Gjest Tamsi Skrevet 11. april 2019 #21 Skrevet 11. april 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært kjærester i 10 måneder. For et par uker siden hadde hun bursdag og jeg kjøpte et par øredobber fra Swarowski til henne. Ganske klassiske sølvøredobber med zirkoner og rhodium tror jeg? De kostet 800 kr. Jeg har alltid trodd at Swarowski er et skikkelig merke selv om det såklart ikke er diamanter og hun i butikken skrøt av disse. Nå har jeg fått høre at hun omtalte gaven og merker som wannabe classy og barnslig. Vi er begge 28 år. Må si jeg ble litt tatt på senga for jeg synes 800 kr er en veldig fin sum å bruke til en bursdag som ikke er rund dag. Søsteren min tror hun forventet veldig dyr gave fordi jeg jobber i et miljø som er kjent for dyre vaner og strøken dress på jobb hver dag, men jeg er nyansatt og tjener ikke millioner nå. Og jeg ønsker uansett ikke bli den typen som lever et luksusliv. Hva tenker dere? Jeg er litt lei meg og forventet som sagt ikke den reaksjonen. Vi har jo ikke vært kjærester lenge og jeg føler ikke for å kjøpe diamantring etter så kort tid. Folkens, er gaven min kjip eller er hun kjip? Anonymkode: 5be83...855 Akkurat dette kan jeg faktisk kjenne meg litt igjen i. Jeg eier ikke et eneste merkeplagg og hadde noen funnet på å gi meg et hadde jeg bare blitt irritert, fordi det går an å kjøpe 4-5 av det samme minst like fint til samme pris. I MINE øyne. Kjæresten min har nesten bare merkeklær og jeg forstår meg ikke på det. Slik jeg leser det kan det være hun ikke synes gaven er for billig, kanskje hun synes den er unødvendig dyr.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #22 Skrevet 11. april 2019 Det verste jeg vet er utakknemlige folk. Det er noe feil med sånne mennesker, og hun fortjener ikke å få en dritt mer av deg, verken kjærlighet eller gaver. Anonymkode: 03385...23a 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #23 Skrevet 11. april 2019 Jeg har smykker jeg har fått av kjæresten min, som koster alt fra mellom 700, til 10500 kr. Aldri noengang har jeg tenkt at noe av det var for dårlig! Tvert om syns jeg han er spik spenna gær'n som har brukt såpass summer som han har på enkelte av de Jeg syns dama di virker ufattelig utakknemlig. Anonymkode: a5906...6fe 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #24 Skrevet 11. april 2019 Det morsomme her, er at hu kaller et respektert krystallmerke for "wannabe classy", og det får bare henne til å høres wannabe classy ut. Hun er utakknemlig, ganske få er så heldige at kjæresten går ut på en spesiell butikk og slår av en prat med de ansatte for å finne ut hva som er bra. Du gjorde en flott innsats og jeg hadde satt pris på den. Min eks kjøpte noe juggel på gata i slovakia eller noe sånn, men han syns det var kult fordi det var messing som var behandlet på en spesiell måte så han bare måtte kjøpe det hjem til meg. Kostet sikkert bare en 50lapp, men det smykket har jeg fremdeles blant smykkene mine og setter pris på. Ps. Oppførselen hennes er et stort, rødt flagg min venn🙂 Anonymkode: 2cd97...151 29
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #25 Skrevet 11. april 2019 Ja, hun er kjip og utakknemlig syns jeg. Det er greit at hun ikke likte gaven, men reaksjonen hennes var frekk. Er man misfornøyd med en gave så kan man likevel takke og vise takknemlighet for at personen har tenkt på deg, og i det minste prøvd og brukt tid på å finne noe du liker. Skjønner godt at du ble trist! Anonymkode: f816b...3c5 6
Duff Skrevet 11. april 2019 #26 Skrevet 11. april 2019 Jeg må bare signere alle de andre svarene her. Jeg får helt vondt i mangen av å lese hvordan hun reagerte. Det er tydelig at hun ser seg selv i en høyere liga og for god for disse smykkene. Ta en prat om verdier og hva som betyr noe for deg i livet. At du potensielt kan tjene godt om noen år men ikke ønsker å leve som en rik fordiom. Kanske du trenger en dame som også vil leve litt nedpå og ikke flashe med dyre ting og hvis hun er motsatt av deg ville jeg tenkt meg om. Med tiden kommer det mye som MÅ være exlusivt og in, hus, interiør, bilen, klærne, barns klær og utstyr og så boller det på seg. Vil hun ha det slik? 10
annebanane Skrevet 11. april 2019 #27 Skrevet 11. april 2019 (endret) Alle kan ikke like alt, men synest hun kan holde seg for god til å snakke slikt om det så du kan høre det når det tross alt er tanken som teller med slike gaver. Her har jo du tydeligvis tenkt på både noe hun bruker jevnlig og som kan passe stilen hennes. Hun er utakknemlig, men samtidig har jo hun lov til å ha sin mening. Den skulle bare blitt skjult godt. Du har heller ikke gitt en dårlig gave, men nå vet du til neste gang å unngå smykker siden hun har sine meninger der. Endret 11. april 2019 av Moonwalker 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #28 Skrevet 12. april 2019 Hun er pinlig utakknemlig. Og snakker sånn om gaven bak ryggen din, hva annet sier hun bak ryggen din da? Takket hun deg for gaven? Anonymkode: c766c...d1a 5
a l'orange Skrevet 12. april 2019 #29 Skrevet 12. april 2019 Wow! Er det noen som er golddiggere så må det være folk her i tråden, som KUN vurderer en gave ut fra pris, og er enig med søsteren til trådstarter i en hysterisk tolkning som de godtar for sann uten å i det hele tatt spørre dama det gjelder, og tydeligvis fryder seg over å kunne rakke ned på en annen dame for et utsagn de er ute av stand til å tolke. Hvordan det er mulig med en så unison feiltolkning, det knuser min forstand - hver gang. Heldigvis en som treffer spikeren; 4 timer siden, Tamsi skrev: Akkurat dette kan jeg faktisk kjenne meg litt igjen i. Jeg eier ikke et eneste merkeplagg og hadde noen funnet på å gi meg et hadde jeg bare blitt irritert, fordi det går an å kjøpe 4-5 av det samme minst like fint til samme pris. I MINE øyne. Kjæresten min har nesten bare merkeklær og jeg forstår meg ikke på det. Slik jeg leser det kan det være hun ikke synes gaven er for billig, kanskje hun synes den er unødvendig dyr. Helt enig! 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det morsomme her, er at hu kaller et respektert krystallmerke for "wannabe classy", og det får bare henne til å høres wannabe classy ut. Hun er utakknemlig, ganske få er så heldige at kjæresten går ut på en spesiell butikk og slår av en prat med de ansatte for å finne ut hva som er bra. Du gjorde en flott innsats og jeg hadde satt pris på den. Min eks kjøpte noe juggel på gata i slovakia eller noe sånn, men han syns det var kult fordi det var messing som var behandlet på en spesiell måte så han bare måtte kjøpe det hjem til meg. Kostet sikkert bare en 50lapp, men det smykket har jeg fremdeles blant smykkene mine og setter pris på. Ps. Oppførselen hennes er et stort, rødt flagg min venn🙂 Anonymkode: 2cd97...151 Det du fikk var en fin gave. Den var valgt ut med hjertet, ikke overlatt til en fremmed dame i en butikk som er betalt for å skryte. Synes det er fint at du setter pris på den. Men fatter ikke at du klarer å sammenligne de to, de er diametrale motsetninger. 9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #30 Skrevet 12. april 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Vi har vært kjærester i 10 måneder. For et par uker siden hadde hun bursdag og jeg kjøpte et par øredobber fra Swarowski til henne. Ganske klassiske sølvøredobber med zirkoner og rhodium tror jeg? De kostet 800 kr. Jeg har alltid trodd at Swarowski er et skikkelig merke selv om det såklart ikke er diamanter og hun i butikken skrøt av disse. Nå har jeg fått høre at hun omtalte gaven og merker som wannabe classy og barnslig. Vi er begge 28 år. Må si jeg ble litt tatt på senga for jeg synes 800 kr er en veldig fin sum å bruke til en bursdag som ikke er rund dag. Søsteren min tror hun forventet veldig dyr gave fordi jeg jobber i et miljø som er kjent for dyre vaner og strøken dress på jobb hver dag, men jeg er nyansatt og tjener ikke millioner nå. Og jeg ønsker uansett ikke bli den typen som lever et luksusliv. Hva tenker dere? Jeg er litt lei meg og forventet som sagt ikke den reaksjonen. Vi har jo ikke vært kjærester lenge og jeg føler ikke for å kjøpe diamantring etter så kort tid. Folkens, er gaven min kjip eller er hun kjip? Anonymkode: 5be83...855 Tror du skal finne deg en annen dame. Hun høres deitkjip ut 🤢 Anonymkode: 3f5c3...076 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #31 Skrevet 12. april 2019 Ja, hun er utakknemlig. Du gjorde en fin innsats. Men kanskje du heller burde valgt noe i sølv til samme pris. Swarovski er litt glorete. Ikke sikkert hun mener å være dum,men heller liker det mer stilrene. Hun burde ikke såret deg på den måten,så det i seg selv er et lite rødt flagg. Hun er ung og vet kanskje ikke ennå at mange menn trenger litt veiledning hva gaver angår. Gi henne litt av dine verdier,og ha en samtale hvor du er åpen ifht hvordan hun fikk deg til å føle deg. Noen jenter i den alderen er så påvirket av ytre press om det perfekte,og trenger en virkelighetssjekk. Anonymkode: b6cc8...d76 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #32 Skrevet 12. april 2019 Ang. Smykkeshopping til jenter så er det veldig vanskelig å gjette hva en partner liker. Min mann kjøpte i starten flere smykker som var fine de, men ikke min smak. Så det ble ikke brukt og det er synd. Jeg har nå dratt han med i smykkebutikker og pekt ut hva jeg liker og syntes er fint. Men nå om han kjøper noe jeg vet jeg ikke vil bruke, bytter jeg. Han syntes det er helt greit! Heller det enn å ha det i smykkeskuffen i 7 år for så å havne i søppla (f.eks. dyrt dragesmykke jeg fikk i starten som jeg absolutt ikke likte selv om det var et merke jeg elsket). Btw. vil bare understreke at smykkene jeg har fått har vært gjennomtenkte, og han har tydelig prøvd å finne noe jeg vil elske. Men smykkeshopping er vanskelig. Litt som å kjøpe klær til andre. Vanskelig å treffe andres smak. Anonymkode: 27ad4...f4f 8
a l'orange Skrevet 12. april 2019 #33 Skrevet 12. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ang. Smykkeshopping til jenter så er det veldig vanskelig å gjette hva en partner liker. Min mann kjøpte i starten flere smykker som var fine de, men ikke min smak. Så det ble ikke brukt og det er synd. Jeg har nå dratt han med i smykkebutikker og pekt ut hva jeg liker og syntes er fint. Men nå om han kjøper noe jeg vet jeg ikke vil bruke, bytter jeg. Han syntes det er helt greit! Heller det enn å ha det i smykkeskuffen i 7 år for så å havne i søppla (f.eks. dyrt dragesmykke jeg fikk i starten som jeg absolutt ikke likte selv om det var et merke jeg elsket). Btw. vil bare understreke at smykkene jeg har fått har vært gjennomtenkte, og han har tydelig prøvd å finne noe jeg vil elske. Men smykkeshopping er vanskelig. Litt som å kjøpe klær til andre. Vanskelig å treffe andres smak. Anonymkode: 27ad4...f4f Ja, det er nettopp det det er! Det er få ting som er så skuffende som synlige bevis på at den man er glad i, ikke har peiling på hvem man er. Og det å i det hele tatt skulle forsøke å bevise at man har det, fører ofte til krise i parforholdet, sånn som beskrevet i HI. Jeg fatter ikke at folk en gang vil sette i gang med et så håpløst prosjekt, hvor de risikerer å ødelegge et forhold, bare fordi noen har bursdag. Enten må man skaffe seg full oversikt over hva partneren KONKRET ønsker seg, og slavisk følge den listen. Eller så bør man gå for noe man SELV synes er fint, og være tydelig på det, slik at ikke partneren føler seg ansvarlig for (det ofte helt absurde) valget. Det siste kan ofte fungere supert. Men det betinger jo at man både har enkelte ting man kicker på, og at man er i stand til å følge med på hvordan partneren reagerer. 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #34 Skrevet 12. april 2019 Hun der hadde jeg ikke beholdt. Om hun er slik etter 10 mnd, så ser ikke fremtiden lys ut. Anonymkode: a4617...715 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #35 Skrevet 12. april 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært kjærester i 10 måneder. For et par uker siden hadde hun bursdag og jeg kjøpte et par øredobber fra Swarowski til henne. Ganske klassiske sølvøredobber med zirkoner og rhodium tror jeg? De kostet 800 kr. Jeg har alltid trodd at Swarowski er et skikkelig merke selv om det såklart ikke er diamanter og hun i butikken skrøt av disse. Nå har jeg fått høre at hun omtalte gaven og merker som wannabe classy og barnslig. Vi er begge 28 år. Må si jeg ble litt tatt på senga for jeg synes 800 kr er en veldig fin sum å bruke til en bursdag som ikke er rund dag. Søsteren min tror hun forventet veldig dyr gave fordi jeg jobber i et miljø som er kjent for dyre vaner og strøken dress på jobb hver dag, men jeg er nyansatt og tjener ikke millioner nå. Og jeg ønsker uansett ikke bli den typen som lever et luksusliv. Hva tenker dere? Jeg er litt lei meg og forventet som sagt ikke den reaksjonen. Vi har jo ikke vært kjærester lenge og jeg føler ikke for å kjøpe diamantring etter så kort tid. Folkens, er gaven min kjip eller er hun kjip? Anonymkode: 5be83...855 Hun er kjip!! Liker ikke folk som blir sure fordi de ikke er fornøyd med en gave, iallfall ikke til 800kr!!! Anonymkode: 4dc71...b05 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #36 Skrevet 12. april 2019 Må si vi damer er ulike. Jeg ble superglad når mannen kom hjem med påskeliljer han hadde plukket i veikanten! Rikignok fylte jeg ikke år, men glad ble jeg! Hun blir ikke enklere å kjøpe gave til, og jeg synes at gava hørtes helt super ut. Så hun er utakknemmelig! Anonymkode: 81dd8...074 3
Frostrose Skrevet 12. april 2019 #37 Skrevet 12. april 2019 Hvorfor tror du/dere at det er prisen hun har reagert på? Jeg syns at 800 kr er en veldig fin sum, men hadde ikke likt at det ble brukt på swarowski. Det er overhode ikke min stil. 10
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #38 Skrevet 12. april 2019 Du har en utakknemlig og bortskjemt kjæreste. Det er fort gjort å bomme på smak, og heller ikke jeg hadde gått masse med akkurat de (men jeg ønsker meg ikke diamanter heller da). Men å snakke sånn om gaven er jo ikke innafor. Anonymkode: fde64...eba 3
HalldirV2 Skrevet 12. april 2019 #39 Skrevet 12. april 2019 Hvordan vet godtfolket her inne at det var den "billige" prisen hun reagerte på? Slik jeg oppfatter det hun sa, så er det heller tvert om. Hun later til å mene at typiske "it" merker er glorete, og hadde nøyd seg med noe mindre fjongt. Men det er uansett ikke fin oppførsel å kommentere en gave på den måten hun gjorde, men igjen kommer det litt an på tonefallet og personligheten til gavegiveren. 8
Gjest Blondie65 Skrevet 12. april 2019 #40 Skrevet 12. april 2019 1) Jeg synes det er morsomt at det sitter folk i denne tråden og vet hvordan øredobbene til TS ser ut - at de helt sikkert er stygge. Dette på tross av at de er i samme stil som det denne damen allerede bruker. Det er tross al vesentlig akkurat det, at det er i den stilen damen bruker. Et bildesøk på google på Swarkovski smykker viser et helt utrolig spenn i stil og fasong så at det skal være umulig å finne noe som passer enhver nekter jeg å tro på. Liker dere ikke smykker med stener heller? 2) Hvis man synes krystalløredobber er stygt skjønner jeg problemstillingen. Å postå at noe er harry har virkelig blitt en tåpelilg greie. Skulle han kjøpt øredobber med billige juggel krystaller i stedet? 3) En gave til 800 kr etter 10 måneder er for meg veldig i overkant. Hadde jeg fått noe sånt hadde jeg satt pris på gaven, men det hadde kommet en liten leksjon om unødvendig dyr gave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå