draug 75 Skrevet 12. april 2019 #61 Del Skrevet 12. april 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg fått høre at hun omtalte gaven og merker som wannabe classy og barnslig. Dette var da ganske, unnskyld at jeg snakker stygt om kjæresten din, hurpete sagt? Egentlig forbidner jeg Swarovski mer med mer med kikkerter enn med smykker, som den mann jeg er; det har ikke vært min oppfatning at S har tilhørt bijouteri og jugl- markedet. De regnes vel litt mer "high end"? At det kan være litt for glitrende (litt for mye for skjæra) for noen er en annen sak. Men det tilhører hva som passer i hennes stil og smak, og det var du naturligvis oppmerksom nok til å følge med på før du gikk og handlet. Det er en ting som ingen har diskutert her: det kan være at hun rett og slett ikke har peiling. Typisk at hadde du kjøpt henne et gullsmykke til 1600 spenn så hadde hun syntes det så pinglete ut. Og det må du plukke av henne hvis dere skal være i lag og du etterhvert skal få millionlønn, eller så blir det flaut å være deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 12. april 2019 #62 Del Skrevet 12. april 2019 Hvem sa at hun sa gaven var wannabe? Kan du stole på at vedkommende ikke løy for å skape drama? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 12. april 2019 #63 Del Skrevet 12. april 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er like gammel som din kjæreste og syns Swarowski er glorete Anonymkode: ddc45...f06 Hm! :3 De under er jo nesten like, selv om prisen og materialene er forskjellig. https://www.swarovski.com/en-US/p-5408436/Attract-Round-Pierced-Earrings-White-Rhodium-plating/ https://www.tiffany.com/jewelry/earrings/tiffany-solitaire-diamond-earrings-GRP00432/ Når noe er gitt med hjertet så er det fint uansett hva det er ^^, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #64 Del Skrevet 12. april 2019 Jeg har ingenting fra Swarowski selv (og skrev det sikkert feil og), men etter et kjapt søk ser det da ut som de har ganske mye forskjellige stiler?Forstår ikke de som sier at merket er glorete. De har sikkert noe som er glorete, men andre ting ser da helt enkelt ut. Man kan vel heller ikke SE hvilket merke øredobber er fra, så å henge seg opp i merket blir litt rart. Jeg hadde blitt kjempeglad for en sånn gave. Hadde det virkelig ikke vært min stil, så greit nok, da kunne jeg kanskje foreslått å bytte det til noe som faktisk ville bli brukt. Men TS sin kjære sier ikke at det ikke var hennes stil, men at MERKET var «wannabe» og «barnslig». Det er snobbete og utakknemlig. Uavhengig av om hun synes det var for billig eller for dyrt. Anonymkode: 7e1ea...d13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #65 Del Skrevet 12. april 2019 Gaver som er gjennomtenkte uansett pris, syns jeg er veldig hyggelig. Om det er blomster fra en veikant eller et smykke som er gjennomtenkt. Små og store minner blir det jo uansett for den aom mottar gaven 🙂 Enkle øredobber er en kjempefin gave! Jeg hadde en eks en gang som fylte rundt år. Eksen hadde bursdag rett etter jul og jeg hadde dårlig råd på det tidspunktet. Hadde derfor spart lenge og bestemt meg for lenge for å gi han en helikoptertur fordi eksen alltid hadde drømt om det. Turen kostet 6000 og denne fikk han som en kombinert jule - og bursdagsgave. Da han et par dager senere hadde bursdag, ga jeg han enda en gave til 1500 kroner. Selv om det var to gaver han hadde ønsket seg lenge, ble han kjempeskuffa fordi han tross alt fylte rundt år og forventet noe mye dyrere på selve dagen. Det var dritkjipt. At jeg ikke hadde mye penger, tok han ikke hensyn til overhodet. Så glad for at han er min eks!😂 Anonymkode: a66f5...b9f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
a l'orange Skrevet 12. april 2019 #66 Del Skrevet 12. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er trådstarter Hun har ikke en ujålete stil(dere som påstår det) hun har Louis Vuitton veske og flere store, tjukke smykker med "bling". Hverdagsstilen er litt mer nedtonet men hun går likevel i ørepynt med som er mer prangende enn de jeg plukket ut. Det er ikke meningen å høres fornærmet ut for det er jeg ikke, og jeg forstår at alle har forskjellig smak. Det er bare overraskende at de ikke falt i smak. Vi har helt forskjellig bakgrunn, det skal sies. Jeg og min familie er vant til rimeligere gaver. Anonymkode: 5be83...855 Min utheving; Kan jeg spørre om hvorfor du ikke da gikk for en rimeligere gave? Ut fra det du skriver i HI, så virker det som om det er din søster som hausser opp hva du skal gi, basert på at hun ser opp til deg og kjæresten din. Mens kjæresten din muligens ser helt andre verdier i deg, enn hva søsteren din gjør, og dermed skulle ønske du ikke forsøkte å tilpasse deg eller strebe sånn. Derav wannabe. 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg fått høre at hun omtalte gaven og merker som wannabe classy og barnslig. Vi er begge 28 år. Må si jeg ble litt tatt på senga for jeg synes 800 kr er en veldig fin sum å bruke til en bursdag som ikke er rund dag. Søsteren min tror hun forventet veldig dyr gave fordi jeg jobber i et miljø som er kjent for dyre vaner og strøken dress på jobb hver dag, men jeg er nyansatt og tjener ikke millioner nå. Og jeg ønsker uansett ikke bli den typen som lever et luksusliv. Ikke hør på søstera di, Jens!! Og heller ikke på alle småsøstrene her inne, som sitter og gaper som fugleunger. Hør i stedet på kjæresten din og på deg selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #67 Del Skrevet 12. april 2019 Hvem er det som har fortalt deg at hun syns det var en kjip gave, og wannabe classy? Søsteren din? Det er det som var dårlig gjort her syns jeg. For har hun ikke sagt det til deg, har du bare bommet littegrann på hennes stil/smak. Det er utrolig dårlig gjort å stemple henne som snobbete, golddigger utakknemlig osv. Hun har tydeligvis en annen smak enn din søster, eller din søster tror hun har, eller hun bare liker ikke dette merket. Hva så? Takket hun pent og virket glad, skal du ikke legge noe i hva andre sier, bare spørre spesifikt om smak og stil ved senere anledning. Liker hun ikke dette merket, gjør hun ikke det, og det er ikke din skyld, og så lenge hun ikke har sagt det til deg, så er det da ingen krise? I begynnelsen av et forhold er det slikt man kanskje snakker med venninner om , at "Åh, han kjøpte øredobber til meg, ganske dyre også, og så var det slike jeg ikke liker... hehe, eller ..litt kjipt, eller ...så søtt egentlig". Er hun nær din søster og diskuterer deg med henne (hun gjør sikkert ikke det, hun har diskutert øredobber med henne), så syns jeg det er særdeles dårlig gjort av din søster å sladre slik. Var det bare ment som et tips til neste gang, ta det for det det er og ikke kall dama di kjip ene og alene på dette grunnlag. Hvem har vel ikke fått gaver som er helbom, og det er vanskelig å forklare hvorfor. Kanskje den snobbete klassekameraten hennes på videregående bare elsket akkurat slike øredobber, og hun derfor skyr dem. Det kan da ikke du vite. Anonymkode: e3e7c...39e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
a l'orange Skrevet 12. april 2019 #68 Del Skrevet 12. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gaver som er gjennomtenkte uansett pris, syns jeg er veldig hyggelig. Om det er blomster fra en veikant eller et smykke som er gjennomtenkt. Små og store minner blir det jo uansett for den aom mottar gaven 🙂 Enkle øredobber er en kjempefin gave! Jeg hadde en eks en gang som fylte rundt år. Eksen hadde bursdag rett etter jul og jeg hadde dårlig råd på det tidspunktet. Hadde derfor spart lenge og bestemt meg for lenge for å gi han en helikoptertur fordi eksen alltid hadde drømt om det. Turen kostet 6000 og denne fikk han som en kombinert jule - og bursdagsgave. Da han et par dager senere hadde bursdag, ga jeg han enda en gave til 1500 kroner. Selv om det var to gaver han hadde ønsket seg lenge, ble han kjempeskuffa fordi han tross alt fylte rundt år og forventet noe mye dyrere på selve dagen. Det var dritkjipt. At jeg ikke hadde mye penger, tok han ikke hensyn til overhodet. Så glad for at han er min eks!😂 Anonymkode: a66f5...b9f Skjønner deg godt! Sånne folk som ønsker seg dyre gaver er i min bok nesten umulig å tilfredsstille, uansett hvor hardt man prøver. Men hallo, hvis de vil fråtse i dyre ting, kan de ikke da skaffe seg disse tingene selv?? Bare å få de ut av livet sitt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #69 Del Skrevet 12. april 2019 Hadde det vært min kjæreste da hadde jeg sagt Takk og Farvel for godt. Louis Vutton og tykke smykker....?????? Skal du bruke pengene på henne i fremtida? Dyre frisørbesøk, dyre vesker, sko og biler? Og ikke glem toppleilighet i byens beste strøk? Dere er nok for ulike og har altfor ulikt syn på verdier. Anonymkode: 31061...564 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 12. april 2019 #70 Del Skrevet 12. april 2019 (endret) Jeg ville også tenkt på de øredobbene du beskriver som «wannabe classy». De er rett og slett noe annet enn de utgir seg for å være. Og er det noe som virkelig ikke er classy, så er det nettopp det. Prisen på gaven er helt fin etter min mening, men jeg ville heller brukt pengene på noe som ikke «later som» de er noe annet og dyrere enn de faktisk er. Det blir omtrent som å kjøpe en fake designerveske for meg, uansett om etterlikningen er god eller ikke. Det ville i dette tilfellet vært langt mer classy å kjøpe et par øredobber i rent gull til samme pris. Så min konklusjon er følgende: Pris - innafor med god margin. Gaven i seg selv - ikke helt vellykket. Men samtidig: det er virkelig ingen god egenskap å baksnakke en gave man har fått. Man er høflig. Man takker. Og hvis gaven er en skivebom snakker man ikke på den måten om det til andre. Man forteller heller kjæresten sin hvilke ting man liker Endret 12. april 2019 av Ullvott 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #71 Del Skrevet 12. april 2019 Jeg deler den meningen at swarowski krystaller er noe wannabe ræl som fjortiser som vil ha bling bruker. Jeg hadde blitt skuffa, og mye mer fornøyd med et smykke i ekte sølv til 400 kroner enn en billig wannabe diamant kopi til 800 kroner. Tanken var selvsagt god, jeg hadde ikke vist min skuffelse til mannen, men hadde nok sørget for å sende han på riktig spor til en annen gang ved å nevne en gang vi gikk på senter i gullsmedbutikk at sølv og gull var bedre enn kunstige krystaller. Ofte er utseendet på swarowski wannabe rik hollywood frue også, så kan være både utseende og produkt hun reagerte på som ikke passet til hennes stil og verdighet. Anonymkode: fb46a...517 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #72 Del Skrevet 12. april 2019 Syns hun var kjip mot deg. Selv får jeg smykker til bursdag og jul fra samboeren min og har fått det nå i 10år. Jeg kan si at jeg ønsker meg noe simpelt som en do børste men får smykker for det😂. Han legger alltid ved byttelapp, og jeg kan ærlig si at, smykke er fint men dette er ikke meg så jeg kommer til å bytte det. Og han setter mer pris på at jeg da bytter det til noen jeg faktisk kommer til å bruke, enn og gjemme det langt unna i et skap😂. Men dama de er utakknemlig as. Anonymkode: 3b596...539 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #73 Del Skrevet 12. april 2019 Om hun er en jente som til vanlig bruker ekte gull, perler og diamanter blir det helt feil å kjøpe de øredobbene. Da viser du jo at du ikke aner hva hun liker!! Hun liker smykker av høy kvalitet, og er opptatt av slikt. Om du ville bruke 800 på gave, burde du heller ha kjøpt noe annet enn et smykke. Anonymkode: 69045...a78 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #74 Del Skrevet 12. april 2019 Hun er utakknemmelig! Jeg og kjæresten hadde vært sammen i 9 mnd når jeg hadde bursdag sist. Fikk ingen gave. Hadde blitt veldig glad for det du ga! Anonymkode: ef156...741 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #75 Del Skrevet 12. april 2019 Hørtes fint ut. Jeg fikk et Swarowski smykke fra kjæreste min i gave en gang. Det tror jeg kostet 600,-, men det var kjempe fint og jeg bruker det smykket når jeg skal pynte meg osv. Er ikke så jålete av meg, så da blir det spart til finere anledninger. Eneste jeg kan tenke meg er at de kanskje ikke er hennes stil, og kanskje hun er kresen på smykker. F.eks jeg har en ganske rocka og "mørk" stil, så å gå med Swarowski til hverdags skjer ikke, men i finere selskaper og finere fester osv, ja da går det. Men du kjenner jo damen din best. Men selv om man kjenner kjæresten sin kan man gå på en smell. Men, utifra det hun sier, så høres hun snobbete ut. Ville konfrontert henne med dette og spurt hvorfor hun sier sånt. Og om hun ikke har brukt øredobbene, kan du si du kan returnere de... Og nei, hun får ikke ny gave... Høres ut som hun forventer mye fordi du har god råd? Det er iallefall så feil som det går an. Stå for verdiene dine mann, vil du ikke leve et typisk luksuriøst, snobbete liv, then don't! Anonymkode: 6e9a5...583 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #76 Del Skrevet 12. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er trådstarter Hun har ikke en ujålete stil(dere som påstår det) hun har Louis Vuitton veske og flere store, tjukke smykker med "bling". Hverdagsstilen er litt mer nedtonet men hun går likevel i ørepynt med som er mer prangende enn de jeg plukket ut. Det er ikke meningen å høres fornærmet ut for det er jeg ikke, og jeg forstår at alle har forskjellig smak. Det er bare overraskende at de ikke falt i smak. Vi har helt forskjellig bakgrunn, det skal sies. Jeg og min familie er vant til rimeligere gaver. Anonymkode: 5be83...855 Hvorfor går hun med slike klær? Er HUN rik eller er foreldrene rike? Det med forskjellig bakgrunn kan være relevant, men... Jeg og kjæresten er også fra forskjellige bakgrunner - jeg er i min familie vandt til svært dyre gaver, dvs at vi gir hverandre dyre gaver uansett år man fyller. Kjæresten er IKKE vandt til det. Likevel blir jeg ikke furten av Swarovski.. Og tykke smykker med bling og Louis Vuitton hørtes ikke akkurat superstilfullt ut, og jeg syns det høres ut som Swarovski fint passer inn her. Ikke vondt ment selv om det kanskje høres slik ut. Anonymkode: 6e9a5...583 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pelle.Grino Skrevet 12. april 2019 #77 Del Skrevet 12. april 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Folkens, er gaven min kjip eller er hun kjip? Bruker kjæresten mye smykker, og først og fremst kvalitet og ekte vare er Swarovski ganske på trynet. Bruker hun ikke mye smykker og vil kjøre en litt mer pyntestil til hverdags er Swarovski perfekt. Virker som du kjenner hennes smak ganske dårlig, og synes egentlig gaven er kraftig bom slik du beskriver henne. Prisen er helt innafor, men smykker og smak er en personlig greie der det er naturlig at hun blir skuffet om du bommer såpass grovt. Jeg hadde ihvertfall aldri kjøpt smykker til min kjære før jeg var helt sikker på hva hun likte, ønsket og ville bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #78 Del Skrevet 12. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor går hun med slike klær? Er HUN rik eller er foreldrene rike? Det med forskjellig bakgrunn kan være relevant, men... Jeg og kjæresten er også fra forskjellige bakgrunner - jeg er i min familie vandt til svært dyre gaver, dvs at vi gir hverandre dyre gaver uansett år man fyller. Kjæresten er IKKE vandt til det. Likevel blir jeg ikke furten av Swarovski.. Og tykke smykker med bling og Louis Vuitton hørtes ikke akkurat superstilfullt ut, og jeg syns det høres ut som Swarovski fint passer inn her. Ikke vondt ment selv om det kanskje høres slik ut. Anonymkode: 6e9a5...583 Swarovski er bling og matcher overhodet ikke den stilen. Det blir altfor wannabe så skjønner godt hva hun mener jeg Anonymkode: fb46a...517 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #79 Del Skrevet 12. april 2019 Begynner å skjønne hvorfor kjæresten min nesten ikke tør kjøpe smykker til meg....noen av dere snakker jo om et bomkjøp som om det skulle være å sprette opp familiens hamster. Anonymkode: 319b7...fb4 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #80 Del Skrevet 12. april 2019 Jeg er glad jeg hverken bruker smykker eller merkeklær, eller vesker, eller faens oldemor, overhodet..! Dette er en helt annen verden for min del, og det er jeg evig takknemlig for! Anonymkode: f4238...942 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå