Gå til innhold

Tegn på fødsel ved drektig katt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hallo!

For to drøye uker siden ble katten vår borte. Vi har ikke sett noen tegn til hu, og siden hu ikke pleier å være borte så lenge har jeg tenkt at hun har blitt påkjørt eller født lagt inni skogen(vi bor litt utenfor sentrum, tettsted). I dag fikk jeg telefon av naboen, som hadde snakka med en bekjent litt lenger borti hugget her - og de hadde da hatt en katt i låven sin. Det var altså vår, så jeg var helt i ekstase når vi fant ho igjen!

hu har ikke født, men hu er ganske så steinhard på hele magen, går ganske så breibent(går helst så lite som mulig). Hun vil gå ut, men jeg tenker at når hun har bodd ute i to uker, så er det nok det som føles normalt for hu nå. Hu har ikke spesielt matlyst, og ligger helst for seg selv, dvs en god del mindre kosete enn vanlig. Hun pleide også å reagere litt når hunden vår nærma seg, men nå kunne hun ikke brydd seg mindre og bare går mot hunden..

er det noen tegn jeg burde se etter? Tror dere at hu nærmer seg fødselen?

nå skal det også sies at hu har hatt ett kull før, hvor vi fant hun og bebisene i potetkjelleren vår - så jeg har aldri vært med på dette før. Derfor tenker jeg hu er rolig og helst vil være for seg selv, slik at hun har kontroll? Nå er hun 1/3 så mye større som forrige gang, så tror ikke det er så alt for lenge til ihvertfall. Og jeg lagde til kasse til hu, og hu har lagt seg til rette og forlater den ikke.

Anonymkode: 038d6...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Les dette fra en tidligere tråd :) 

Hvis hun har slått seg til ro i fødekassen og ikke forlater den så nærmer det seg.

Virker hun ellers frisk? Det er greit å ha vaktnummeret til veterinær lagret på mobilen dersom ikke alt skulle gå uten problemer.

Anonymkode: 92ee9...130

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les dette fra en tidligere tråd :) 

Hvis hun har slått seg til ro i fødekassen og ikke forlater den så nærmer det seg.

Virker hun ellers frisk? Det er greit å ha vaktnummeret til veterinær lagret på mobilen dersom ikke alt skulle gå uten problemer.

Anonymkode: 92ee9...130

Ja, hun virker ikke noe spesielt syk ihvertfall. Merker på hun at hun begynner å bli veldig tungpusta bare, men når hu er så liten i utgangspunktet og magen nesten subber bakken - så er det forståelig at hun puster litt tyngre enn vanlig:)

Ts

Anonymkode: 038d6...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker deg masse lykke til med fødselen, men kastrer/sterilisert katten katten etter fødsel. Ikke ha hun ute gjøre det er gjort. Det er dessverre alt for mange hjemløse katter. 

Legger med en Link om kattefødsel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt ikke slipp henne ut, å Kastrer henne når kattungene er avvendt (12 uker ish) før hun får gå ut igjen :) bra dere er obs på fødsel. Vær også obs ette fødsel i tilfelle det er noe som ikke har kommet ut, da må pus ha vetrinærhjelp med en gang. 

Anonymkode: c389d...caf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...