AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #1 Skrevet 12. april 2019 Da har jeg snakket med barnehageadministrasjonen i bydelen min uten å bli så mye klokere. Vi står på venteplass på to private barnehager, høyt oppe, men om ingen sier fra seg plassen sin, så får vi ingen plass. Vi må ha barnehageplass til høsten, så nå ser vi på kommunale barnehager. Hva betyr det at vi har plassgaranti? Kan vi risikere å få plass hvor som helst i Oslo uavhengig av bosted og reisetid? Hvordan være taktisk i forhold til hvor vi skal søke? Anonymkode: a4b43...ce5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #2 Skrevet 12. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har jeg snakket med barnehageadministrasjonen i bydelen min uten å bli så mye klokere. Vi står på venteplass på to private barnehager, høyt oppe, men om ingen sier fra seg plassen sin, så får vi ingen plass. Vi må ha barnehageplass til høsten, så nå ser vi på kommunale barnehager. Hva betyr det at vi har plassgaranti? Kan vi risikere å få plass hvor som helst i Oslo uavhengig av bosted og reisetid? Hvordan være taktisk i forhold til hvor vi skal søke? Anonymkode: a4b43...ce5 Dere kan ende opp med å få plass hvor som helst innenfor kommunen ja. Anonymkode: 85d83...e39 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #3 Skrevet 12. april 2019 Hvilken bydel er dette? Det kan lønne seg å høre med familiebarnehager også, de har ofte ledig. Anonymkode: a876c...69a
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #4 Skrevet 12. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilken bydel er dette? Det kan lønne seg å høre med familiebarnehager også, de har ofte ledig. Anonymkode: a876c...69a Søndre Nordstrand Anonymkode: a4b43...ce5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #5 Skrevet 12. april 2019 Hvor store er barnehagene dere står på liste for? Hvis de er ganske små (=mindre sjanse for ledige plasser utenom opptak) ville jeg sett nærmere på tredje- og fjerdevalget mitt og kanskje gått for det. Skrekken et jo å få plass langt pokkerivold, og så går barnet der og blir godt kjent med barn og voksne så det blir like kjipt å bytte som å beholde plassen. Barnehagene i Oslo scorer jevnt over veldig bra på brukerundersøkelser, så let etter noen andre alternativer i nærheten. Anonymkode: c9471...efb 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #6 Skrevet 12. april 2019 50-65 plasser. Den ene barnehagen er vi først i køen. Anonymkode: a4b43...ce5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #7 Skrevet 12. april 2019 I barselgruppen jeg hadde i fjor var det flere som fikk en tilfeldig i bydelrn Anonymkode: f3b9b...3d8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #8 Skrevet 12. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: I barselgruppen jeg hadde i fjor var det flere som fikk en tilfeldig i bydelrn Anonymkode: f3b9b...3d8 Men, de fikk innen bydelen, ihvertfall, da eller? Anonymkode: a4b43...ce5
Diamant20 Skrevet 12. april 2019 #9 Skrevet 12. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 50-65 plasser. Den ene barnehagen er vi først i køen. Anonymkode: a4b43...ce5 Men får dere ikke plass etter sommerferien uansett da, når de eldste starter på skolen?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #10 Skrevet 12. april 2019 Men har dere søkt i hovedopptaket, altså før 1 mars? Hvis ikke har dere jo ikke plassgaranti, da er dere i løpende opptak og er avhengig av at det blir en ledig plass i de barnehagene dere har søkt på. Hvis ikke må dere vente til neste hovedopptak igjen, altså høsten 2020. Da vil dere få plass. Anonymkode: 6e6c0...a59
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #11 Skrevet 12. april 2019 2 timer siden, Diamant20 skrev: Men får dere ikke plass etter sommerferien uansett da, når de eldste starter på skolen? Det er med i beregningen i hovedppptaket. De vet hvor mange som begynner på skolen og dermed hvor mange de kan ta inn Anonymkode: eddb8...804
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #12 Skrevet 12. april 2019 Søkte dere innen fristen i hovedopptaket? Isåfall har dere rett på plass. Men det er vanlig at det skjer en del endringer i løpet av våren, noen flytter/sier opp plassen etc, så det kan fint ordne seg. Bare april fortsatt. Anonymkode: 254f9...33c
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #13 Skrevet 12. april 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Men, de fikk innen bydelen, ihvertfall, da eller? Anonymkode: a4b43...ce5 Jepp Anonymkode: f3b9b...3d8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #14 Skrevet 12. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Søkte dere innen fristen i hovedopptaket? Isåfall har dere rett på plass. Men det er vanlig at det skjer en del endringer i løpet av våren, noen flytter/sier opp plassen etc, så det kan fint ordne seg. Bare april fortsatt. Anonymkode: 254f9...33c Ja, ifølge barnehageadmin har vi fortsatt plassgaranti Anonymkode: a4b43...ce5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå