen ga meg noe hjelp til å finne ut av hva jeg kunne gjøre for å bedre det. Endte opp med å bruke enkle hudprodukter for fet hud fordi det var det jeg hadde råd til, men det bare tørket ut huden min (jeg hadde ikke fet hud!). Om hun bare har litt kviser så ville jeg ikke gått til legen, men brukt enkle, milde produkter fra f.eks. apoteket. Lær henne at hun ikke skal plukke, og vis henne gjerne bilder av hvordan det kan bli seende ut dersom hun plukker. Anonymkode: 40d5b...2c0 Alle renseprodukter jeg har kjøpt på Apotek irriterer huden min og gjør den ikke bedre. Alt inneholder parfyme. Huden blir blank og rar. På sunkost har de en serie med milde produkter fra Dr Organic. Jeg bruker Dead Sea Mineral face wash og kremen som er inneholder et stoff fra snegleslim. Disse er rimelige. Tidligere brukte jeg Dermalogica og Danné som er veldig gode for huden, kjøpt av hudpleier. Men disse er veldig dyre. Likevel kan det være verdt det. Tror det er Dermalogica som har en egen rens til ansikt for hud med Acne. Om du vil legge litt penger i det så kan du prøve å finne en hudpleier som selger Danné og/eller Dermalogica. Det er ikke sikkert utbruddene blir borte, men kanskje de blir mildere og snillere. Anonymkode: 240c2...0f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå