Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har hatt to tidlig aborter. En BO og en exu. Mensen kom ikke denne gangen, fikk positiv digital 1-2 dagen etter forventet mens. Begynte å blø 6 dager etter forventet mens, og det var veldig likt en vanlig mensen. Tok en ny test dagen etter og da var den negativ. Det regnes kanskje som en kjemisk graviditet? Regnes dette i såfall som en 3.abort? Ettersom jeg har fått positiv test. Tenker litt på dette med at man får utredning ved habituell abort. Om noen har noen lignende erfaringer.. 

Anonymkode: 73cfb...5b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legen min regnet kjemisk graviditet som abort i den sammenhengen.

Anonymkode: 374db...ec4

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis regnes det ikke som en abort. Kjemisk er veldig vanlig, men mange vet aldri at de har hatt det siden de ikke tester. De får blødning rundt tia de skulle hatt mensen og tenker dermed at det er normal mens. Men i ditt tilfelle, gitt historikken med exu og BO, så ville jeg definitivt nevnt det for legen. Fult mulig han/hun vil ta det i betraktning.

Anonymkode: 67590...0a8

Skrevet

Min gynekolog regnet det som en spontanabort i vårt tilfelle. Det var nummer 2 i rekken, og etter en MA 2,5 mnd senere startet utredningen for habituell abort. 

Tror du bare må høre med din lege hvordan han/hun ser på historikken og hvordan de håndterer sånne saker. 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...