AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #1 Skrevet 11. april 2019 Jeg har fått ett brev hvor jeg står registrert som samboer fra det offentlige. Jeg har aldri vært samboer. Hvor kan man gå å sjekke dette og få endret dette? Anonymkode: 7d058...2ea
petterm Skrevet 11. april 2019 #2 Skrevet 11. april 2019 Folkeregisteret kan kanskje hjelpe deg? De har ansvar for sånne opplysninger. 1
IchLiebeDichOder? Skrevet 11. april 2019 #3 Skrevet 11. april 2019 (endret) Vær fornøyd og gled deg over sambo-tittelen. "Hvem skulle trudd, Magda, hvem faen skulle trudd" (Magda er bare et fake ass name jeg tilkaller alle jeg ikke kjenner som bor langt langt langt unna) Endret 11. april 2019 av IchLiebeDichOder? 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #4 Skrevet 11. april 2019 57 minutter siden, petterm skrev: Folkeregisteret kan kanskje hjelpe deg? De har ansvar for sånne opplysninger. Er det mulig å sjekke via nett eller må man ringe/sende brev? Blir ikke klokere av å søke rundt på nett. Anonymkode: 7d058...2ea
petterm Skrevet 11. april 2019 #5 Skrevet 11. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å sjekke via nett eller må man ringe/sende brev? Blir ikke klokere av å søke rundt på nett. Anonymkode: 7d058...2ea Ville ringt i første omgang. Hvis de har registrert at du har samboer så må de sikkert ha en skriftlig henvendelse for å kunne endre.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #6 Skrevet 11. april 2019 13 minutter siden, petterm skrev: Ville ringt i første omgang. Hvis de har registrert at du har samboer så må de sikkert ha en skriftlig henvendelse for å kunne endre. Så komplisert å måtte sende noe skrifltig for noe jeg aldri har påstått. Anonymkode: 7d058...2ea 1
petterm Skrevet 11. april 2019 #7 Skrevet 11. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så komplisert å måtte sende noe skrifltig for noe jeg aldri har påstått. Anonymkode: 7d058...2ea Folkeregisteret er så vidt jeg har forstått "grunnregisteret" i andre offentlige registre. Jeg tror ikke de gjør endringer på grunnlag av en muntlig henvendelse. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #8 Skrevet 12. april 2019 Det finnes ikke noe samboerregister, så hvor kommer opplysningene fra, TS? Anonymkode: baa5d...a0f 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #9 Skrevet 12. april 2019 Hvis det er en feil, må du skriftlig søke om at feilen blir rettet. Helt håpløst når det offentlige registrerer feil opplysninger. At man selv faktisk må søke og håpe på godt vær for at feilen skal endres. Anonymkode: 73527...77e 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #10 Skrevet 12. april 2019 Kontakt namsmannen og be de rette feilen sin. Anonymkode: a1b95...01c
Fru Uperfekt Skrevet 12. april 2019 #11 Skrevet 12. april 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått ett brev hvor jeg står registrert som samboer fra det offentlige. Jeg har aldri vært samboer. Hvor kan man gå å sjekke dette og få endret dette? Anonymkode: 7d058...2ea Antar det er nav da som har rotet siden jeg ikke kan erindre at noen av de andre etatene registrer en som sambo
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #12 Skrevet 12. april 2019 Du må muligens møte opp personlig på skatteetaten og levere en skriftlig bekreftelse på at du bor alene. Gå til politiet og be de skrive en bekreftelse på at du har levert inn dokumentasjon og erklæring på at du bor alene. Dette tar du så med deg til skatteetaten og leverer inn, de skal ta kopi og du må beholde orginaldokument fra politiet. Da jeg kastet ut min samboer måtte jeg få det registrert i skatteetaten at jeg bodde alene. Skatteetaten krevde skriftlig erklæring med stempel fra politiet, samt kopi av leieboerkontrakt med kun mitt navn. Om du ikke leier skriver du egenerklæring. Det høres uansett veldig rart at du plutselig er oppført som samboer etter mange år som eneboer, her har enten skatteetaten gjort en feil, eller noen har kommet med en dokumentasjon på at du ikke bor alene.. Om det er en feil er den uansett lett å rette opp i. Det er og mulig du må ha skriftlig bekreftelse signert av noen som kan bekrefte at du bor alene. Feks nabo eller slektninger. Anonymkode: 57d56...72b
Gjest padawan Skrevet 12. april 2019 #13 Skrevet 12. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ikke noe samboerregister, så hvor kommer opplysningene fra, TS? Anonymkode: baa5d...a0f Nå er det vel strengt tatt i folkeregisteret en kan finne denne informasjonen....
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #14 Skrevet 12. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kontakt namsmannen og be de rette feilen sin. Anonymkode: a1b95...01c Hva har namsmannen med dette å gjøre? Anonymkode: 73527...77e
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #15 Skrevet 12. april 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått ett brev hvor jeg står registrert som samboer fra det offentlige. Jeg har aldri vært samboer. Hvor kan man gå å sjekke dette og få endret dette? Anonymkode: 7d058...2ea Jeg ville ringt Folkeregisteret og spurt hvem som hevder å være en samboer med deg, og hvor denne infoen kommer fra. Og så bedt dem stryke all slik info, fordi du har aldri vært samboer med noen. Synes dette høres litt mystisk ut. Jeg er litt over gjennomsnittlig redd for identitetstyverier, så at noen påstår å bo på din adresse, gjør meg mistenksom... Anonymkode: 84991...f25 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #16 Skrevet 13. april 2019 På 12.4.2019 den 15.47, AnonymBruker skrev: Jeg ville ringt Folkeregisteret og spurt hvem som hevder å være en samboer med deg, og hvor denne infoen kommer fra. Og så bedt dem stryke all slik info, fordi du har aldri vært samboer med noen. Synes dette høres litt mystisk ut. Jeg er litt over gjennomsnittlig redd for identitetstyverier, så at noen påstår å bo på din adresse, gjør meg mistenksom... Anonymkode: 84991...f25 Har fått navn og personnummeret på vedkomende tilsendt, så staten har jo bare slengt ut informasjon om en fyr jeg ikke aner hvem er. Anonymkode: 7d058...2ea
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #17 Skrevet 13. april 2019 På 12.4.2019 den 11.01, AnonymBruker skrev: Du må muligens møte opp personlig på skatteetaten og levere en skriftlig bekreftelse på at du bor alene. Gå til politiet og be de skrive en bekreftelse på at du har levert inn dokumentasjon og erklæring på at du bor alene. Dette tar du så med deg til skatteetaten og leverer inn, de skal ta kopi og du må beholde orginaldokument fra politiet. Da jeg kastet ut min samboer måtte jeg få det registrert i skatteetaten at jeg bodde alene. Skatteetaten krevde skriftlig erklæring med stempel fra politiet, samt kopi av leieboerkontrakt med kun mitt navn. Om du ikke leier skriver du egenerklæring. Det høres uansett veldig rart at du plutselig er oppført som samboer etter mange år som eneboer, her har enten skatteetaten gjort en feil, eller noen har kommet med en dokumentasjon på at du ikke bor alene.. Om det er en feil er den uansett lett å rette opp i. Det er og mulig du må ha skriftlig bekreftelse signert av noen som kan bekrefte at du bor alene. Feks nabo eller slektninger. Anonymkode: 57d56...72b Tingen er at jeg har flyttet i ny leilighet i år, så kan virke som noen tidligere har hatt adressen her på dette leilighetsnummeret. Men huseier ante ikke hvem vedkommne var. Anonymkode: 7d058...2ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå