AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #1 Del Skrevet 12. april 2019 I løpet av graviditeten gikk jeg først ned 4-5 kg i vekt (uvisst hvorfor), og la deretter på meg ca 10-11 kg. Nå er det er to uker siden fødsel, og jeg har allerede gått ned til tre kilo mindre enn jeg veide før jeg ble gravid, det vil si 8-9 kg ned! Er nesten redd noe er galt! Hvordan var deres vektnedgang? Anonymkode: 0808b...6ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
popstar Skrevet 12. april 2019 #2 Del Skrevet 12. april 2019 Jeg gikk opp 19 kilo. Etter sju uker har jeg gått ned 16 kilo ☺ Jeg gikk ned absolutt mest de første to-tre ukene. Etter det gikk det litt tregere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 12. april 2019 #3 Del Skrevet 12. april 2019 Jeg gikk opp ni kg i begge svangerskap, faktisk bare 6 kg med nr to inntil det var en uke igjen, gikk opp 3 kg siste uka. Masse vann, men gikk nok ned i meg selv under svangerskapet, for ungen veide 4,3 kg...... Gikk ned 16 kg på sykehuset, på to dager, altså da 7 kg mer ned enn det jeg hadde gått opp🙂 Med nr 1 gikk jeg ned samme som jeg gikk opp i løpet av kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #4 Del Skrevet 12. april 2019 Gikk opp mellom 13-15 kg (husker ikke eksakt) 7 uker etter fødsel veier jeg ca det jeg gjorde før jeg ble gravid. Anonymkode: ce244...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #5 Del Skrevet 12. april 2019 Gikk opp 15kg og ned 25kg ila det første året. Anonymkode: 8c006...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #6 Del Skrevet 12. april 2019 Gikk opp 14 kg. Totalt, og alt tannteknisk vekk i løpet av 2 uker, men jeg var langt fra tilbake til min gamle kropp. Den har jeg ikke enda20 mnd. Etter. Alt er slappere og dvaskere. Anonymkode: 325ed...d33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 12. april 2019 #7 Del Skrevet 12. april 2019 (endret) Jeg var sterkt undervektig da jeg ble gravid, og gikk opp totalt 16 kg under svangerskapet. Som høygravid var jeg for første gang normalvektig i fht høyden min. Var gravid i bare 8 måneder før jeg fødte, så mulig det hadde blitt en kilo til om jeg hadde gått hele svangerskapet ut. Etter fødselen lå jeg på fødeavd i 5 dager, og da jeg veide meg siste dagen, hadde jeg gått ned 8 kg. Det var stort sett babyvekt, fostervann, morkake og væske i kroppen min. Var ganske opphovnet (ødem) på slutten av svangerskapet, og den vekten mister man jo veldig fort når grunnen til opphovningen blir borte. Etter det, mistet jeg ca 1 kg pr mnd under ammingen de neste månedene. Da jeg var tilbake på jobb etter permisjon, var jeg tilbake på akkurat samme vekt som før svangerskapet. Amming drar fryktelig mye kalorier, så det kan være dette som gjør at du har gått ned så fort og så mye. Pass på å spise nok under amming, stapp innpå. Det er da man virkelig spiser for to! 🙂 Endret 12. april 2019 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #8 Del Skrevet 12. april 2019 Gikk opp 20 kilo, 3 mnd etter fødsel har jeg gått ned 13 kg. Går sakte men sikkert ned, stresser ikke. Anonymkode: 5f240...535 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. april 2019 #9 Del Skrevet 12. april 2019 Gikk opp 15-20 kg i mine graviditeter. Gikk ned alt i løpet av noen få uker, med førstemann gikk jeg ned til nesten 10 kg under utgangspunktet pga amming, som er energikrevende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #10 Del Skrevet 12. april 2019 Gikk opp 11 kg. Var normalvektig i utgangspunktet (bmi ca 19). Jeg veide meg 5 dager etter fødsel. Hadde da gått ned 7 kg. Anonymkode: 0f24c...1d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #11 Del Skrevet 12. april 2019 Var normalvektig før graviditet. La på meg 30kg. Gikk ned alle 30kg på 2-3 uker etter fødsel. Har nå gått ned ytterligere 3kg til. Anonymkode: 07f9c...085 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvea Skrevet 12. april 2019 #12 Del Skrevet 12. april 2019 Veide 5 kg mer etter fødsel enn før jeg ble gravid. Jeg raste ned i vekt ved amming og lange trilleturer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #13 Del Skrevet 12. april 2019 Gikk opp 10 kg, 1 uke etter fødsel så var alle de kiloene jeg la på meg borte. Fullammet og gikk ikke ned noe mer av min egen vekt, ganske greit egentlig da jeg er normalvektig. Anonymkode: b486a...940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #14 Del Skrevet 12. april 2019 Gikk ned 21 av 17 kg de første fire månedene 😳🙃 Ser ut som om vekta stabiliserer seg igjen nå som jeg ammer mindre, så jeg håper å nå opp igjen til startvekt ila våren. (Har mistet rumpa mi fullstendig, ekke så attraktivt å være slank viser det seg 😝😂) Anonymkode: 2ba5c...85c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #15 Del Skrevet 12. april 2019 Gikk opp 11 kg under graviditeten. Når jeg veide meg 2 uker etter fødsel hadde jeg gått ned 10 kg. Anonymkode: 11a48...74b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #16 Del Skrevet 12. april 2019 Første trimester gikk jeg ikke opp noe, to kilo andre trimester og 15 kilo tredje trimester. Fem av de 15 kom i de siste tre dagene før fødsel, og var bare vann. Hadde gått ned 15 innen en uke, 16 innen tre måneder og tilbake på startvekt etter fem måneder. Trente ikke, spiste normalt pluss snop hver dag, fullammet. Anonymkode: 72fe8...f55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mangolassie Skrevet 13. april 2019 #17 Del Skrevet 13. april 2019 Gikk opp 20 kg under graviditeten, 10 av de i siste trimester. To dager etter fødsel var jeg gått ned 10 kg, og nå fire uker etter, 5 kg til - totalt 15 kg på denne første måneden. Håper på å bli kvitt de siste 5 (og gjerne 5 til) nå fremover, med amming og trilleturer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 13. april 2019 #18 Del Skrevet 13. april 2019 Gikk opp 20 kg, gikk ned til normale to uker etter fødsel og ytterligere et par kg i babytiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #19 Del Skrevet 13. april 2019 Med første gikk jeg ned de 27 kg jeg la på meg etter 3 mnd. Men andremann la jeg på meg 30 kg og brukte 1 år før jeg hadde gått ned alt. Gikk ned 20 kg raskt mens de siste 10 måtte jeg slanke bort. Har nå født tredjemann for 4 uker siden og la på meg 30 kg denne gangen også og har kun gått ned 12 kg. Anonymkode: 3bd1b...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #20 Del Skrevet 13. april 2019 Med nr 1. Opp 10 kg, ned 8 kg umiddelbart og de siste to ila amming osv. Med nr 2. Opp 2 kg, raste ned 15 kg etterpå (masse vann), så når jeg tuslet rundt på nyfødtintensiven den neste måneden passet ingen klær... Men i løpet av tiden min der var der og første tiden hjemme var det så mye stress-spising og usunt kosthold at jeg gikk opp noen kilo igjen, og nå veier jeg ti kilo mindre enn da jeg ble gravid. Hadde i utgangspunktet et par kilo for mye, men ble ikke sett på som særlig overvektig. Anonymkode: 105bf...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå