Gå til innhold

Plassgaranti/barnehage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg snakket med barnehageadministrasjonen i bydelen min uten å bli så mye klokere. Vi står på venteplass på to private barnehager, høyt oppe, men om ingen sier fra seg plassen sin, så får vi ingen plass. Vi må ha barnehageplass til høsten, så nå ser vi på kommunale barnehager. Hva betyr det at vi har plassgaranti? Kan vi risikere å få plass hvor som helst i Oslo uavhengig av bosted og reisetid? Hvordan være taktisk i forhold til hvor vi skal søke?

Anonymkode: a4b43...ce5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg snakket med barnehageadministrasjonen i bydelen min uten å bli så mye klokere. Vi står på venteplass på to private barnehager, høyt oppe, men om ingen sier fra seg plassen sin, så får vi ingen plass. Vi må ha barnehageplass til høsten, så nå ser vi på kommunale barnehager. Hva betyr det at vi har plassgaranti? Kan vi risikere å få plass hvor som helst i Oslo uavhengig av bosted og reisetid? Hvordan være taktisk i forhold til hvor vi skal søke?

Dere kan ende opp med å få plass hvor som helst innenfor kommunen ja.

Anonymkode: 85d83...e39

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bydel er dette? Det kan lønne seg å høre med familiebarnehager også, de har ofte ledig. 

Anonymkode: a876c...69a

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilken bydel er dette? Det kan lønne seg å høre med familiebarnehager også, de har ofte ledig. 

Anonymkode: a876c...69a

Søndre Nordstrand

AnonymBruker
Skrevet

Hvor store er barnehagene dere står på liste for? Hvis de er ganske små (=mindre sjanse for ledige plasser utenom opptak) ville jeg sett nærmere på tredje- og fjerdevalget mitt og kanskje gått for det.

Skrekken et jo å få plass langt pokkerivold, og så går barnet der og blir godt kjent med barn og voksne så det blir like kjipt å bytte som å beholde plassen. Barnehagene i Oslo scorer jevnt over veldig bra på brukerundersøkelser, så let etter noen andre alternativer i nærheten. 

Anonymkode: c9471...efb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

50-65 plasser. Den ene barnehagen er vi først i køen.

AnonymBruker
Skrevet

I barselgruppen jeg hadde i fjor var det flere som fikk en tilfeldig i bydelrn

Anonymkode: f3b9b...3d8

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I barselgruppen jeg hadde i fjor var det flere som fikk en tilfeldig i bydelrn

Men, de fikk innen bydelen, ihvertfall, da eller?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

50-65 plasser. Den ene barnehagen er vi først i køen.

Men får dere ikke plass etter sommerferien uansett da, når de eldste starter på skolen?

AnonymBruker
Skrevet

Men har dere søkt i hovedopptaket, altså før 1 mars? Hvis ikke har dere jo ikke plassgaranti, da er dere i løpende opptak og er avhengig av at det blir en ledig plass i de barnehagene dere har søkt på. Hvis ikke må dere vente til neste hovedopptak igjen, altså høsten 2020. Da vil dere få plass. 

Anonymkode: 6e6c0...a59

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Diamant20 skrev:

Men får dere ikke plass etter sommerferien uansett da, når de eldste starter på skolen?

Det er med i beregningen i hovedppptaket. De vet hvor mange som begynner på skolen og dermed hvor mange de kan ta inn

Anonymkode: eddb8...804

AnonymBruker
Skrevet

Søkte dere innen fristen i hovedopptaket? Isåfall har dere rett på plass. Men det er vanlig at det skjer en del endringer i løpet av våren, noen flytter/sier opp plassen etc, så det kan fint ordne seg. Bare april fortsatt. 

Anonymkode: 254f9...33c

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Men, de fikk innen bydelen, ihvertfall, da eller?

Jepp 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Søkte dere innen fristen i hovedopptaket? Isåfall har dere rett på plass. Men det er vanlig at det skjer en del endringer i løpet av våren, noen flytter/sier opp plassen etc, så det kan fint ordne seg. Bare april fortsatt. 

Anonymkode: 254f9...33c

Ja, ifølge barnehageadmin har vi fortsatt plassgaranti

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...