AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #1 Skrevet 11. april 2019 Jeg holder nå på å flytte lånet mitt over fra sparebank1 til Skandibanken. Men hvordan er praksisen på dette med å levere tilbake bankkort. For selv om jeg skal si opp mitt kundeforhold så har jeg betalt for kortet, og kortet er fortsatt noe jeg kan bruke som ID . Jeg har pass, men vil helst ikke bruke det før det er absolutt nødvendig, og bankkortet mitt er fortsatt gyldig til 2021, så vil jo helst ikke levere det tilbake. Så det jeg lurer på da er, vil banken kreve dette tilbake? Anonymkode: d0fbf...541
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #2 Skrevet 11. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg holder nå på å flytte lånet mitt over fra sparebank1 til Skandibanken. Men hvordan er praksisen på dette med å levere tilbake bankkort. For selv om jeg skal si opp mitt kundeforhold så har jeg betalt for kortet, og kortet er fortsatt noe jeg kan bruke som ID . Jeg har pass, men vil helst ikke bruke det før det er absolutt nødvendig, og bankkortet mitt er fortsatt gyldig til 2021, så vil jo helst ikke levere det tilbake. Så det jeg lurer på da er, vil banken kreve dette tilbake? Anonymkode: d0fbf...541 Chat med banken så finner du ut av det. Det er mange ulike Sparebank1-banker og mulig ulikt hvordan de forholder seg. Dvs. ingen her inne kan svare på det du spør om. Trolig må du returnere kortet pga risiko m.v. Tilbyr ikke Skandiabanken kort med bilde? I så fall skulle du vel ha forblitt kunde i Sparebank1 om det var så viktig 😉😁 Anonymkode: b4b18...a87
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #3 Skrevet 11. april 2019 Nei, det trenger du ikke være redd for. Det er ditt ansvar å ta vare på /ødelegge og discarde kortet ditt, og du vil holdes ansvarlig. Bankkort er ikke det samme som pass. Anonymkode: 91171...8b3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #4 Skrevet 11. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Chat med banken så finner du ut av det. Det er mange ulike Sparebank1-banker og mulig ulikt hvordan de forholder seg. Dvs. ingen her inne kan svare på det du spør om. Trolig må du returnere kortet pga risiko m.v. Tilbyr ikke Skandiabanken kort med bilde? I så fall skulle du vel ha forblitt kunde i Sparebank1 om det var så viktig 😉😁 Anonymkode: b4b18...a87 Nei de gjør ikke det. Ikke at det er superviktig, jeg ville bare helst slippe å måtte bruke pass for å legitimere meg, men sparer over 500 kroner i måneden på å bytte bank , så nei takk Ikke gidder jeg å beholde dem på noe som helst vis. Anonymkode: d0fbf...541
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #5 Skrevet 11. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei de gjør ikke det. Ikke at det er superviktig, jeg ville bare helst slippe å måtte bruke pass for å legitimere meg, men sparer over 500 kroner i måneden på å bytte bank , så nei takk Ikke gidder jeg å beholde dem på noe som helst vis. Anonymkode: d0fbf...541 Hvordan taper du penger kun på å være kunde i banken uten å bruke tjenestene der? Anonymkode: 4464b...c35 1
ajarRun Skrevet 11. april 2019 #6 Skrevet 11. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan taper du penger kun på å være kunde i banken uten å bruke tjenestene der? Anonymkode: 4464b...c35 Koster vel 275 kroner i året å ha et kort i en bank? Jeg vet om noen banker som tar gebyr for å ha kontoer også. Og hvis de svindyre prisene på pensjon i Sparebank1 (50x så mye som fornuftige tilbydere) er en indikasjon så prøver de seg vel på alle måter å flå kundene sine.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #7 Skrevet 12. april 2019 Selv om du stenger kontoen som kortet tilhører kan du vel fortsatt bruke kortet som ID? De ser jo bare på bildet. De sjekker ikke at kortet fortsatt er gyldig (annet enn muligens utløpsdato) Anonymkode: 52fa6...c80
Million Skrevet 12. april 2019 #8 Skrevet 12. april 2019 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder nå på å flytte lånet mitt over fra sparebank1 til Skandibanken. Men hvordan er praksisen på dette med å levere tilbake bankkort. For selv om jeg skal si opp mitt kundeforhold så har jeg betalt for kortet, og kortet er fortsatt noe jeg kan bruke som ID . Jeg har pass, men vil helst ikke bruke det før det er absolutt nødvendig, og bankkortet mitt er fortsatt gyldig til 2021, så vil jo helst ikke levere det tilbake. Så det jeg lurer på da er, vil banken kreve dette tilbake? Anonymkode: d0fbf...541 Hæ? Levere tilbake et kort som er DITT? Hvorfor i all verden skulle man det? Det er da ikke bankens kort, det er ditt. Og uansett; man leverer ikke tilbake et bankkort eller kredittkort man har fått. Dersom man skal si opp kundeforholdet med f.eks et kredittkort, makulerer man det til småbiter så det er ubrukelig, og informerer kortutsteder om at kortet nå er makulert. Dersom man ikke skulle brukt det mer altså. Med id bakpå kan du bare fortsette å bruke det som id. Jeg har ikke sagt opp kundeforholdet i min gamle bank, selv om jeg byttet bank i fjor høst. Jeg bruker fortsatt bankkortet derfra som id pga bildet. Men i det daglige bruker jeg det nye bankkortet fra den nye banken min til å betale for meg. Endret 12. april 2019 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå