Lavurit Skrevet 13. april 2019 #141 Skrevet 13. april 2019 15 minutter siden, Tutte said: Hva er det som skjer med folk? Misfornøyd med et smykke som mannen har kjøpt fordi det ikke er bra nok, og innrømme at man hadde sittet og klaget på dette til venninner. Et smykke som mannen har valgt ut i beste tro. Kjenner jeg blir helt kvalm. Håper dere får en mann som ikke gir bursdagsgave i det hele tatt, det har jeg opplevd. Jeg fikk en panda jumpsuit av kjæresten og jeg kjøpte en dyr jakke til han. Bryr meg svært lite hvor mye denne Panda jumpsuiten kostet, men kan si at den ikke ble så mye brukt 😂 Og at jeg sa til venninne etter at hun så det på ansiktet mitt at jeg var LITT skuffet. Men dette gikk jo fort over. Er ikke sånn at jeg sitter å gnåler på det og tenker fyfaen for en dust. Haha. Det var jo søtt. Og jeg tviler på at hun som har mottatt disse øredobbene syntes det var helt forferdelig. Hvis hun er et realt menneske så kommer hun til å bruke de, akkurat som jeg bruker panda jumpsuiten min. Man har lov til å føle slik man føler det. Bare trist at han hørte det eller overhørte det. Altså vi vet jo ikke en gang om dette er sant? Mulig han hørte det fra noen andre og hun forklarte det på en helt annen måte. 2
Gjest Tutte Skrevet 13. april 2019 #142 Skrevet 13. april 2019 8 minutter siden, a l'orange skrev: Men er det å ikke bry seg om hva den andre ønsker seg, bedre enn å gjøre ingenting? Her har vi et forum tettpakket med kvinner som mister lysten på sin mann etter 15-20 år. For alt vi vet kunne ha forebygget dette allerede på den første bursdagen sin (etter å ha møtt mannen) ved å ikke finne seg i hva som helst. Det er den som GIR gaven, eller GJØR tjenesten, som har plikt til å sette seg inn i om dette er velkomment. Ikke den andre som har plikt til å være glad og fornøyd. Til trådstarter; Jeg beklager at det jeg sier høres i overkant hardt ut mot deg. Håper du kan bruke det til å lære av, heller enn av å bli lei deg av. Dette er ingen katastrofe. Men for at det skal bli bedre må du tåle å innrømme at dette var noe du gjorde som ikke traff, og ta en seriøs snakk med dama di. Og igjen; IKKE med søsteren din. Akkurat når det gjelder gaver så synes jeg det er tanken som teller, hvis jeg absolutt skal ha det perfekte så kjøper jeg det selv. Hadde aldri fått meg til å klage på en gave, og synes det er langt ifra ensbetydende med at man finner seg i hva som helst i et forhold, da er det andre ting som teller langt mer.
Gjest Tutte Skrevet 13. april 2019 #143 Skrevet 13. april 2019 12 minutter siden, Lavurit skrev: Jeg fikk en panda jumpsuit av kjæresten og jeg kjøpte en dyr jakke til han. Bryr meg svært lite hvor mye denne Panda jumpsuiten kostet, men kan si at den ikke ble så mye brukt 😂 Og at jeg sa til venninne etter at hun så det på ansiktet mitt at jeg var LITT skuffet. Men dette gikk jo fort over. Er ikke sånn at jeg sitter å gnåler på det og tenker fyfaen for en dust. Haha. Det var jo søtt. Haha, da skal jeg faktisk innrømme at jeg forstår deg. Var jo ganske søtt og morsomt da 😅
a l'orange Skrevet 13. april 2019 #144 Skrevet 13. april 2019 29 minutter siden, Tutte skrev: Akkurat når det gjelder gaver så synes jeg det er tanken som teller, hvis jeg absolutt skal ha det perfekte så kjøper jeg det selv. Hadde aldri fått meg til å klage på en gave, og synes det er langt ifra ensbetydende med at man finner seg i hva som helst i et forhold, da er det andre ting som teller langt mer. Ja, og den er grei. Og da forteller du det når mannen din eller dama di, spør hva som er viktig for DEG. Men det er jo ikke du som er kjæresten til trådstarter. Og dermed kan du heller ikke anta at hun føler det på samme måte som deg. For meg ville det vært helt annerledes. Jeg blir bent ut irritert av at folk bruker penger på saker og ting, som ingen trenger eller ønsker seg. Så for meg ville de fleste gaver blitt et irritasjonsmoment, og ikke ført noe godt med seg. Jeg ville ha likt mye bedre å få f.eks. frokost på sengen eller en kake eller en tur i solen med is. Og dette med bytting...hvis man likevel antar at den andre kommer til å bytte, kan man vel heller like gjerne kjøpe et gavekort, enn å minne personen på at man ENDA IKKE har forstått hva de liker. Men igjen, hvordan dette blir mer romantisk enn frokost på sengen eller tur i parken, det vet jammen ikke jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #145 Skrevet 13. april 2019 12 minutter siden, a l'orange skrev: Jeg blir bent ut irritert av at folk bruker penger på saker og ting, som ingen trenger eller ønsker seg. Så for meg ville de fleste gaver blitt et irritasjonsmoment, og ikke ført noe godt med seg. Jeg ville ha likt mye bedre å få f.eks. frokost på sengen eller en kake eller en tur i solen med is. Og dette med bytting...hvis man likevel antar at den andre kommer til å bytte, kan man vel heller like gjerne kjøpe et gavekort, enn å minne personen på at man ENDA IKKE har forstått hva de liker. Men igjen, hvordan dette blir mer romantisk enn frokost på sengen eller tur i parken, det vet jammen ikke jeg. Kjæresten min er flink med romantiske kvalitetstidsgaver som mat, turer osv. Men iblant skulle jeg ønske at han kjøpte oftere et smykke eller andre ting som er fysiske, som jeg kan gå med. Om så han bomma litt på smaken min. Men det kommer han ikke til å gjøre, for han tør/vil ikke kjøpe noe fysisk med mindre han tror det blir helt perfekt. Dessverre. Anonymkode: 319b7...fb4 2
Gjest Tutte Skrevet 13. april 2019 #146 Skrevet 13. april 2019 12 minutter siden, a l'orange skrev: Ja, og den er grei. Og da forteller du det når mannen din eller dama di, spør hva som er viktig for DEG. Men det er jo ikke du som er kjæresten til trådstarter. Og dermed kan du heller ikke anta at hun føler det på samme måte som deg. For meg ville det vært helt annerledes. Jeg blir bent ut irritert av at folk bruker penger på saker og ting, som ingen trenger eller ønsker seg. Så for meg ville de fleste gaver blitt et irritasjonsmoment, og ikke ført noe godt med seg. Jeg ville ha likt mye bedre å få f.eks. frokost på sengen eller en kake eller en tur i solen med is. Og dette med bytting...hvis man likevel antar at den andre kommer til å bytte, kan man vel heller like gjerne kjøpe et gavekort, enn å minne personen på at man ENDA IKKE har forstått hva de liker. Men igjen, hvordan dette blir mer romantisk enn frokost på sengen eller tur i parken, det vet jammen ikke jeg. Joda, vet at alle føler forskjellig. Men det skinner igjennom at det generelt har blitt så høye krav i forhold, og det forventes det perfekte. Når forholdet til og med vurderes etter hva man får i bursdagsgave som i utgangspunktet var ment som en god tanke, da er det ikke rart det blir mange brudd rundt omkring.
a l'orange Skrevet 13. april 2019 #147 Skrevet 13. april 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjæresten min er flink med romantiske kvalitetstidsgaver som mat, turer osv. Men iblant skulle jeg ønske at han kjøpte oftere et smykke eller andre ting som er fysiske, som jeg kan gå med. Om så han bomma litt på smaken min. Men det kommer han ikke til å gjøre, for han tør/vil ikke kjøpe noe fysisk med mindre han tror det blir helt perfekt. Dessverre. Anonymkode: 319b7...fb4 Ja, og da er det noe jeg mener at han bør spørre deg om, og du må tørre å si fra om. Kanskje du kunne ha pekt ut noe du likte, for å være mer tydelig. Og kanskje (forhåpentligvis) han ikke er helt «Mister Bin» Noen av oss har faktisk ingen peiling på ting som er åpenbart for andre. Men hvis den andre ønsker seg overraskelser så burde det gå an å forsøke i blant. 47 minutter siden, Tutte skrev: Joda, vet at alle føler forskjellig. Men det skinner igjennom at det generelt har blitt så høye krav i forhold, og det forventes det perfekte. Når forholdet til og med vurderes etter hva man får i bursdagsgave som i utgangspunktet var ment som en god tanke, da er det ikke rart det blir mange brudd rundt omkring. Jeg er enig med deg i at det jevnt over er en trend. Men jeg tror også at 90% av tråden feiltolker kjæresten til trådstarter, når de oppfatter det som at hun ønsker seg noe som koster mer penger. Og dermed blir det jo helt feil å lege ansvaret på henne for det. Å forvente at kjæresten spør og lytter, derimot, det burde være naturlig, synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #148 Skrevet 13. april 2019 Jeg forstår ikke mennesker som blir sure av å få gaver. Anonymkode: 55362...4c7 6
Gjest Tutte Skrevet 13. april 2019 #149 Skrevet 13. april 2019 16 minutter siden, a l'orange skrev: Ja, og da er det noe jeg mener at han bør spørre deg om, og du må tørre å si fra om. Kanskje du kunne ha pekt ut noe du likte, for å være mer tydelig. Og kanskje (forhåpentligvis) han ikke er helt «Mister Bin» Noen av oss har faktisk ingen peiling på ting som er åpenbart for andre. Men hvis den andre ønsker seg overraskelser så burde det gå an å forsøke i blant. Jeg er enig med deg i at det jevnt over er en trend. Men jeg tror også at 90% av tråden feiltolker kjæresten til trådstarter, når de oppfatter det som at hun ønsker seg noe som koster mer penger. Og dermed blir det jo helt feil å lege ansvaret på henne for det. Å forvente at kjæresten spør og lytter, derimot, det burde være naturlig, synes jeg. Nei, reagerte på at hun uttalte gaven som wannabe classy og barnslig, synes det var ganske ufint og dårlig gjort. Er enig i at man må kunne forvente som kjærestepar at man spør og lytter, det er noe annet.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #150 Skrevet 13. april 2019 1 time siden, Tutte skrev: Joda, vet at alle føler forskjellig. Men det skinner igjennom at det generelt har blitt så høye krav i forhold, og det forventes det perfekte. Når forholdet til og med vurderes etter hva man får i bursdagsgave som i utgangspunktet var ment som en god tanke, da er det ikke rart det blir mange brudd rundt omkring. Nei, man kan ikke ha enn kritisk tanke i hode, alt som blir fortalt skal bli tatt med face value, ikke sunn skeptisme. Anonymkode: 2d939...6c6
a l'orange Skrevet 13. april 2019 #151 Skrevet 13. april 2019 (endret) På 13.4.2019 den 14.03, Tutte skrev: Nei, reagerte på at hun uttalte gaven som wannabe classy og barnslig, synes det var ganske ufint og dårlig gjort. Men vi vet ikke om dette stemmer. Vi må ikke tro på alt vi hører og sluke ting rått og danne oss mange meninger basert på oppfatninger som kan være feilaktige. Dette er annenhåndsopplysninger. Endret 18. oktober 2020 av a l'orange 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #152 Skrevet 13. april 2019 13 minutter siden, a l'orange skrev: Ja, og da er det noe jeg mener at han bør spørre deg om, og du må tørre å si fra om. Kanskje du kunne ha pekt ut noe du likte, for å være mer tydelig. Jeg har snakka om hvilke typer smykker jeg liker. Fra der må han nesten velge pris og stil selv, eller noe han synes er fint, hvis ikke blir det ingen overraskelse, bare ei bestilling. Jeg har liten glede av å få gaver jeg har valgt ut selv. Anonymkode: 319b7...fb4 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #153 Skrevet 13. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har snakka om hvilke typer smykker jeg liker. Fra der må han nesten velge pris og stil selv, eller noe han synes er fint, hvis ikke blir det ingen overraskelse, bare ei bestilling. Jeg har liten glede av å få gaver jeg har valgt ut selv. Anonymkode: 319b7...fb4 Hvorfor det? Er det bedre å ha noe du har brukt for enn at det ligger i skapet i noen år? Og selvom man viser ting man har lyst, skjønner jeg ikke helt hvorfor det blir bestillingen? Jeg er 38 år, jeg får spørsmål fra familie, venner og samboer hva jeg ønsker, og da skriver jeg en liten liste på ting jeg har lyst på, og det gjør de, hva er galt med? Anonymkode: 2d939...6c6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #154 Skrevet 13. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Er det bedre å ha noe du har brukt for enn at det ligger i skapet i noen år? Og selvom man viser ting man har lyst, skjønner jeg ikke helt hvorfor det blir bestillingen? Jeg er 38 år, jeg får spørsmål fra familie, venner og samboer hva jeg ønsker, og da skriver jeg en liten liste på ting jeg har lyst på, og det gjør de, hva er galt med? Anonymkode: 2d939...6c6 Fordi jeg liker overraskelser. Jeg har penger nok til å kjøpe ting jeg vet jeg trenger og liker. I presanger ønsker jeg meg å få ting jeg IKKE visste at jeg likte eller trengte. Har aldri likt å skrive ønskelister. Pleier å fortelle folk at de kan gi meg sjokolade. Ønsker de seg noe, får de det. Anonymkode: 319b7...fb4 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #155 Skrevet 13. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg liker overraskelser. Jeg har penger nok til å kjøpe ting jeg vet jeg trenger og liker. I presanger ønsker jeg meg å få ting jeg IKKE visste at jeg likte eller trengte. Har aldri likt å skrive ønskelister. Pleier å fortelle folk at de kan gi meg sjokolade. Ønsker de seg noe, får de det. Anonymkode: 319b7...fb4 Nå må du svare på det jeg spør om. Anonymkode: 2d939...6c6
Gjest Tutte Skrevet 13. april 2019 #156 Skrevet 13. april 2019 24 minutter siden, a l'orange skrev: Men vi vet ikke om dette stemmer. Vi må ikke tro på alt vi hører og sluke ting rått og danne oss mange meninger basert på oppfatninger som kan være feilaktige. Dette er annenhåndsopplysninger. Nei, men når jeg leser tråder på kg så går jeg ut ifra det som faktisk står. Kan ikke begynne å lage en egen versjon i hodet bare sånn i tilfelle det som står er feilaktige opplysninger.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #157 Skrevet 13. april 2019 1 minutt siden, Tutte skrev: Nei, men når jeg leser tråder på kg så går jeg ut ifra det som faktisk står. Kan ikke begynne å lage en egen versjon i hodet bare sånn i tilfelle det som står er feilaktige opplysninger. Jeg tror på alt som blir fortalt meg, Det som blir skrevet, det som blir fortalt i nyheter, det jeg hører i podcaster. Noen ganger blir jeg litt forvirra når den ene sier det og den andre sier noe annet. Anonymkode: 2d939...6c6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #158 Skrevet 13. april 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må du svare på det jeg spør om. Anonymkode: 2d939...6c6 Du gjør som du vil. Jeg svarte på hvorfor jeg ikke vil vise kjæresten min et smykke og si "jeg ønsker meg dette". Anonymkode: 319b7...fb4 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #159 Skrevet 13. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du gjør som du vil. Jeg svarte på hvorfor jeg ikke vil vise kjæresten min et smykke og si "jeg ønsker meg dette". Anonymkode: 319b7...fb4 du svarte ikke fulstendig, jeg forventer at når spør om noe for jeg svar på alt jeg spør om, hvis ikke gidder jeg ikke å diskutere, som du ser jeg allerede har gjort med noen brukere tråden, svar på alt ikke 1 4 del. Anonymkode: 2d939...6c6
Gjest Tutte Skrevet 13. april 2019 #160 Skrevet 13. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror på alt som blir fortalt meg, Det som blir skrevet, det som blir fortalt i nyheter, det jeg hører i podcaster. Noen ganger blir jeg litt forvirra når den ene sier det og den andre sier noe annet. Anonymkode: 2d939...6c6 Ok, så bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå