Gå til innhold

Kjøpte jeg en "dårlig" bursdagsgave eller har jeg utakknemlig kjæreste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Men går hun med ekte diamanter til vanlig? Ekte bling? Jeg bruker lite smykker men hadde aldri tatt på meg noe som så ut som ekte diamanter som ikke var det på lik linje med at jeg ikke  hadde tatt på meg uekte merkevarer. 

Dette merket er slikt man liker som tenåring. Men hun burde ikke sakt noe til vennene om det. Men du burde heller ikke sakt  noe til din søster om det, hold diskusjonen om kjærestens negative sider utenfor familien

Anonymkode: 729b5...b0f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært kjærester i 10 måneder. For et par uker siden hadde hun bursdag og jeg kjøpte et par øredobber fra Swarowski til henne. Ganske klassiske sølvøredobber med zirkoner og rhodium tror jeg? De kostet 800 kr. Jeg har alltid trodd at Swarowski er et skikkelig merke selv om det såklart ikke er diamanter og hun i butikken skrøt av disse. Nå har jeg fått høre at hun omtalte gaven og merker som wannabe classy og barnslig. Vi er begge 28 år. Må si jeg ble litt tatt på senga for jeg synes 800 kr er en veldig fin sum å bruke til en bursdag som ikke er rund dag. 

Søsteren min tror hun forventet veldig dyr gave fordi jeg jobber i et miljø som er kjent for dyre vaner og strøken dress på jobb hver dag, men jeg er nyansatt og tjener ikke millioner nå. Og jeg ønsker uansett ikke bli den typen som lever et luksusliv. 

Hva tenker dere? Jeg er litt lei meg og forventet som sagt ikke den reaksjonen. Vi har jo ikke vært kjærester lenge og jeg føler ikke for å kjøpe diamantring etter så kort tid.

Folkens, er gaven min kjip eller er hun kjip?

Anonymkode: 5be83...855

Du må revurdere forholdet, nå ser du holdningen hennes. Er det en slik kvinne du ønsker å være sammen med? Som måler ting i penger og verdier? Som er overfladisk og materialistisk?

Nei, personlig ville jeg tatt dette opp med henne. Face to face, for min del hadde det endt opp brudd.

Har selv hatt jobb med millioninntekt, levd i sus og dus. Nå i dag betyr materialisme null. Det er et falskt liv, du får en falsk kvinne.

Anonymkode: 0c241...ba4

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Kommer jo an på hva du er vant med å få hos kjærester. Jeg synes det var en fin gave. Det er tanken som teller . Jeg er ganske bortskjemt, men jeg synes det er hyggelig med gaver som ikke koster en hel formue også . Har aldri brydd meg om sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Swarovski er bling og matcher overhodet ikke den stilen. Det blir altfor wannabe så skjønner godt hva hun mener jeg

Anonymkode: fb46a...517

... hun går jo med bling allerede OG LUIS VUITTON? Altså, jeg kommer ikke på noe som matcher mer, jeg! Skal dog sies at Swarovski har mye forskjellig. Finner alltid noe som passer, og man kan ikke se på avstand at noe er Swarovski. 

Anonymkode: 6e9a5...583

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet høres hun litt utakknemlig ut. Skjønner du ble skuffet siden du syns øredobbene var så fine, og tror ikke det var prisen det var noe galt med, men at det ikke var hennes stil. Men hva slags intensjon hadde personen som gjenfortalte deg dette? Jeg syns du skal snakke med kjæresten om dette, slik at hun får fortalt sin versjon.

Jeg har også bommet på gave, han ønsket seg ingenting spesielt. Så valgte en jeg syns han hadde bruk for (ekstern harddisk). Men selv om han takket veldig fint for gaven, så lå det lenge ubrukt i esken sin, til jeg eventuelt tok den i bruk for felles bilder. Hadde noen i familien spurt hva han syntes så hadde jeg kanskje blitt skuffet av svaret. Og det hadde ingenting med prisen og gjøre, bare at jeg bommet på gaven. I ettertid har jeg sagt at han skal gi beskjed om han ikke har bruk for det eller ikke likte gaven slik at han kan bytte. Men han sa at han ikke vil virke utakknemlig når jeg hadde brukt tid og penger på gave til han. For han var jo glad for at han fikk gave. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
5 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev:

I utgangspunktet høres hun litt utakknemlig ut. Skjønner du ble skuffet siden du syns øredobbene var så fine, og tror ikke det var prisen det var noe galt med, men at det ikke var hennes stil. Men hva slags intensjon hadde personen som gjenfortalte deg dette? Jeg syns du skal snakke med kjæresten om dette, slik at hun får fortalt sin versjon.

Jeg har også bommet på gave, han ønsket seg ingenting spesielt. Så valgte en jeg syns han hadde bruk for (ekstern harddisk). Men selv om han takket veldig fint for gaven, så lå det lenge ubrukt i esken sin, til jeg eventuelt tok den i bruk for felles bilder. Hadde noen i familien spurt hva han syntes så hadde jeg kanskje blitt skuffet av svaret. Og det hadde ingenting med prisen og gjøre, bare at jeg bommet på gaven. I ettertid har jeg sagt at han skal gi beskjed om han ikke har bruk for det eller ikke likte gaven slik at han kan bytte. Men han sa at han ikke vil virke utakknemlig når jeg hadde brukt tid og penger på gave til han. For han var jo glad for at han fikk gave. 

Dette er det mest fornuftige svaret hittil.

Det handler nok ikke om prisen i dette tilfellet, men at gaven ikke var helt hennes stil.

Jeg har mange ganger blitt overrasket over hva folk liker og ikke liker. Man tror man kjenner folk ut ifra hva de allerede har og bruker, men sannheten er at folk kan like og mislike noe selv om de har noe som ligner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, loveli skrev:

Dette er det mest fornuftige svaret hittil.

Det handler nok ikke om prisen i dette tilfellet, men at gaven ikke var helt hennes stil.

Jeg har mange ganger blitt overrasket over hva folk liker og ikke liker. Man tror man kjenner folk ut ifra hva de allerede har og bruker, men sannheten er at folk kan like og mislike noe selv om de har noe som ligner. :)

Men hvis gaven bare ikke var hennes stil, er det ikke da rart å gå å klage på at MERKET er barnslig og wannabe? Jeg mener, det er jo helt greit at stilen er feil for en - men det er jo litt snobbete å klage på at merket er feil.

Anonymkode: 7e1ea...d13

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men går hun med ekte diamanter til vanlig? Ekte bling? Jeg bruker lite smykker men hadde aldri tatt på meg noe som så ut som ekte diamanter som ikke var det på lik linje med at jeg ikke  hadde tatt på meg uekte merkevarer. 

Dette merket er slikt man liker som tenåring. Men hun burde ikke sakt noe til vennene om det. Men du burde heller ikke sakt  noe til din søster om det, hold diskusjonen om kjærestens negative sider utenfor familien

Anonymkode: 729b5...b0f

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å skjønne hvorfor kjæresten min nesten ikke tør kjøpe smykker til meg....noen av dere snakker jo om et bomkjøp som om det skulle være å sprette opp familiens hamster.

Anonymkode: 319b7...fb4

🤣🤣🤣🤣👏👏👏👏

Anonymkode: 90100...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å være djevelens advokat, jeg hadde blitt skuffet om jeg fikk Swarowski av min kjæreste, spesielt om vi hadde vært sammen nesten ett år. Jeg hadde likevel ikke vist det. 

Så: litt kjip gave, men kjipere reaksjon- hun skulle holdt det for seg selv.

Jeg fikk diamantsmykke som første presang av min kjæreste (til jul) da vi hadde vært sammen i 2 mnd bare. Tror det kostet rundt 2000. Hvis ikke du vil bruke så mye enda så kanskje hold deg til andre typer gaver, og så heller smelle av med en skikkelig diamant når dere har vært sammen en stund til? Hvis det varer så lenge da...

Jeg er er selv 29, og er ferdig med å kjøpe juggel og Swarowski, men får jeg et smykke med det så smiler jeg og sier takk og viser takknemlighet.

Anonymkode: 48b91...655

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Spørsmålet er om det er summen/pengeverdien eller det faktum at hun er en snobb som ikke syntes gaven var av riktig merke. 

Jeg syntes hun er ei hurpe uansett om hun mislikte gaven fordi den ikke kostet nok eller fordi den hadde feil merke, men kanskje gjør det en forskjell for deg?  Men hun ser kanskje flott ut Og du liker trofé damer? (tenker at en slik dame bruker mye tid i speilet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hoff etter å sjekket ut Swarowski skjønner jeg aversjonen. Altfor spraglete ! Men du har jo gjort en innsats. Dette går seg nok til :) har hun truffet riktig m gave til deg da? 

Min kjære kommer med små gaver her og der, men fels tii jul fikk jeg ikke noe. Sånn er han. Alle gavene jeg har fått er valgt med hjerte. Det betyr jo mest uansett ❤️

Jeg synes det er vanskelig å kjøpe gaver til kvalitets-bevisste menn. Feks innenfor sport/ outdoor/ interiør/ teknologi. Snakk om å være kresne gitt 😅😅😅

Anonymkode: 90100...5ba

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er du sammen henne? Det virker ikke som du liker henne..

Og du er ganske barnslig når du legge henne til meninger som hun kanskje kke har uten å snakke med henne!

Det kan hende at dette er en misforståelse,men slik jeg ser det har hun det kanskje bedre uten deg...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er trådstarter

Hun har ikke en ujålete stil(dere som påstår det) hun har Louis Vuitton veske og flere store, tjukke smykker med "bling". Hverdagsstilen er litt mer nedtonet men hun går likevel i ørepynt med som er mer prangende enn de jeg plukket ut. Det er ikke meningen å høres fornærmet ut for det er jeg ikke, og jeg forstår at alle har forskjellig smak. Det er bare overraskende at de ikke falt i smak. 

Vi har helt forskjellig bakgrunn, det skal sies. Jeg og min familie er vant til rimeligere gaver.

Anonymkode: 5be83...855

Anonymkode: 2d939...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun er utakknemlig. Du gjorde en fin innsats. Men kanskje du heller burde valgt noe i sølv til samme pris. Swarovski er litt glorete. Ikke sikkert hun mener å være dum,men heller liker det mer stilrene. Hun burde ikke såret deg på den måten,så det i seg selv er et lite rødt flagg. Hun er ung og vet kanskje ikke ennå at mange menn trenger litt veiledning hva gaver angår. Gi henne litt av dine verdier,og ha en samtale hvor du er åpen ifht hvordan hun fikk deg til å føle deg. Noen jenter i den alderen er så påvirket av ytre press om det perfekte,og trenger en virkelighetssjekk. 

Anonymkode: b6cc8...d76

Damen er 28 år, ikke 18! Da må man kunne forvente mer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Parkeringsvakt skrev:

Hvem sa at hun sa gaven var wannabe? Kan du stole på at vedkommende ikke løy for å skape drama?

Den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 timer siden, a l'orange skrev:

Min utheving; Kan jeg spørre om hvorfor du ikke da gikk for en rimeligere gave?

Ut fra det du skriver i HI, så virker det som om det er din søster som hausser opp hva du skal gi, basert på at hun ser opp til deg og kjæresten din.

Mens kjæresten din muligens ser helt andre verdier i deg, enn hva søsteren din gjør, og dermed skulle ønske du ikke forsøkte å tilpasse deg eller strebe sånn. Derav wannabe.

Ikke hør på søstera di, Jens!! Og heller ikke på alle småsøstrene her inne, som sitter og gaper som fugleunger.

Hør i stedet på kjæresten din og på deg selv. 

this

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som har fortalt deg at hun syns det var en kjip gave, og wannabe classy? Søsteren din? Det er det som var dårlig gjort her syns jeg. For har hun ikke sagt det til deg, har du bare bommet littegrann på hennes stil/smak. Det er utrolig dårlig gjort å stemple henne som snobbete, golddigger utakknemlig osv. Hun har tydeligvis en annen smak enn din søster, eller din søster tror hun har, eller hun bare liker ikke dette merket. Hva så?

Takket hun pent og virket glad, skal du ikke legge noe i hva andre sier, bare spørre spesifikt om smak og stil ved senere anledning. Liker hun ikke dette merket, gjør hun ikke det, og det er ikke din skyld, og så lenge hun ikke har sagt det til deg, så er det da ingen krise?

I begynnelsen av et forhold er det slikt man kanskje snakker med venninner om , at "Åh, han kjøpte øredobber til meg, ganske dyre også, og så var det slike jeg ikke liker... hehe, eller ..litt kjipt, eller ...så søtt egentlig". Er hun nær din søster og diskuterer deg med henne (hun gjør sikkert ikke det, hun har diskutert øredobber med henne), så syns jeg det er særdeles dårlig gjort av din søster å sladre slik.

Var det bare ment som et tips til neste gang, ta det for det det er og ikke kall dama di kjip ene og alene på dette grunnlag.

Hvem har vel ikke fått gaver som er helbom, og det er vanskelig å forklare hvorfor. Kanskje den snobbete klassekameraten hennes på videregående bare elsket akkurat slike øredobber, og hun derfor skyr dem. Det kan da ikke du vite.

Anonymkode: e3e7c...39e

denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil uansett påpeke at det ikke er merket på ett par øredobber som avgjør om du har god stil. Du kan ha øredobber fra Glitter, Swarowski eller Dior - men der er uansett en helheten som teller. 

Ja, jeg har selv en ganske dyr stil og liker å bruke penger på klær og tilbehør. Men jeg «tåler» fint å ha noe i «feil merke» for det. 

Synes du øredobbene er stygge, greit nok. Men det blir for dumt å henge seg opp i at merket er feil, at prisen er feil eller at «dette er sånn som tenåringer liker». God stil er helhet og evnen til å sette ting sammen. Ikke hvilket merke øredobbene har.   

Anonymkode: 7e1ea...d13

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...