AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #1 Skrevet 11. april 2019 Vi har penger så vi klarer oss, men ikke mer. Vi har barn i samme alder som familien vi ønsker å hjelpe. De har veldig dårlig råd og trenger hjelp til å skaffe klær til barna sine. Hadde vi hatt eldre barn kunne de arvet, men de er større enn våre i str. Hvor kan man få tak i brukte klær uten å offentliggjøre familien? Anonymkode: 1ac05...1dc
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #2 Skrevet 11. april 2019 Spør på kjøp/salg-sider på facebook om noen har klær å gi bort i størrelsen de trenger. Anonymkode: fc24f...244 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #3 Skrevet 11. april 2019 Finn har kanskje også klær på gis bort. Anonymkode: 1dfbd...31d
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #4 Skrevet 11. april 2019 Loppemarked har ofte posesalg. Noen ganger gjennom hele åpningstiden, mens andre har kun siste dag (søn). Sist jeg var på loppemarked fylte en kompis av meg tre poser med klær og betalte vel 100,- til sammen Anonymkode: 13cf7...92d
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #5 Skrevet 11. april 2019 Posesalg på loppemarked. Spør andre dere kjenner om de har noe arvetøy å gi bort til denne familien, str slik og slik. (kolleger, deres egen familie). Fortell om familien (uten navn osv). Så kan det hende de spør sine venner og familie og nettverk, og vips får man haugevis av klær. Anonymkode: 3c851...bc0
Theya Skrevet 11. april 2019 #6 Skrevet 11. april 2019 Hvor i landet er det? Jeg jobber selv på en frivillig byttestasjon for klær, og kan lett skaffe mye i ønsket størrelse. Men blir litt i frakt om det må sendes da. Evt PM meg
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #7 Skrevet 12. april 2019 Kjøp/salg, Finn. Mye som gies bort. Frelsesarmeen, frivillig organisasjoner. Her vi bor, har vi noe som heter Hjelp oss å hjelpe, og de har en egen Facebook-side hvor man kan ta kontakt. Jeg hjalp en venninne før jul, hun manglet vinterklær, yttertøy, mat og julegaver, og jeg ga henne det jeg hadde av kjønnsnøytrale klær, men så dukket denne frivillige organisasjonen opp hjemme hos henne med ti bæreposer med klær de hadde samlet inn, litt mat, og flere julegaver til barna, kinobilletter. Hun er evig takknemlig for den hjelpen. Anonymkode: b45d1...124 1
GjestSiden2006 Skrevet 12. april 2019 #8 Skrevet 12. april 2019 Har muligens litt problemer med dette. Om de har sagt de trenger hjelp er dette en fin enkel sak. Da er det bare å gjøre som beskrevet ovenfor. Og applauderer din omsorg, Ts. Men om familien ikke har sagt noe, ikke gir utrykk for at de ønsker hjelp, så ikke gjør noe. Det kan bli en sårbar situasjon på toppen av en sikkert krevende situasjon. 2
Luckiness Skrevet 12. april 2019 #9 Skrevet 12. april 2019 4 minutter siden, GjestSiden2006 skrev: Har muligens litt problemer med dette. Om de har sagt de trenger hjelp er dette en fin enkel sak. Da er det bare å gjøre som beskrevet ovenfor. Og applauderer din omsorg, Ts. Men om familien ikke har sagt noe, ikke gir utrykk for at de ønsker hjelp, så ikke gjør noe. Det kan bli en sårbar situasjon på toppen av en sikkert krevende situasjon. Helt enig! Jeg opplever selv at de fleste vet om feks. Kjøpe/bytte/selge grupper, posesalg på slike grupper/Finn, loppemarked m.m. Vet familien om disse stedene? Kanskje de kunne fått info om disse plassene og ordnet selv. Eller vil de ikke vise ovenfor andre at de har dårlig råd? Men det viktigste av alt er at familien selv bør ha ytret et ønske om å få hjelp. Det er kjempe positivt at du vil hjelpe, men det kan skjære seg dersom du gjør det uten at de har ytret ønske. Og vet du at de faktisk har dårlig råd? Noen er jo ikke like nøye på klær som andre. Går barna deres på skole sammen? Bor dere i samme nabolag? Hva med å arrangere bytte-dag? Alle tar med klær og kan bytte med hverandre. Så kan dere ha dette en gang i halvåret feks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå