Gå til innhold

Hvor praktisk og anvendelig er det med en slik pastellrosa farge på sko? Hva passer de til? Blir de ikke fort skitne og stygge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bruker dem i bare tørr snø kan det vel gå bra en stund,....har samme farge på adidas sneakers som brukes i støvet om sommeren......joda de ble fort stygge, men du så fine de var en kort liten stund.....sukk....har lyst på nye......dum som jeg er...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor praktisk og anvendelig er det med en slik pastellrosa farge på sko? Hva passer de til? Blir de ikke fort skitne og stygge? De er av nubuk.https://www.floyd.no/outlet/500/boots-6inch-premium-lys-rosa

Anonymkode: efd1e...a83

Jo.

Anonymkode: 2b943...0ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, pautina skrev:

Hvis du bruker dem i bare tørr snø kan det vel gå bra en stund,....har samme farge på adidas sneakers som brukes i støvet om sommeren......joda de ble fort stygge, men du så fine de var en kort liten stund.....sukk....har lyst på nye......dum som jeg er...

Takk for svar og råd! :dagens-rose: Var de adidas sneakersene i glatt skinn? Hva smurte du de inn meds/prayet de med? Om det er glatt skinn, kan de smøres med Beeswax slik at skinnet beskyttes både mot fuktighet og smuss https://www.magasinet.no/bees-wax-bivoks-impregnering-til-laerstovler?gclid=EAIaIQobChMIoN_H9cXK4QIVBcqyCh1KsAHLEAQYBSABEgLljvD_BwE

Derfor er jeg gladest i sko av glatt skinn. Jeg greier ikke å holde semskede sko eller sko av nubuk pene.

Skrevet

Helt klart best med glatt skinn, adidasene var semsket for sikkerhets skyld, så de børstet jeg med en myk liten børste og sprayet med impregnering, da varte de en sommer når jeg var litt omhyggelig med når og hvor jeg brukte dem, men de er nok ikke rare greiene å finne fram i år...

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, pautina skrev:

Helt klart best med glatt skinn, adidasene var semsket for sikkerhets skyld, så de børstet jeg med en myk liten børste og sprayet med impregnering, da varte de en sommer når jeg var litt omhyggelig med når og hvor jeg brukte dem, men de er nok ikke rare greiene å finne fram i år...

Det er synd at de skoene ble så fort stygge selv om du stelte de godt. Kanskje du kan finne noen sko i glatt skinn som du liker like godt? :) 

Skrevet

Bilderesultat for adidas rosa semsket fiiine, men litt ubukelig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 12.4.2019 den 14.16, AnonymBruker skrev:

Hvor praktisk og anvendelig er det med en slik pastellrosa farge på sko? Hva passer de til? Blir de ikke fort skitne og stygge? De er av nubuk.https://www.floyd.no/outlet/500/boots-6inch-premium-lys-rosa

a1k3z-light-pink-05.png

Det er Timberland, og da er det håp. Sier det fordi jeg har et par Yellow Boots. Trodde de kom til å se dårlig ut etter litt bruk i støv og slaps, men har blitt positivt overrasket! Startet med å impregnere dem før 1. gangs bruk (selv om de egentlig ikke trenger det). Børster dem med spesialbørste for nubuck og impregnerer.

Anonymkode: eb83e...701

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er Timberland, og da er det håp. Sier det fordi jeg har et par Yellow Boots. Trodde de kom til å se dårlig ut etter litt bruk i støv og slaps, men har blitt positivt overrasket! Startet med å impregnere dem før 1. gangs bruk (selv om de egentlig ikke trenger det). Børster dem med spesialbørste for nubuck og impregnerer.

Anonymkode: eb83e...701

Takk for gode råd om stell av skoene for å holde de pene! :hjerte: 

Skrevet

Sko i semsket/nubuk krever at man sprayer de med impregnering ofte, også før 1. gangs bruk. Da fester ikke støv og skitt seg så godt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...