Gå til innhold

Barn skal være hos far lenge for første gang:(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg vet ikke helt hva jeg ønsker å oppnå med dette.. Men jeg ligger i alle fall her med en enorm klump i magen akkurat nå. Barnet mitt på 2 år skal for første gang være hos pappaen sin lenger enn to netter av gangen. Det er snakk om fredag-onsdag. Jeg gruer meg skikkelig og er helt på gråten. Jeg er generelt veldig engstelig og da spesielt mtp barnet. 

Barnet er glad i pappaen sin. Men jeg og far har lite/ingen kontakt, og det er ikke noe tillit der. Jeg har ikke tillit til han og føler ikke at han er spesielt ansvarsfull. Holder alltid pusten til barnet er trygt hjemme igjen. Jeg føler dagene er meningsløse når barnet ikke er hjemme😭 gruer meg så mye til å levere i bhg i morgen at jeg nesten kaster opp. 

(Jeg vet at far har like mye rett som meg og alt det der, og jeg er helt enig i at han skal ha halve påsken, dette handler bare om mine personlige følelser som selvfølgelig ikke skal komme i veien for deres samvær) 

Noen tips råd til en trist førstegangsmor? 

Anonymkode: 44872...301

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

De fleste foreldre som deler på samvær sliter med det samme som deg til å begynne med. Det er spesielt ille med høytider også.

Mitt beste råd er å unngå grubling. Finn på noe å gjøre på i denne tiden, slik at tiden går fort.

:klem:

AnonymBruker
Skrevet

Finn på noe gøy som du vanligvis ikke gjør, noe som feks ikke er så lett å gjøre til vanlig når du har barnet alene. Hyttetur, vin med en venninne, shopping, fjelltur, male/ommøblere hjemme osv 😊 barnet er hos faren uansett om du er nervøs eller ikke, så det beste er å distrahere seg selv litt så du ikke går på veggen imens 

Anonymkode: 896ac...1d1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du ikke tillit til han du har valgt å få barn med? Jeg tror du kunne ha godt av å rydde opp i de tankene du har. Det er ikke bra for barnet å ha to foreldre som ikke kommuniserer eller stoler på hverandre. Kanskje du skulle ha snakket med en terapeut?

Anonymkode: 28c21...67c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finn på noe å gjøre når barnet er hos far. Etter snart 4 år er jeg like urolig hver gang barnet er hos far. Fre-søn annenhver uke, + 2 uker på sommeren. Jeg er veldig rastløs og klarer ikke slappe ordentlig av. 

Anonymkode: 088c7...b28

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Barnet har kommet levende og frisk hjem til nå. Trøst deg med at det vil nok være samme resultat i påsken. Det handler vel mer om at du savner barnet og det er selvsagt helt naturlig. En venninne av meg slet med det samme i starten, men nå har hun begynt å nyte de dagene hun har fri ved å finne på mer med venner, trene og date. Hun savner barnet selvsagt, men hun gjør det beste ut av situasjonen og for henne fungerer det bedre å være aktiv og sosial enn å sitte hjemme og tenke og savne barnet. 

De har FaceTime hver kveld og sier godnatt. Kan det være noe for dere?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, WhisperingWind said:

Barnet har kommet levende og frisk hjem til nå. Trøst deg med at det vil nok være samme resultat i påsken. Det handler vel mer om at du savner barnet og det er selvsagt helt naturlig. En venninne av meg slet med det samme i starten, men nå har hun begynt å nyte de dagene hun har fri ved å finne på mer med venner, trene og date. Hun savner barnet selvsagt, men hun gjør det beste ut av situasjonen og for henne fungerer det bedre å være aktiv og sosial enn å sitte hjemme og tenke og savne barnet. 

De har FaceTime hver kveld og sier godnatt. Kan det være noe for dere?

I så fall bør det være et ønske fra barnets side, ikke fra forelderen.

Anonymkode: 0dcdd...a59

Gjest WhisperingWind
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I så fall bør det være et ønske fra barnets side, ikke fra forelderen.

Anonymkode: 0dcdd...a59

Selvsagt vil barnet si godnatt til mamma. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...