AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #1 Skrevet 12. april 2019 Jeg er så usikker. Jeg hadde så lyst på en valp fra en kombinasjon og hadde ventet ett år på akkurat denne kombinasjonen. Også fikk jeg vite for en time siden at tispa hadde gått tom, men hun skal parres på nytt på neste løpetid om ca. Seks måneder. Burde jeg vente? Eller kjøpe en annen en fra en annen kombinasjon. Liker bedre foreldredyrene fra det kullet som gikk tom. Da blir det ikke valper før om ett halv år og jeg som allerede har ventet ett år. Er det flere som venter på den riktige kombinasjonen? Eller burde jeg velge fra en annen kombinasjon og få valp nå. Er så usikker. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: b2d67...af7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #2 Skrevet 12. april 2019 Hva er det som gjør at det er rett kombinasjon? Jeg tenkte på det samme, var to veldig premierte foreldre, og litt statusparring jeg ventet på, samme skjedde her med at tispa gikk tom, og det ble ikke valper. Jeg kom frem til at hundemiljøet er stort, og man kan fint finne en fin og god hund fra premierte foreldre som ikke må være en spes kombo eller status. (Selvsagt så må man jo passe på at de er godkjente som avlsdyr, har alt av sykdommer sjekket ut og at det er i orden, og helst noen premieringer, men det er mange å velge mellom..) Jeg fikk for en annen oppdretter som ventet sitt første kull, og jeg angrer ikke. Gjorde mye Research før jeg kjøpte da, og det var gode linjer, men ikke de "superlinjene" jeg hadde sett meg blind på. Anonymkode: 743ad...995
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #3 Skrevet 13. april 2019 Det er sjelden valper på den rasen og jeg liker så godt tispemora og stamtavla bakover. Og jeg har falt helt for dem og er bare lei meg siden tispa gikk tom. Var bare så gira på valp nå. Anonymkode: b2d67...af7
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #4 Skrevet 13. april 2019 Er det noen krise å vente da? Hvis du vil ha hund NÅ så spiller det kanskje ikke så stor rolle hvordan hund og stamtavle? Hvis du absolutt vil ha den rasen og stamtavlen så er det ikke så lenge å vente 6 mnd til men med mindre du skal drive med utstilling selv så spiller vel egentlig ikke rase og stamtavle så mye? Anonymkode: 01704...189 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #5 Skrevet 13. april 2019 Skal drive med utstilling. Anonymkode: b2d67...af7
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #6 Skrevet 13. april 2019 Det er jo kun til jul så 6 måneder går jo fort. Er bare så redd om den tispa går tom da også. Er det stor sannsynlighet for det? Dette er første gangen at denne tispa har blitt parret. Anonymkode: b2d67...af7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #7 Skrevet 14. april 2019 Er det større sannsynlighet at tispa går tom,, løpetiden etter en tom parring? Anonymkode: b2d67...af7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #8 Skrevet 14. april 2019 Er løpetiden «vanlig» når tispa går tom? Er det normalt? Anonymkode: b2d67...af7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #9 Skrevet 16. april 2019 Pleier det å være ca. seks måneder til neste løpetid om tispa går tom på forgje løpetid? Har det noe å si? Anonymkode: b2d67...af7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå