Gå til innhold

Bonusfamilie og ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en som har barn fra før og jeg har et barn selv. Vi bor ikke sammen, vært sammen i to år. Det har vært mye opp og ned med ungene. Min er yngst og er en del er barnslig og klønete sosialt enn de to andre. Den eldste til kjæresten min på 11 synes det kan være vanskelig å være sammen med min på 7. Jeg tenker at han må jo ikke elske sønnen min, men akseptere og tolerere, siden faren hans og jeg er sammen. Vi er lite sammen. 1 gang i mnd, noen ganger mindre noen ganger mer. Det har blitt mindre siden han eldste ikke vil. Han har truet med å flytte til moren sin hvis vi noen gang skulle flytte sammen. Dette setter jo en demper på ting. Vi kan ikke være sammen i ferier fordi han eldste ikke vil, og min oppleves som slitsom. Nå har vi da vært sammen litt i fjor sommer, ellers ikke i høstferier, vinterferier, juleferier og nå ikke påske. jeg synes dette er sårt og vanskelig, da jeg gjerne vil se alle sammen i ferier. Jeg er veldig glad i ungene hans og jeg vet de  er glade i meg. Det er altså sønnen min som setter stopper for dette. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre om det er liv laga når det er sånn. Bør denne sønnen pushes, eller skal det bare gå sin gang med å se hverandre en gang i mnd..? Jeg må ikke flytte sammen nå, men jeg tenke rjo på sikt vil jeg jo det når det passer sånn. Virker som det blir vanskelig når kjæresten min får et sånt pressmiddel på at han ikke vil bo hos han mer. Han er veldig svak for ungene og gjør alt de ber om stort sett. Råd...!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke så rart at en 11 år gammel gutt ikke vil være sammen med farens nye kone og familie? Siden han er såpass gammel syns jeg han må få bestemme selv. Uansett om du liker det eller ei. Det går seg sikkert mer til når din blir eldre og oppleves som mindre barnslig og slitsom for 11-åringen. Tvang kommer ikke til å gjøre situasjonen bedre

Anonymkode: d565a...35e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Tigerlilje82 skrev:

Jeg er sammen med en som har barn fra før og jeg har et barn selv. Vi bor ikke sammen, vært sammen i to år. Det har vært mye opp og ned med ungene. Min er yngst og er en del er barnslig og klønete sosialt enn de to andre. Den eldste til kjæresten min på 11 synes det kan være vanskelig å være sammen med min på 7. Jeg tenker at han må jo ikke elske sønnen min, men akseptere og tolerere, siden faren hans og jeg er sammen. Vi er lite sammen. 1 gang i mnd, noen ganger mindre noen ganger mer. Det har blitt mindre siden han eldste ikke vil. Han har truet med å flytte til moren sin hvis vi noen gang skulle flytte sammen. Dette setter jo en demper på ting. Vi kan ikke være sammen i ferier fordi han eldste ikke vil, og min oppleves som slitsom. Nå har vi da vært sammen litt i fjor sommer, ellers ikke i høstferier, vinterferier, juleferier og nå ikke påske. jeg synes dette er sårt og vanskelig, da jeg gjerne vil se alle sammen i ferier. Jeg er veldig glad i ungene hans og jeg vet de  er glade i meg. Det er altså sønnen min som setter stopper for dette. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre om det er liv laga når det er sånn. Bør denne sønnen pushes, eller skal det bare gå sin gang med å se hverandre en gang i mnd..? Jeg må ikke flytte sammen nå, men jeg tenke rjo på sikt vil jeg jo det når det passer sånn. Virker som det blir vanskelig når kjæresten min får et sånt pressmiddel på at han ikke vil bo hos han mer. Han er veldig svak for ungene og gjør alt de ber om stort sett. Råd...!

Var ikke du gravid?

Anonymkode: a8982...163

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke latt en 11-åring bestemme over mitt liv nei. 

Anonymkode: 4b03d...9fb

• Liker 9
Skrevet

Nei er ikke gravid, og skal ikke ha flere barn. Jeg skjønner også at han ikke synes det er veldig moro, men da gjør jo det at vi ses veldig lite i flere år framover. Han kan ikke være alene i ferier og helger hvis vi skal ses vi fire andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Greit jeg forstår for en 11 åring at det kanskje ikke er så gøy,  men at han dikterer to voksne sine liv for dumt.  Snakker av erfaring for jeg kunne hvert han på 11. Jeg mislikte mannen til min mor så til de grader når jeg var 12. Men at de var sammen og at vi gjorde ting sammen måtte jeg bare finne meg i.  Jeg hatet det,  men uten å huske det så begynte jeg å like han.  Men det tok noen år for å si det sånn.  Du må ta en prat med kjæresten din og bli enige om noe.  Eller så må dere slå opp. Et forhold er ikke lov laga som det er nå. 

Anonymkode: 41a80...00d

• Liker 6
Skrevet

Han mener vi må ta skritt for skritt og at 2 ganger i mnd er nok nå, og at vi ikke må være sammen i ferier enda. At vi fint kan bo hver for oss i noen år til til de er større. Jeg er på en måte ok med det, men jeg er usikker på om det vil bli noe bedre..

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Hva om du tilbringer litt sammen med kjæresten din og hans barn uten ditt eget barn slik at du kan jobbe litt med forholdet mellom deg og hans eldste? Kanskje det blir enklere å akseptere ditt barn da? 

Skrevet

Hvordan oppfører din 7-åring seg da? Hvis hen er direkte plagsom og oppfører seg dårlig så må du ta tak i det, lett å bli litt blind på sine egne barn.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, labine skrev:

Hvor lenge har dere vært sammen? Hva om du tilbringer litt sammen med kjæresten din og hans barn uten ditt eget barn slik at du kan jobbe litt med forholdet mellom deg og hans eldste? Kanskje det blir enklere å akseptere ditt barn da? 

Før en skal kommentere er det greir å lese teksten. Der står det 2år 

Anonymkode: 768ff...e99

Skrevet

Han er veldig barnslig og umoden. Jeg korrigerer han jeg og er ikke blind. Men det vil jo være store forskjeller i den alderen der. Det får jeg gjort lite med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Tigerlilje82 skrev:

Han er veldig barnslig og umoden. Jeg korrigerer han jeg og er ikke blind. Men det vil jo være store forskjeller i den alderen der. Det får jeg gjort lite med. 

Men hvorfor må 11-åringen henge med 7-åringen? 

Her har vi to barn også, en 6-åring og en 12-åring. 12-åringen skal få være i fred, være på rommet i fred, og får sitte oppe med oss om kveldene. Vi er nøye med at 6-åringen ikke får forstyrre 12-åringen og ikke være med og leke. De får dele seg med slik aldersforskjell. 

Jeg har selv småsøsken, og derfor husker jeg hvor godt det var at min mor stoppet mine småsøsken fra å plage meg. For det var slik jeg oppfattet det. I stedet for å bli påtvunget dem, fikk jeg en kjempefin rolle som storesøster der de så opp til meg, og jeg følte meg eldre enn dem, og kunne heller passe de mot betaling feks. 

Anonymkode: 4c729...940

• Liker 5
Skrevet

Jeg er enig i det. Men vi bor ikke sammen så hvis vi skal gjøre ting i ferier og helger må alle være med da. Det er det som blir problemet. Han kan ikke være alene hjemme liksom.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Tigerlilje82 skrev:

Jeg er enig i det. Men vi bor ikke sammen så hvis vi skal gjøre ting i ferier og helger må alle være med da. Det er det som blir problemet. Han kan ikke være alene hjemme liksom.  

Da hadde jeg ventet med ferie sammen til han er gammel nok til å dra alene. Det er jo bare tre-fire år til han heller kan være hjemme alene. 

Vi drar på seperate ferier, nettopp fordi vi ikke ser noen grunn til å påtvinge barna våre familiære situasjoner de ikke har bedt om selv. På ferie bor man trangere og alt blir så tett. Det er ingen grunn til å utsette de for det. 

Skrevet

Synes bare det er litt stusselig å ikke kunne tilbringe ferie sammen på fire år da. Er jo litt amputert forhold hvis man må gjøre alt separat. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Tigerlilje82 skrev:

Synes bare det er litt stusselig å ikke kunne tilbringe ferie sammen på fire år da. Er jo litt amputert forhold hvis man må gjøre alt separat. 

Når du ikke klarer å oppdra barnet ditt til å ta hensyn, så må det jo nesten bli sånn. Dere får dra på kjærestetur uten barna, og så får dere feriere med hver deres barn. 

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor dere ikke bare sørger for at 11-åringen får være i fred for 7-åringen, så hadde dere sluppet alt styret. Bare å si at den store vil leke alene fordi han er eldre. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Tigerlilje82 skrev:

Men da må du jo vurderer om dette er ett forhold du vil være i- for mannen er det jo Ok..

Skrevet

Oppdra barnet til å ta hensyn faktisk... 

Skrevet
17 minutter siden, Tigerlilje82 skrev:

Oppdra barnet til å ta hensyn faktisk... 

Alle må jo oppdra barna sine til å ta hensyn...

• Liker 3
Skrevet

Det gjør jeg da. Dette er vanlig oppførsel for en på seks. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...