Gå til innhold

Familie og konfirmant

Anbefalte innlegg

Gjest hundeeier
Skrevet

Nå sitter jeg her å skriver med tårer i øyene. Kort sagt. Jeg har barn som ikke bor hos meg, og for veldig lang tid siden  siden bestemte min sønn seg for at han han ville ha konfirmasjonen her hos meg i Nord. Dette var noe eller er noe han bestemte seg for helt selv. Inbydelsene ble sendt ut for 6 mnd tilbake, og de aller fleste har sagt ja... bortsett fra fars familien. I følge de er det for langt å reise, de kan godt reise til Dubai og Indonesia på ferie men de kan ikke delta i hans store dag. Jeg har innhentet tilbud på fly. Men nå sitter jeg med en sønn som kom hit fordi han skal være her i påsken.

Han forstår at det er mange som syntes det er dumt men for 1 time siden ringte hans farmor og hun sa at hvis han ville ombestemme seg så skulle han få 50 000 i gave av henne. Jeg har altså betalt konfimasjonen hans, selskapet er bestilt og betalt. 

Han føler jo at det er fristene men han er stor nok til å forstå at det er kostbart å melde av her.

Jeg ringer min tidligere svigermor og sier at jeg har hørt tilbudet hennes, og sa at da regner jeg med at hun betaler alt sammen også, hele selskapet og diverse, jeg har bestlit og betalt hotellet for de.

Jeg forstår ikke hva hun ville oppnå, og jeg sriver dette nå for å få av meg frustrasjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva jeg skal svare men dette er jo hårreisende. Hvorfor bor ikke du med barna? (Tenker dersom grunnen påvirker familien på farssiden). 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du bestilt og betalt for hotell uten at de har sagt de skal komme? 

Ellers er det jo hårreisende frekt og direkte ondt av denne dama å bestikke barnebarnet slik.  

Hva sier faren? 

Hva vil gutten? Takker han ja til dette?

Anonymkode: 1260c...384

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva om svigermor bruker de pengene på å reise til barnebarnets konfirmasjon i stedet? Møkkakjerring.

Anonymkode: c4810...c67

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det virker jo som en slags "usynlig" svertekampanje mot deg.

Nå har du en god mulighet til å lære gutten hva ordet integritet betyr.

Skal han konfirmeres i kirken, eller borgerlig, eller annet? Kan noe av greia ligge i motstridende "etikk" i dette, mellom dere familiene? Det er uansett hårreisende oppførsel fra dem!

Anonymkode: 46e59...0f1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva om svigermor bruker de pengene på å reise til barnebarnets konfirmasjon i stedet? Møkkakjerring.

Anonymkode: c4810...c67

TS sin tidligere svigermor og resten av den hurven er åpenbart ikke interessert i å ha noe kontakt med ts.

• Liker 1
Gjest Hummel34
Skrevet

Konfirmeres ett sted han ikke bor? Hva med konfirmasjonsundervisning og det å stå konfirmant sammen med venner? For meg var dette en viktig del av å bli konfirmert. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bor du ikke med barnet? 

Anonymkode: d4014...833

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Hummel34 skrev:

Konfirmeres ett sted han ikke bor? Hva med konfirmasjonsundervisning og det å stå konfirmant sammen med venner? For meg var dette en viktig del av å bli konfirmert. 

Samme tenkte jeg.

Har du stelt i stand konfirmasjonsfeiring uten å involvere og avtale med den parten som barnet bor fast hos? 

Anonymkode: e67cb...f6e

• Liker 2
Gjest hundeeier
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme tenkte jeg.

Har du stelt i stand konfirmasjonsfeiring uten å involvere og avtale med den parten som barnet bor fast hos? 

Anonymkode: e67cb...f6e

Han følger opplegget her borte, han tar helgekurset til humanetisk. Nei faren er enig med oss, og sammen planlegger vi dette.

Gjest hundeeier
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bor du ikke med barnet? 

Anonymkode: d4014...833

Det er høyst personlige grunner som ikke har noe med saken å gjøre

Gjest hundeeier
Skrevet
1 time siden, Hummel34 skrev:

Nei han ville ha det hos oss. 

Gjest hundeeier
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du bestilt og betalt for hotell uten at de har sagt de skal komme? 

Ellers er det jo hårreisende frekt og direkte ondt av denne dama å bestikke barnebarnet slik.  

Hva sier faren? 

Hva vil gutten? Takker han ja til dette?

Anonymkode: 1260c...384

De sa at de skulle komme så derfor er det ordnet. 

Faren sier at det ikke kommer på tale at det skal gjøres slik

Skrevet

Ondskapsfull eks-svigermor!! 

• Liker 1
Gjest hundeeier
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal han konfirmeres i kirken, eller borgerlig, eller annet? Kan noe av greia ligge i motstridende "etikk" i dette, mellom dere familiene? Det er uansett hårreisende oppførsel fra dem!

Borglig. Nei da min tidligere svigermor er bare ikke vant til at hun ikke kan bestemme. Derfor .

Gjest hundeeier
Skrevet

Etter 2 sekunder betenkning så må jeg fortelle at grunnen til at jeg ikke bor med barnet  er pga min jobbsituasjon, jeg fikk et tilbud om jobb jeg ikke ville si nei til og Barnefar og vi ble enige sammen. Vi ville at han skulle bli ferdig med ungdomsskolen før han flytter hit. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, hundeeier skrev:

Han følger opplegget her borte, han tar helgekurset til humanetisk. Nei faren er enig med oss, og sammen planlegger vi dette.

Hvis du og faren er enige om dette og dette er det banet selv ønsker, ville jeg blåst en lang mas i hva bestemor måtte mene og forøvrig overlatt til faren å håndtere sin egen mor.

Hva øvrig familie angår, så bli det fort både dyrt og tidkrevende å reise landet på tvers for en helg, at ikke alle kan og vil prioritere det må man nesten bare akseptere. 

Anonymkode: 738bd...7ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om far er enig med deg i at konfirmasjonen skal holdes hos deg (og han kommer), syns jeg far får ta seg av sin familie. Det er jo gutten de skuffer! Sjekk om det er mulig å kansellere hotellreservasjonen for ex-svigers. Om det ikke går hadde jeg latt far få ta seg av det økonomiske der også. Jeg syns også det er tiden for å snakke med konfirmanten om etikk og moral. Hva tenker han om å bli forsøkt "kjøpt" av besteforeldrene...?

Anonymkode: daac3...824

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du og faren er enige om dette og dette er det banet selv ønsker, ville jeg blåst en lang mas i hva bestemor måtte mene og forøvrig overlatt til faren å håndtere sin egen mor.

Hva øvrig familie angår, så bli det fort både dyrt og tidkrevende å reise landet på tvers for en helg, at ikke alle kan og vil prioritere det må man nesten bare akseptere. 

Anonymkode: 738bd...7ec

Men forstår veldig godt at det kan være vanskelig for konfirmanten å si nei til 50 000. Det er veldig mye penger, også for de fleste voksne. Penger som vil komme godt med i fremtiden. Veldig dårlig gjort av din tidligere svigermor å sette gutten i en slik situasjon. 

Selvsagt har ikje alle mulighet til å komme når det er så langt å reise. Men rart om ikke noen fra den siden av familien skulle ha anledning, når de vet om det i god tid. Mange har da slekt spredt utover landet. 

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Integritet i dette tilfellet koster 15-åringen 50 000....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...