Gå til innhold

Kjøpte jeg en "dårlig" bursdagsgave eller har jeg utakknemlig kjæreste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om hun er en jente som til vanlig bruker ekte gull, perler og diamanter blir det helt feil å kjøpe de øredobbene. 

Da viser du jo at du ikke aner hva hun liker!! Hun liker smykker av høy kvalitet, og er opptatt av slikt. 

Om du ville bruke 800 på gave, burde du heller ha kjøpt noe annet enn et smykke. 

Anonymkode: 69045...a78

denne

Anonymkode: 2d939...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, Pelle.Grino skrev:

Bruker kjæresten mye smykker, og først og fremst kvalitet og ekte vare er Swarovski ganske på trynet. 

Bruker hun ikke mye smykker og vil kjøre en litt mer pyntestil til hverdags er Swarovski perfekt.

Virker som du kjenner hennes smak ganske dårlig, og synes egentlig gaven er kraftig bom slik du beskriver henne.

Prisen er helt innafor, men smykker og smak er en personlig greie der det er naturlig at hun blir skuffet om du bommer såpass grovt. Jeg hadde ihvertfall aldri kjøpt smykker til min kjære før jeg var helt sikker på hva hun likte, ønsket og ville bruke.

this

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men du burde heller ikke sakt  noe til din søster om det, hold diskusjonen om kjærestens negative sider utenfor familien

Anonymkode: 729b5...b0f

Ja, virkelig, synes synd på kjæresten, nå har søstra di sladra til hele familien om hvor fæl kjæresten din, og alle kommer til å tro henne, og hun kan ikke forsvare seg, og uansett hva hun gjør kommer det aldri til å bli bra.

For du og søster har prata sååå mye dritt om henne, og at de er fsrgelagt av det, du ser jo her at alle tro0r på deg blind, og tror på din søster blind.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev:

Men hva slags intensjon hadde personen som gjenfortalte deg dette? Jeg syns du skal snakke med kjæresten om dette, slik at hun får fortalt sin versjon.

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hoff etter å sjekket ut Swarowski skjønner jeg aversjonen. Altfor spraglete ! Men du har jo gjort en innsats. Dette går seg nok til :) har hun truffet riktig m gave til deg da? 

Min kjære kommer med små gaver her og der, men fels tii jul fikk jeg ikke noe. Sånn er han. Alle gavene jeg har fått er valgt med hjerte. Det betyr jo mest uansett ❤️

Jeg synes det er vanskelig å kjøpe gaver til kvalitets-bevisste menn. Feks innenfor sport/ outdoor/ interiør/ teknologi. Snakk om å være kresne gitt 😅😅😅

Anonymkode: 90100...5ba

Ja, og det blir jo det samme når menn skal prøve å kjøpe smykker til kvinner, til kvinner som er spesielt interessert i det.

Derfor tenker jeg at det til slutt blir handlende om hvor godt man kjenner hverandre og hverandres interesser, og at det blir masse drama rundt det, at man kjøper noe "feil", osv osv.....

Så til slutt handler det ikke så mye om gaven, men om hvor godt man kjenner hverandre, og når man sikter på mål, men uvørende bommer med flere meter (feil merke, for glorete, billig, feil stil, osv osv), så blir det plutselig så mye, mye mer komplisert enn om man bare hadde gitt noe helt annet!

Det blir som da tanta mi ga meg en bok i bursdagsgave, fordi hun hadde hørt at jeg likte å lese, og jeg fikk en veldig populær bok som var på topplistene, men som jeg aldri selv ville valgt å lese.

Det er på mange måter tanken som teller, og det er viktig og omtenksomt, noe som egentlig er det viktigste, men samtidig kan det blir ekstra feil når de som liksom skal kjenne en best bommer så grovt.

Anonymkode: f4238...942

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jezus for en utakknemlig person. Vi kjøpte nettopp gifteringer i sølv som kosta litt over 800 kr stk! ;) 

Anonymkode: 2779d...dfc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller egentlig ingen rolle hva hun synes om gaven, om den var passende i relasjon til forholdet deres eller ikke.

Greia er at hun snakker nedsettende om deg til venner, bak ryggen din. Da mangler hun i hvert fall integritet.

Personlig synes jeg ørepynt fra Swarowski var en flott og passende gave. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Kitcat skrev:

Spiller egentlig ingen rolle hva hun synes om gaven, om den var passende i relasjon til forholdet deres eller ikke.

Greia er at hun snakker nedsettende om deg til venner, bak ryggen din. Da mangler hun i hvert fall integritet.

Jeg synes TS er en dårlig kjæreste når han tar det for gitt at det som blir fortalt er sant...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, Kitcat skrev:

Det er jo søstra hans som snakker dritt om kjæresten hans. Det eneste kjæresten har sagt (og ikke til ham), er at hun egentlig ikke liker akkurat dette merket/disse øredobbene. Har dere aldri fått gaver som bommet litt? Smykker er jo vanskelig.

Anonymkode: e3e7c...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og det blir jo det samme når menn skal prøve å kjøpe smykker til kvinner, til kvinner som er spesielt interessert i det.

Derfor tenker jeg at det til slutt blir handlende om hvor godt man kjenner hverandre og hverandres interesser, og at det blir masse drama rundt det, at man kjøper noe "feil", osv osv.....

Så til slutt handler det ikke så mye om gaven, men om hvor godt man kjenner hverandre, og når man sikter på mål, men uvørende bommer med flere meter (feil merke, for glorete, billig, feil stil, osv osv), så blir det plutselig så mye, mye mer komplisert enn om man bare hadde gitt noe helt annet!

Det blir som da tanta mi ga meg en bok i bursdagsgave, fordi hun hadde hørt at jeg likte å lese, og jeg fikk en veldig populær bok som var på topplistene, men som jeg aldri selv ville valgt å lese.

Det er på mange måter tanken som teller, og det er viktig og omtenksomt, noe som egentlig er det viktigste, men samtidig kan det blir ekstra feil når de som liksom skal kjenne en best bommer så grovt.

Anonymkode: f4238...942

Ja, for Guds skyld, gi aldri folk noe innen hobbyene deres. De blir aldri fornøyd ,siden de har masse spesielle preferanser.

Men det flotte med mainstream bøker - og smykker - er at de er lette å bytte. 

Anonymkode: 319b7...fb4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å være djevelens advokat, jeg hadde blitt skuffet om jeg fikk Swarowski av min kjæreste, spesielt om vi hadde vært sammen nesten ett år. Jeg hadde likevel ikke vist det. 

Så: litt kjip gave, men kjipere reaksjon- hun skulle holdt det for seg selv.

Jeg fikk diamantsmykke som første presang av min kjæreste (til jul) da vi hadde vært sammen i 2 mnd bare. Tror det kostet rundt 2000. Hvis ikke du vil bruke så mye enda så kanskje hold deg til andre typer gaver, og så heller smelle av med en skikkelig diamant når dere har vært sammen en stund til? Hvis det varer så lenge da...

Jeg er er selv 29, og er ferdig med å kjøpe juggel og Swarowski, men får jeg et smykke med det så smiler jeg og sier takk og viser takknemlighet.

Anonymkode: 48b91...655

Enig, har du ikke råd til ekte bloddiamanter kan du like gjerne la være.

Anonymkode: f838c...f0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo søstra hans som snakker dritt om kjæresten hans. Det eneste kjæresten har sagt (og ikke til ham), er at hun egentlig ikke liker akkurat dette merket/disse øredobbene. Har dere aldri fått gaver som bommet litt? Smykker er jo vanskelig.

Anonymkode: e3e7c...39e

Fra HI

Sitat

Nå har jeg fått høre at hun omtalte gaven og merker som wannabe classy og barnslig.

Ikke helt i tråd med det du skriver her. Søsteren har bare uttalt at hun tror det er fordi kjæresten forventet noe dyrere, kanskje han har rådført seg med henne etter at ryktene kom ham for øre. Greit nok om man ikke liker en gave fra kjæresten, men da trenger man ikke komme med denne typen karakteristikker vel? Jeg synes i hvert fall det er frekt og viser mangel på integritet og respekt for kjæresten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har vært kjærester i 10 måneder. For et par uker siden hadde hun bursdag og jeg kjøpte et par øredobber fra Swarowski til henne. Ganske klassiske sølvøredobber med zirkoner og rhodium tror jeg? De kostet 800 kr. Jeg har alltid trodd at Swarowski er et skikkelig merke selv om det såklart ikke er diamanter og hun i butikken skrøt av disse. Nå har jeg fått høre at hun omtalte gaven og merker som wannabe classy og barnslig. Vi er begge 28 år. Må si jeg ble litt tatt på senga for jeg synes 800 kr er en veldig fin sum å bruke til en bursdag som ikke er rund dag. 

Søsteren min tror hun forventet veldig dyr gave fordi jeg jobber i et miljø som er kjent for dyre vaner og strøken dress på jobb hver dag, men jeg er nyansatt og tjener ikke millioner nå. Og jeg ønsker uansett ikke bli den typen som lever et luksusliv. 

Hva tenker dere? Jeg er litt lei meg og forventet som sagt ikke den reaksjonen. Vi har jo ikke vært kjærester lenge og jeg føler ikke for å kjøpe diamantring etter så kort tid.

Folkens, er gaven min kjip eller er hun kjip?

Anonymkode: 5be83...855

Du er ikke problemet, men hun er problemet i måten hun håndterer en gave hun nødvendigvis ikke vill kjøpt selv. Det er tanken som teller og det burde hun som er 28 år gammel også vite. Selv om man får gaver man nødvendigvis ikke har lyst på selv eller vil bruke, så finnes det måter å møte de situasjonene på som faktisk tar hensyn til den du fikk gaven fra. Spesielt når det er partneren din som de fleste tenker at bare vil det beste for deg.

Vi har alle opplevd å få gaver vi ikke ville kjøpt selv, men da burde man gjøre det klart at tanken bak gaven er det viktigste og at man setter høyt pris på innsatsen. Så kan begge eventuelt le litt over at det var en liten miss og snakke om hvordan man eventuelt kan treffe bedre en gang i fremtiden. På den måten slipper man at en eller begge parter opplever dette som en dårlig opplevelse. Det er i hvert fall sånn jeg tenker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Kitcat skrev:

Fra HI

Ikke helt i tråd med det du skriver her. Søsteren har bare uttalt at hun tror det er fordi kjæresten forventet noe dyrere, kanskje han har rådført seg med henne etter at ryktene kom ham for øre. Greit nok om man ikke liker en gave fra kjæresten, men da trenger man ikke komme med denne typen karakteristikker vel? Jeg synes i hvert fall det er frekt og viser mangel på integritet og respekt for kjæresten.

Har du aldri opplev at noen ikke liker, og er ute etter å ta deg?

Som enten juger om ting du skal ha sagt eller har gort, eller overdriver hva du skal ha sagt eller ha gjort?

Jeg har opplevd det både med venner og familie, har ikke du opplevd det er du ytterst heldig.

Jegt har også opplevd at folk nødvendigvis ikke liker meg, men elsker drama og elsker å sladre, som da igjen tvister å vrir på historier for å virke inntressant. 

Igjen både med familie og venner,

har ikke du opplevd det er du ytterst heldig-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, megda skrev:

Du er ikke problemet, men hun er problemet i måten hun håndterer en gave hun nødvendigvis ikke vill kjøpt selv. Det er tanken som teller og det burde hun som er 28 år gammel også vite. Selv om man får gaver man nødvendigvis ikke har lyst på selv eller vil bruke, så finnes det måter å møte de situasjonene på som faktisk tar hensyn til den du fikk gaven fra. Spesielt når det er partneren din som de fleste tenker at bare vil det beste for deg.

Vi har alle opplevd å få gaver vi ikke ville kjøpt selv, men da burde man gjøre det klart at tanken bak gaven er det viktigste og at man setter høyt pris på innsatsen. Så kan begge eventuelt le litt over at det var en liten miss og snakke om hvordan man eventuelt kan treffe bedre en gang i fremtiden. På den måten slipper man at en eller begge parter opplever dette som en dårlig opplevelse. Det er i hvert fall sånn jeg tenker. 

Som enten juger om ting du skal ha sagt eller har gort, eller overdriver hva du skal ha sagt eller ha gjort?

Jeg har opplevd det både med venner og familie, har ikke du opplevd det er du ytterst heldig.

Jegt har også opplevd at folk nødvendigvis ikke liker meg, men elsker drama og elsker å sladre, som da igjen tvister å vrir på historier for å virke inntressant. 

Så lenge ts oppfører seg så barnslig som nå og er en dårlig kjæreste og ikke snakker med henne, og lar henne forklare seg selv, det kan faktisk hende det er en misforståelse. Jeg tar aldri for gitt det som blir fortalt av andre om andre i negativ lys, da jeg ikke vet hva slags motiver.

Jeg har opplevd b. annet en venninne av venninne som var salju på meg og hennes vennskap,. hadde hun prøve å skape flid mellom meg og henne ved å si at jeg la an på kjæresten hennes, hun ble heldigvis ikke trodd. det er en av flere ting jeg har opplevd.

Synes det er synd at folk automatisk tror på absoultte alt som blir fortalt uten en kritisk tanke!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge ts oppfører seg så barnslig som nå og er en dårlig kjæreste og ikke snakker med henne, og lar henne forklare seg selv, det kan faktisk hende det er en misforståelse. Jeg tar aldri for gitt det som blir fortalt av andre om andre i negativ lys, da jeg ikke vet hva slags motiver.

Jeg har opplevd b. annet en venninne av venninne som var salju på meg og hennes vennskap,. hadde hun prøve å skape flid mellom meg og henne ved å si at jeg la an på kjæresten hennes, hun ble heldigvis ikke trodd. det er en av flere ting jeg har opplevd.

Synes det er synd at folk automatisk tror på absoultte alt som blir fortalt uten en kritisk tanke!

"de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ser ikke hvordan den første delen er særlig relevant til det å gi feil gave, men det virker jo som du leser mye inn i dette personlig. 

Greia er at kjæresten som fikk gaven burde være den som sier ifra siden hun var den parten som ikke var fornøyd og hadde innvendinger. Han som gir gaven vet jo ikke dette, og når det blir fortalt gjennom en tredjepart så er det uheldig for forholdet og tilliten de har. Da dette egentlig burde blitt løst mellom dem helt privat. 

Jeg er helt enig i at man burde gå til kilden, men det skulle først og fremst vært hennes initiativ. 

ellers så er det vanlig å ikke bruke så mange avsnitt og avstand mellom setninger når du skriver. det er unødvendig. bare et tips

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjenspeiler kanskje mest dine personlige erfaringer. Men vi andre kan ikke tillegge tråden ny informasjon basert på gjetninger. Vi må nesten holde oss til å diskutere ut fra opplysningene som TS presenterer i innlegget sitt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, megda skrev:

Ser ikke hvordan den første delen er særlig relevant til det å gi feil gave, men det virker jo som du leser mye inn i dette personlig. 

Greia er at kjæresten som fikk gaven burde være den som sier ifra siden hun var den parten som ikke var fornøyd og hadde innvendinger. Han som gir gaven vet jo ikke dette, og når det blir fortalt gjennom en tredjepart så er det uheldig for forholdet og tilliten de har. Da dette egentlig burde blitt løst mellom dem helt privat. 

Jeg er helt enig i at man burde gå til kilden, men det skulle først og fremst vært hennes initiativ. 

ellers så er det vanlig å ikke bruke så mange avsnitt og avstand mellom setninger når du skriver. det er unødvendig. bare et tips

Du forstå virkelig ikke hva jeg skrev. Prøv å tenk litt, det var ikke personlig, men noe de aller fleste har opplevd i livet, jeg vil tippe at til og med du har opplevd det, ikke at du vi innrømme det, for da passet det ikke inn, svart og hvit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...