Gå til innhold

Hva er riktig str av bh

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ikke enig med meg selv når jeg skal kjøpe bh. Skal jeg velge den som er fem cm for vid, eller skal jeg kjøpe den som går akkurat den ytterste hempene..den er så stram at hempene er i ferd med å løsne..Hva ville du valgt?

Den modellen jeg har valgt passer ypperlig puppene, men det er dette med omkretsen som jeg sliter med. 

Anonymkode: 25d96...2c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sverger til denne: https://booborbust.com/

det er også en god Facebook-gruppe: Boob and Bust: Bra Measuring Advice. 

Det viktigste er at båndet er stramt nok, for det er der støtten skal komme fra. Hvis du tar BHen på med hempene mellom brystene foran, og så drar den ut, bør den ikke kunne draes ut mer enn en to-tre cm. Med mindre du er gravid, skal den festes på de ytterste hempene. Da han du bruke de lengre inn etter at båndet har blitt litt videre under bruk :) 

Anonymkode: 2978b...bc7

• Liker 1
Skrevet

Om det er så stramt at hempene holder på løsne, så er det for stramt. 
Er den for løs vil den ikke gi god støtte. 
Hva med å velge den som er for stram, og kjøpe forlenger? 
a724e5b536c2949f4e0b5196c0e611db-image.j

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er også en god Facebook-gruppe: Boob and Bust: Bra Measuring Advice. 

Det viktigste er at båndet er stramt nok, for det er der støtten skal komme fra. Hvis du tar BHen på med hempene mellom brystene foran, og så drar den ut, bør den ikke kunne draes ut mer enn en to-tre cm. Med mindre du er gravid, skal den festes på de ytterste hempene. Da han du bruke de lengre inn etter at båndet har blitt litt videre under bruk :) 

Så stramme BHer syntes jeg er ubehagelig. Det blir vondt å bøye seg, og ubehagelig å vri og vende på overkroppen fordi huden kommer så i klem. 
Dette med BH størrelse er vanskelig, i følge utregningskalkulatorer for BH størrelse skal jeg bruke 70 omkrets, men til og med 75 kan være altfor stramt og vondt for meg! 70 ville vært umulig!  Jeg bruker 75 i noen modeller, men ikke de strammeste modellene, og 80. 
Det mange gjør feil er at de forholder seg mer til fast Cupsize og er vant med å være for eksempel 70C eller 75C, så prøver de 80C som blir feil og de tenker de må ned igjen i omkrets da, mens det egentlig er cupsize de må ned i når omkretsen går opp. 
En C cup i 70 er ikke samme bryststørrelse som en C cup i 75 eller 80 , for hver omkretsstørrelse opp går man en cup størrelse ned for at det skal bli riktig.  

Til deg ts så ville jeg ha valgt størrelsen over den som er så stram at hempene nesten ryker! Men ha i bakhodet det at om det for eksempel er størrelse 75 C , så vil 80C bli et for stort sprang, prøv derfor 80B som vil være neste trinn fra 75C :)

Anonymkode: 616f5...ff9

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så stramme BHer syntes jeg er ubehagelig. Det blir vondt å bøye seg, og ubehagelig å vri og vende på overkroppen fordi huden kommer så i................

Anonymkode: 616f5...ff9

Ja, det vet jeg. Cup size betyr ingenting dersom man ikke også vet omkretsstørrelsen - så ja, som du sier er ikke C-cup det samme i 75 som i 80. 

Selvfølgelig skal ikke man gå for noe som er ubehagelig for en, det er ikke det jeg sier. Men dersom man får et målebånd rundt seg og det sier 75 - da får jo man absolutt på seg en BH i 75, når båndet der er elastisk og målebåndet ikke er der. Man får jo ikke særlig mye støtte av et bånd på 80 cm, når man selv bare er 75 cm rundt?

Men ja, som du sier - dette med BH størrelse et så inviduelt. Jeg ville bare anbefale å den siden, fordi den har hjulpet meg veldig. Jeg pleide å slite med vondt i rygg og at jeg fikk merker på skuldre etter stroppene, og etter at jeg byttet til denne måten å måle på - har jeg det ALDRI. En gang måtte jeg bruke en av mine BHer med min «gamle» størrelse (større omkrets, mindre cup) og det begynte straks å bli vondt/ubehagelig igjen :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd BH-er som har et bredere støttebånd?

Anonymkode: 67b6b...fac

• Liker 1
Skrevet

Du skal kjøpe den som sitter ganske stramt når du først bruker den. De vil alltid vie seg ut med bruk. Begynn alltid med hempen festet på den ytterste kroken, så du kan jobbe deg innover når den vier seg ut. Dersom du velger den som allerede er for vid, vil BHen begynne skli oppover ryggen etterhvert, og all vekten vil bli båret på skulderne. Dette er dårlig for både nakke, skuldre, og rygg. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 12.4.2019 den 13.41, AnonymBruker skrev:

Denne var fin! Hvilke merker synes du at har størrelser som passer med denne kalkulatoren? Jeg synes det er så ekstremt store forskjeller fra merke til merke, en BH-størrelse som er litt liten i det ene merket, er plutselig altfor stor i et annet merke. 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne var fin! Hvilke merker synes du at har størrelser som passer med denne kalkulatoren? Jeg synes det er så ekstremt store forskjeller fra merke til merke, en BH-størrelse som er litt liten i det ene merket, er plutselig altfor stor i et annet merke. 

Dette er sant, og ikke bare merke fra merke, men også modell til modell. Det er derfor greit å alltid prøve på fysisk. :) 

AnonymBruker
Skrevet
På 12.4.2019 den 13.41, AnonymBruker skrev:

Hvor måler du når du skal måle "tight", "snug" og "standing"?

Skjønner ikke'no av den der jeg.

Anonymkode: 47bf9...667

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...