AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #1 Skrevet 11. april 2019 Det høres kanskje skrytete ut, men hun er veldig populær, og det er mange som ønsker å være sammen med henne (Også sagt fra lærer). Så hun blir ofte invitert på besøk og på overnatting i helger. Noen ganger blir hun invitert på overnatting både fredag og lørdag av to forskjellige venninner. Hun elsker å ha besøk og spesielt å være på besøk, så jeg sier stort sett alltid ja, selv om det kan bli to overnattinger på rad innimellom. Og noen ganger flere helger på rad. Jeg ser hun trives og jeg kan ikke merke på henne at hun blir sliten av det. Men, det kan jo hende hun blir sliten uten at jeg merker det. Mannen mener at hun er for mye på farten. Mens jeg tenker at det er greit så lenge hun selv har det bra og ønsker dette selv. Hun sier selv hun ikke blir sliten og jeg merker ikke noe til det. Hva tenker dere? Anonymkode: 0c7fd...1da
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #2 Skrevet 11. april 2019 Jeg aner ikke hva som er normalt i dag. Men da jeg var på den alderen, tidlig på 90-tallet, så var overnatting med venninner det kjekkeste i hele verden. Vi fniste og lo til sent på kveld, og hadde det utrolig kjekt sammen. Samtidig så hadde vi fri når vi hadde fri, ingen Internett og sosiale medier, så det kan jo tenkes at dagens barn må tvinges til litt mer avkobling? Anonymkode: f03f0...480
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #3 Skrevet 11. april 2019 At hun er "mye på farten" er synspunkt som er veldig individuelt, og forskjellig fra person til person og familie til familie. Personlig så syns jeg det høres litt for hektisk ut, og hadde nok kanskje gira ned ett hakk. Spesielt når det er overnattingsbesøk flere helger på rad, da hadde jeg nok satt grenser på maks annenhver helg eller en gang i måneden. Men som sagt så har alle ulike synspunkter. Anonymkode: 1281b...bbe 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. april 2019 #4 Skrevet 11. april 2019 Hvis dere foreldre synes det er greit, er det jo greit. Personlig hadde jeg aldri orka så mye greier, men folk er forskjellige. Husk at du/dere kan si nei til overnattingsbesøk innimellom, da. Mange foreldre nå for tida som lar ungene bestemme alt mulig.
Sushi Skrevet 11. april 2019 #5 Skrevet 11. april 2019 Har en 8-åring som er helt lik. Hun elsker å farte rundt med venner, og det er stadig folk på døra her. Hun blir aldri sliten av det. Det er selvfølgelig helt greit, så lenge: 1. Hun gjør oppgavene sine hjemme før hun drar ut 2. Hun er hjemme til middag/legging til avtalt tid 3. Hun organiserer seg selv og sier fra hvor hun går 4. Hun er ute mesteparten av tida Overnatting sier vi ofte nei til. Hun blir ofte så trøtt dagen etter, og vi har gjerne planer i helgene. Men det blir jo en sjelden gang
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #6 Skrevet 12. april 2019 Jeg må jo bare få sagt at det går litt i perioder og. Det kan gå en mnd uten overnatting også. Og så plutselig er det tre helger på rad. Men, generelt sett så er hun veldig sosial. TS Anonymkode: 0c7fd...1da
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #7 Skrevet 12. april 2019 Har selv en 8-åring som er veldig sosial og godt likt blant venner, så hun er mye med venner. Men hun er av de få i klassen som har egen telefon, så det går mye i at det er hun som har kontakt, fordi andre veien så må det gå via foreldre. Jeg hadde nok følt det mer stressende hvis barna alltid skulle være hos oss og ha overnatting her. Jeg er bare glad hun er sosial, og tenker at det vinner hun på når hun blir eldre. Barn som trives hjemme, foran tv/pad, eller som stadig må bli aktivisert av foreldre, vil jo kanskje ikke bli like sosiale senere i livet. Anonymkode: 54b62...4d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå