AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #1 Skrevet 11. april 2019 Fikk klager for en stund tilbake av flere eldre naboer som rottet seg sammen og sendte inn en klage på støy fra trampolinen. I hele fjor sommer ble jeg å sønnen min trakassert av ett eldre par som klagde så fort barna hoppet .Vi var borte i hele sommer .Og våren var det også helt stille. Sønnen min vil så gjerne ha opp trampolinen .men jeg orker ikke å ha naboen her så fort barna hopper. Jeg tenker så masse på dette å føler gutten min blir så skuffet. Her jeg bor er det nesten ingen barn. Bare eldre nesten .å jeg kan ikke bare flytte i ett nytt hus. Da blir det evnt blokk .det er det jeg har råd til. Hva burde jeg gjøre. Sette opp trampolinen eller få den vekk? Anonymkode: a9c66...181 Anonymkode: b7a76...afd
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #2 Skrevet 11. april 2019 Vi var veldig mye borte i sommer. Og defå gangene de hoppet så fikk de klager. Enten ved hysjing eller ved at de ringte på eller tok seg til rette å gikk inn i hagen min. Det har blitt så stille. Ute nå. Synes det er så trist når ikke sønnen min koser seg ute . Men jeg grøsser ved å tenke på hvordan sommeren kan bli hvis jeg velger å ha trampoline oppe. Føler ikke jeg slapp er av når barna leker å bare venter på neste klage. Anonymkode: b7a76...afd
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #3 Skrevet 11. april 2019 Hmmm jeg vet sannelig ikke.... men hva med å prøve å komme til enighet om et visst klokkeslett ila dagen det er greit å hoppe? Feks fra18-19 eller noe sånt? Er jo ikke forbudt med støy, men skjønner også at naboer uten barn kan irritere seg også. Men å nekte barn å kose seg og bråke og fjase en times tid ila døgnet burde alle tåle. Ellers burde man kanskje ikke bo så nære andre folk😂 hva med å foreslå fast tidsrom? Og eventuelt komme i kontakt med forliksrådet eller hva det enn heter og ha et møte. Der er det en nøytral tredjepart:) Anonymkode: 4addf...c93 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #4 Skrevet 12. april 2019 Sett opp trampolinen og la gutten hoppe 😎 Anonymkode: 6ebd5...51a 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #5 Skrevet 12. april 2019 Noe støy må naboer tåle. Finnes verre ting enn unger som hopper. Sett opp trampolinen, og la gutten hoppe. Det er ikke ulovlig. Noe som derimot burde vært ulovlig, er å være sure naboer. Anonymkode: ca431...439
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #6 Skrevet 12. april 2019 Hadde jeg vært deg, hadde jeg bedt naboene holde kjeft og sette seg inne, hvis de ikke tålte lyden av barn som leker. Sett opp trampolinen og la gutten hoppe. Kommer de på døra, sender du dem hjem igjen. Hysjer de på gutten, sier du hysj på dere selv. Anonymkode: ca431...439
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #7 Skrevet 12. april 2019 Jeg ville hatt trampolinen, men begrenset hoppingen til visse klokkeslett, og hatt litt regler om at det ikke er nødvendig å gaule og hyle hele tiden (litt gauling og hyling synes jeg man må få lov til på trampolinen, altså). Vi har naboer med trampoline, litt større barn, og tilsynelatende INGEN regler for verken når det er lov å hoppe, eller hvor mye det er lov å bråke, og det er fryktelig plagsomt. Men altså, bor man tett på folk, så må man gi og ta. Man må tåle litt bråk, og man må tåle å begrense seg litt og ikke bråke hele tiden. Jeg synes det er lettere å takle bråk når det er litt forutsigbart, altså at man vet at det kommer til å slutte innen kl sånnogslik, og ikke kommer til å begynne oppigjen før kl sånnogslik. Anonymkode: 9bb08...845
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå