Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Hva tenker dere om å bytte jobb imens man prøver å bli gravid eller hvis man er gravid? 

Hva tenker en arbeidsgiver om at en ny ansatt skal ut i permisjon nesten med en gang, og om prøvetiden...? 

Hilsen en som lurer 

Anonymkode: b9f53...909

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg takket ja til ny jobb i august, ble gravid i oktober, fortalte det i november, begynte i jobb i februar, gikk ut i permisjon i juni. Arbeidsgiver ble veldig stille da jeg fortalte det, men hentet seg fint inn. Det gikk veldig bra 😊 Arbeidsgiver klarte å se at dette var en periode, og hadde jo gitt meg jobb pga mine kvalifikasjoner, og så at jeg kom til å være en ressurs når jeg kom tilbake 😊Dette var en fast stilling. 

Anonymkode: d5e7a...7e3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er 100% ok. 

Arbeidsgivere vet utmerket godt at det er noe de kan risikere. Ja, du har noen drittsekker som kan bli sure, men det er deres problem. 

Å sette prøvingen på vent mens man søker jobb er litt håpløst. Du vet ikke hvor lang tid det tar å bli gravid (det kan ta åresvis, for alt du vet), og du vet heller ikke hvor fort du kommer til å få jobb. 

Livet er mer enn jobb, og skal ikke settes på vent i tilfelle du skulle få deg ny jobb. 

Anonymkode: dec6c...e0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...