Gå til innhold

Kjøpte jeg en "dårlig" bursdagsgave eller har jeg utakknemlig kjæreste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært kjærester i 10 måneder. For et par uker siden hadde hun bursdag og jeg kjøpte et par øredobber fra Swarowski til henne. Ganske klassiske sølvøredobber med zirkoner og rhodium tror jeg? De kostet 800 kr. Jeg har alltid trodd at Swarowski er et skikkelig merke selv om det såklart ikke er diamanter og hun i butikken skrøt av disse. Nå har jeg fått høre at hun omtalte gaven og merker som wannabe classy og barnslig. Vi er begge 28 år. Må si jeg ble litt tatt på senga for jeg synes 800 kr er en veldig fin sum å bruke til en bursdag som ikke er rund dag. 

Søsteren min tror hun forventet veldig dyr gave fordi jeg jobber i et miljø som er kjent for dyre vaner og strøken dress på jobb hver dag, men jeg er nyansatt og tjener ikke millioner nå. Og jeg ønsker uansett ikke bli den typen som lever et luksusliv. 

Hva tenker dere? Jeg er litt lei meg og forventet som sagt ikke den reaksjonen. Vi har jo ikke vært kjærester lenge og jeg føler ikke for å kjøpe diamantring etter så kort tid.

Folkens, er gaven min kjip eller er hun kjip?

Anonymkode: 5be83...855

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bryr hun seg om smykker da? Det er liksom litt vesentlig for at smykker skal være en fin gave til noen.

Anonymkode: db552...86a

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bryr hun seg om smykker da? Det er liksom litt vesentlig for at smykker skal være en fin gave til noen.

Anonymkode: db552...86a

Ja, hun bruker halssmykke og øredobber daglig. Disse øredobbene lignet på hennes stil

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes det var en fin gave. 

• Liker 15
Skrevet

Jeez, what a cunt! Hadde jeg fått en bursdagsgave til 800 kroner hadde jeg vært i perlehumør. 

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Utakknemlig! Er hun virkelig 28 år?! Smykker er en trygg ting å gå for, spesielt hvis kvinnen bruker dette og du i tillegg fant noe som passet til hennes stil. Hva forventer hun, at hun skal få øredobber til 5000 kr?

Anonymkode: 93dc0...b3c

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Huff fikk skikkelig vondt av deg. Synes den gaven var fin, og synes personlig alt det med gaver er noe møkk. Hvis hun var misfornøyd så skulle hun bare gjort det ethvert anstendig menneske gjør: smiler pent og si takk for gaven og så putte dem langt ned i soveromsskoffen. I verste fall kunne hun sagt det på en hyggelig og måte å spurt om byttelapp eller lignende. 

Anonymkode: 5fea3...bb1

• Liker 32
Gjest WhisperingWind
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært kjærester i 10 måneder. For et par uker siden hadde hun bursdag og jeg kjøpte et par øredobber fra Swarowski til henne. Ganske klassiske sølvøredobber med zirkoner og rhodium tror jeg? De kostet 800 kr. Jeg har alltid trodd at Swarowski er et skikkelig merke selv om det såklart ikke er diamanter og hun i butikken skrøt av disse. Nå har jeg fått høre at hun omtalte gaven og merker som wannabe classy og barnslig. Vi er begge 28 år. Må si jeg ble litt tatt på senga for jeg synes 800 kr er en veldig fin sum å bruke til en bursdag som ikke er rund dag. 

Søsteren min tror hun forventet veldig dyr gave fordi jeg jobber i et miljø som er kjent for dyre vaner og strøken dress på jobb hver dag, men jeg er nyansatt og tjener ikke millioner nå. Og jeg ønsker uansett ikke bli den typen som lever et luksusliv. 

Hva tenker dere? Jeg er litt lei meg og forventet som sagt ikke den reaksjonen. Vi har jo ikke vært kjærester lenge og jeg føler ikke for å kjøpe diamantring etter så kort tid.

Folkens, er gaven min kjip eller er hun kjip?

Hun er en golddigger.

Løp!

AnonymBruker
Skrevet

Å bli furten pågrunn av bursdagsgave hører til i trassalderen. 

Til jul så gir du henne et bilde av dere selv med en fin ramme.

Anonymkode: acffa...ebc

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er like gammel som din kjæreste og syns Swarowski er glorete, men hadde selvfølgelig aldri kommentert gaven eller gitt uttrykk for at jeg var misfornøyd med gaven. Hadde takket pent og lagt de i smykkeskrinet. 

Anonymkode: ddc45...f06

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Hva kjøpte hun til bursdagen din, da?

Cufflinks av gull?

Anonymkode: 319b7...fb4

• Liker 2
Skrevet

Du får prøve å være glad for at du oppdaget denne siden av henne allerede nå og ikke senere. Er dette et menneske du vil investere mer tid og penger på? Du ønsker ikke å leve "rikt" /snobbete tross i gode utsikter mtp inntekt og jobb. Hva forventer hun!? Er deres ønsker overkommeleg eller er det en veldig stor og sterk kontrast mellom dere her? Jeg ville vurdere hele forholdet litt for enkelte verdier og holdninger bør man være samkjørte på for å bygge et forhold. 

Personlig ville pris og merke brydd med midt bak. Ert er tanken som teller. Nå liker ikke jeg smykker osv særlig heller så... For meg betyr det mye at noen i det hele tatt hsr tatt seg bry meg å kjøpe NOE eller enda bedre GJØRE Noe for meg og husker dagen min

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Hun er kjip! Jeg hadde blitt glad for dette selv om vi har vært sammen 16 år, og jeg er bortskjemt med gaver. Min kjære elsker å gi meg gaver, og jeg setter pris på hver eneste en. Øredobber til 200 kr og vesker til flere tusen, jeg elsker det fordi jeg får det av ham. Det er omtanken og innsatsen jeg setter pris på, ikke kroneprins. Jeg hadde aldri snakket ned en gave fra ham. Synes generelt det er helt ufyselig oppførsel. En slik gave etter 10 måneder... den er flott!

Tror jeg hadde tenkt meg godt om i forhold til en slik kjæreste! Ikke et bra trekk! 

Anonymkode: 557a9...28f

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Synes den gaven var utrolig fin. Og høy pris til at dere har vært sammen i under et år. Hun er kjip og jeg ville vurdert forholdet om dere ikke deler de samme verdiene, spesielt på økonomi. 

Anonymkode: 9e9f8...84a

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Drittkjerring. Hadde noen investert i gave til meg, og at på til den store summen, hadde jeg blitt veldig ydmyk og takknemlig. Uavhengig om jeg liker smykker eller ikke. 

Anonymkode: 03385...23a

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...