Gå til innhold

Eierandel på hytte. Bør jeg tegne egen forsikring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt eierandel på en hytte. Forsikring dekkes av felleskostnadene, men bør jeg tegne en egen forsikring på kjøpesummen? Tenker hvis hytta brenner ned eller ved innbrudd de ukene som er mine eller hvis jeg leier ut og ting blir borte eller ramponert? Det er tvilsomt at jeg kommer til å leie ut, men forsikringen på selve bygningen som sameiet har dekker den alt? 

Anonymkode: df38b...6cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er organisert som borettslag eller sameie, så må du alltid ha egen innboforsikring. Felles forsikring dekker kun huset, ikke løse eiendeler 

Anonymkode: 56a28...698

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er organisert som borettslag eller sameie, så må du alltid ha egen innboforsikring. Felles forsikring dekker kun huset, ikke løse eiendeler 

Men jeg har bare med en koffert, ryggsekk og mat. Alt av innbo er i hytta. Har helårs reiseforsikring og lurer på om den vil dekke tjuveri eller hvis hytta mot formodning skulle brenne ned? Hytte med innbo er forsikret gjennom fellesutgiftene. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg lurer på er om jeg bør tegne forsikring på kjøpesummen. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du bør snakke med de andre eierne?

Anonymkode: 9dfb5...313

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du bør snakke med de andre eierne?

Anonymkode: 9dfb5...313

Kanskje. Det var en som tok kontakt med meg, men jeg glemte å spørre om akkurat dette. Forsikringsselskapet vil vel ikke dekke dobbelt ved for eksempel brann selv om jeg tegner egen forsikring? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ville hørt med forsikringsselskapet..

Anonymkode: 2ac3a...3b1

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje. Det var en som tok kontakt med meg, men jeg glemte å spørre om akkurat dette. Forsikringsselskapet vil vel ikke dekke dobbelt ved for eksempel brann selv om jeg tegner egen forsikring? 

Ts

Er det forsikring på hytta så dekker denne din del av hytta ved en eventuell brann. Skal du dekke innbo så må du tegne innbo forsikring,den dekker ting du eier i selve hytta . Reiseforsikring dekker ikke dette om du leier ut og det skulle bli stjålet noe eller om det blir brann. Men er du ikke eier av noe innbo så hva kan de da ta om som er ditt og du trenger erstatning ? Dette er eiendom og den dekkes ikke av reiseforsinkring . HVordan tror du rfeiseforsikring skulle dekke brann ?

Anonymkode: dac1a...a46

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det forsikring på hytta så dekker denne din del av hytta ved en eventuell brann. Skal du dekke innbo så må du tegne innbo forsikring,den dekker ting du eier i selve hytta . Reiseforsikring dekker ikke dette om du leier ut og det skulle bli stjålet noe eller om det blir brann. Men er du ikke eier av noe innbo så hva kan de da ta om som er ditt og du trenger erstatning ? Dette er eiendom og den dekkes ikke av reiseforsinkring . HVordan tror du rfeiseforsikring skulle dekke brann ?

Anonymkode: dac1a...a46

Mine eiendeler som klær, kamera, mat, pc. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...