Gå til innhold

Nå hytta plutselig har gjester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og minstemann reiste tidlig på hytta som vi deler med mannens søster og familien. Vi reiste oppover i god tro om å få hytta for oss selv i ett par dager, som ble sagt av mannens søster, før resten av gjengen kom oppover på lørdag,

Da vi ankommer hytta står det en fremmed bil på tunet, og svogerens bror med sin thaidame hadde visst sjekket inn dagen før. Hvorfor i all verden fikk jeg ikke denne informasjonen da vi faktisk snakket sammen om når alle skulle oppover? For det første så kjenner jeg de ikke noe særlig, og for det andre så liker jeg ikke det lille jeg kjenner av svogers bror. Han virker som en mannsjåvinistisk gris som behandler dama si som en slave...

Så her sitter vi da.. I en hytte sammens med to fremmede kaniner, ja, for jeg kan si at verken jeg eller de har sovet noe særlig i natt.  

Hva skal jeg si til sånt? de har planer om å være hele påsken, og med to familier på fem  + de to i tillegg så blir det jo ganske fullt også... Jeg føler også på at vi har besøk.. noe jeg hater når vi er på hytta.

Anonymkode: b9f79...8ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du ringt til svigerinnen din? Blir helt stresset bare ved tanken! Kunne aldri hatt noe på deling.

Anonymkode: 6c8d6...b64

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vi ankommer hytta står det en fremmed bil på tunet, og svogerens bror med sin thaidame hadde visst sjekket inn dagen før. Hvorfor i all verden fikk jeg ikke denne informasjonen da vi faktisk snakket sammen om når alle skulle oppover?

Jeg tror du vet hvem du skal spørre om det. (Hint: ikke kg)

Anonymkode: b6dca...eba

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ringt til svigerinnen din? Blir helt stresset bare ved tanken! Kunne aldri hatt noe på deling.

Anonymkode: 6c8d6...b64

Ja.. hun hadde "glemt" det. Særlig

AnonymBruker
Skrevet

Noen jeg kjenner med felles hytte i familien, har en elektronisk kalender (app?) for hytta. De som skal dit, registrerer dette i kalenderen. Da har man oversikt lang tid i forveien, det blir oversiktlig og man unngår misforståelser.

Anbefales! :)

Skjønner at det er veldig kjipt for dere nå, altså... Sikkert kjipt for det andre paret også. Men mannen din må ta en prat med sin søster/ev. andre involverte og si at dette ikke er greit. Uansett, nå får dere bare gjøre det beste utav situasjonen, drikk vin i solveggen og dra heller hjem en dag før tiden.

Anonymkode: fd26d...deb

• Liker 5
Skrevet

Det er jo deres egen feil om dere ikke har et "system" for hvordan dere deler opp dagene på hytta. Vi deler en hytte med mammas 2 søsken og deres familier. Aldri vært et problem fordi vi faktisk kommuniserer og deler opp dagene så alle har like mye tilgang til hytta. Dere kan jo benytte tiden sammen til å lage en bedre fordeling av dagene på hytta.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. hun hadde "glemt" det. Særlig

Men hvorfor i all verden skulle hun lyve om noe sånt? For å være slem? Det høres da mye mer sannsynlig ut at hun faktisk hadde glemt det eller rotet med datoene. Det er jo sikkert fort gjort når en person skal holde styr på når hele familien skal på hytta. 

Anbefaler et slags «bookingsystem» (en app, et Google-dokument, en delt kalender) der alle legger inn når de skal benytte hytta.

Anonymkode: 08712...d20

• Liker 4
Skrevet

Reis hjem og ha bypåske. Etterpå¨må dere dette opp et delingssystem og komunisere bedre i fremtiden. Hadde aldri akseptert en mann med kjøpekone fra Thailand uansett. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men får dere soverom for dere selv? Må dere henge sammen hele dagen? Enten vær som normal familie eller lat som de ikke er der. Teit at hun glemte det, men de er jo ikke vilt fremmede heller siden du vet hvem de er. Prøv å kos dere inntil resten av folket kommer. 

Anonymkode: a9318...c1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det her må vel din mann ta med sin søster? Og dere bør avklare at hytta ikke kan lånes ut uten at alle er informert 

Anonymkode: 5e3e4...9fc

• Liker 5
Skrevet

Broren til TS' svoger og hans kone tilhører ikke familien. Her har mannen til TS et ansvar for å snakke med sin søster.

• Liker 3
Skrevet

Mannen din må snakke med sin søster, om at hytta ikke kan lånes ut til andre i helger en/begge familiene har tenkt seg dit. Isåfall må den andre familien si ja først.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Syns vi har meget praktisk løsning. Vi bytter hytta en fast dato hvert år. 1.2. på hytta på fjellet, 1.7. hytta ved sjøen. Aldri hatt problemer.

Jeg syns også at man ikke kan låne bort hytta til andre når man deler den allerede. Jeg hadde nok reist hjem dersom jeg mislikte dem, jeg piner meg ikke når jeg først skal ha ferie og avslapping.

Anonymkode: 24f57...3bf

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har med deg barn, så ta en prat med de som er der og si at hverken du eller barnet får sove på natta fordi de bråker, og be de enten slutte å bråke eller reise hjem.

Anonymkode: ee169...9d0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...