Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du om en som har Gjennomsnitt karakter på 4,3 ? 

Anonymkode: 42377...08d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke en dritt

Anonymkode: 0d71c...d18

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men er det bra?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det bra?

Det viktigste er jo at du kommer deg dit du skal. Hvis du skal bli veterinær så sliter du liksom. 

Jeg hadde 4.3 i min tid. Og noen alderspoeng. Kom inn på det jeg ville. 2 ganger.

Anonymkode: f3d4d...ca8

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det viktigste er jo at du kommer deg dit du skal. Hvis du skal bli veterinær så sliter du liksom. 

Jeg hadde 4.3 i min tid. Og noen alderspoeng. Kom inn på det jeg ville. 2 ganger.

Sykepleier eller vernepleier, er det bra nok til det ?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om en som har Gjennomsnitt karakter på 4,3 ? 

Ja, det er et bra snitt. Du kommer inn på de fleste studier med det snittet, bortsett fra type legestudier, tannlegestudie og veterinærstudie (hvis jeg ikke tar feil). 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer jo fra år til år, men er ganske sikker på du kommer inn på begge de to studiene. Du kan jo søke på mange forskjellige steder også, ikke bare i hjembyen. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regn ut konkurransepoengene dine og sjekk fjorårets inntakskrav på Samordna Opptak, så ser du omtrent hva du kan forvente. Vær obs på at søknadsfristen er veldig snart, dvs 15. april, så det er bare å henge i! 

• Liker 1
Skrevet

Det er masse du ikke kommer inn på! Men det er masse folk ikke klarer heller!

Så lykke til i livet min søster :) ønsker deg alt vel og ikke bry  deg så mye om karakterer. Jeg er 25 og vet ikke en dritt sjæl. Har en middelmådig jobb jeg liker, tjener 200 kr i timen thats it

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du slenger på noen alderspoeng kommer du inn på veldig mange studier. Jeg hadde rundt 4,7 i snitt, men på grunn av realfagspoeng kom jeg inn de stedene jeg ville. Syns alt over 4 er et ganske bra snitt jeg

Anonymkode: 71192...e8e

• Liker 2
Skrevet

Ja mest sannsynlig, i tillegg må du ha 3 i matematikk (1R,2R/1S,2S) og 3 i Norsk..

AnonymBruker
Skrevet

Regn ut konkurransepoengene dine og sjekk poenggrensen fra i fjor på studiet du ønsker å gå så får du en liten pekepinn :) 

Anonymkode: a3e99...ebc

Skrevet

Jeg tenker egentlig ingenting om det snittet. 4 er vel helt midt på treet, så man kan kanskje være fornøyd? Om det er bra eller ikke kommer vel an på hvor du ønsker komme inn videre, og hvordan konkurransen er der.

AnonymBruker
Skrevet

4,3 i snitt betyr at du har flere 5'ere. Og kanskje høyere. Det viser at du har jobbet. Bra! Vil tro det er over snittet.

Anonymkode: cd77d...544

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt ok. Ikke dårlig, men heller ikke veldig bra. Med litt tilleggspoeng vil du komme inn på de fleste studier.

Anonymkode: e0d80...81c

Skrevet

Hvor vil du gå sykepleie? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Cavia skrev:

Hvor vil du gå sykepleie? 

Stavanger.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bra 🙂

Anonymkode: 20913...e2f

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stavanger.

På hovedopptaket i fjor var det 42.8 førstesangvitnemål og 47.6 ordinær kvote. Vet ikke hva du søker med, og vet ikke konkurransepoengene dine, men du har nok gode sjanser? 

Skrevet

Vil si det er et helt greit gjennomsnitt på normalen. Tror ikke det skal være noe problem å komme inn, flere som kommer inn på disse studiene med vesentlig lavere gjennomsnitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...