AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #1 Skrevet 12. april 2019 Jeg vet ikke om jeg skjønte bidragskalkulatoren til Nav. Han har 2 barn og er fullt bidragspliktig. Betaler rundt 1500,- kr per barn idag. Vi flytter sammen, og jeg regner med at når vi blir samboer så kommer eksen hans til å beregne på nytt (det er helt greit!). Jeg har også to barn med min eks. Så vi blir 6 i husstanden 50% av tiden, men han har ikke delt fast bosted som meg. Han har 40%samvær. Bare 1 av ungene hans har sfo. Noen som kjenner til om min framtidige samboer må betale mer eller mindre i bidrag til sine barn, når jeg og min inntekt kommer inn i bildet? Vi har normale årsinntekter begge to, og jeg/mine barn får ikke bidrag fra min eks da jeg ikke har søkt. Vi prøver å dele på utgiftene pga 50/50-fordeling. Anonymkode: df33a...68a
Gjest O.G. Skrevet 12. april 2019 #2 Skrevet 12. april 2019 (endret) Hvorfor har du ikke søkt om barnebidrag for egne barn lurer jeg mer på. Barna har jo krav på å bli forsørget av begge foreldrene. Ellers da den nye samboeren din blir nok å måtte betale litt mer siden han nå har noen å dele utgiftene sine med Endret 12. april 2019 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #3 Skrevet 12. april 2019 12 minutter siden, O.G. skrev: Hvorfor har du ikke søkt om barnebidrag for egne barn lurer jeg mer på. Barna har jo krav på å bli forsørget av begge foreldrene. Ellers da den nye samboeren din blir nok å måtte betale litt mer siden han nå har noen å dele utgiftene sine med Fordi vi er enig om det, og deler på utgiftene... Ok, takk for svar på det jeg lurte på! Anonymkode: df33a...68a 1
Duff Skrevet 12. april 2019 #4 Skrevet 12. april 2019 Bidraget skal bli det samme. Samboer/ektefelle virker kun inn på bidraget dersom han har nedsatt bidragsevne. Dvs det KAN virke inn. 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #5 Skrevet 12. april 2019 4 minutter siden, Duff skrev: Bidraget skal bli det samme. Samboer/ektefelle virker kun inn på bidraget dersom han har nedsatt bidragsevne. Dvs det KAN virke inn. Ok, tusen takk for svar. Har ingenting å si for oss, er jo for barna. Var bare et spm om noen vet Anonymkode: df33a...68a
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #6 Skrevet 12. april 2019 1 time siden, O.G. skrev: Hvorfor har du ikke søkt om barnebidrag for egne barn lurer jeg mer på. Barna har jo krav på å bli forsørget av begge foreldrene. Ellers da den nye samboeren din blir nok å måtte betale litt mer siden han nå har noen å dele utgiftene sine med Dersom man har 50/50 har man bare krav på bidrag om det er stor forskjell i inntekt hos foreldrene. Anonymkode: 87bc3...8ed 1
Marisana Skrevet 12. april 2019 #7 Skrevet 12. april 2019 Her betalte ikke min samboer noe mer da vi flyttet sammen, enda jeg tjente bedre enn han og betalte mer enn han til våre fellesutgifter. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå