Tussi2018 Skrevet 11. april 2019 #1 Skrevet 11. april 2019 Jeg fikk positiv gravidtetstest denne uken. Idag har jeg begynt å blø litt 😫 Det kommer både brunt blod og friskt rødt. Ikke mye enda. Bare en flekk i trusen, men når jeg tørker meg kommer det litt på papiret også. Nå ser jeg jo for meg at det blir spontanabort.. Jeg har ikke noe smerter. Har hatt murringer i over en uke (som kjennes ut slik som før mensen kommer) Jeg har googlet litt og hvis det er festeblødning så skulle det jo vært tidligere? Når jeg skriver at jeg er i uke 5 så er det regnet fra siste mens. Jeg har hatt ustabile sykluser pga PCO men siste mens startet 6 mars. Jeg hadde eggløsningssmerter rundt 23-25 mars. Tok blodprøve 28 mars for å sjekke etter el og den var positiv. Er det noen som har erfaring med hvordan det var ved en SA og hvordan det var ved blødning men at det gikk bra? Er det noe forskjell? Jeg hadde akkurat bestilt tidlig ultralydsjekk hos gynekolog for uke 7, men dersom dette fortsetter håper jeg at han kan finne ut av hva det er før påske. Takknemlig for alle svar 😊
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #2 Skrevet 11. april 2019 Jeg opplevde det samme, dro til legen for å måle HCG. Gikk ikke bra i mitt tilfelle, men blødning trenger heller ikke være noe negativt. Hvis det øker på og ikke stopper ville jeg dratt til legen. Krysser fingrene for deg❤️ Anonymkode: 0f339...e65
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #3 Skrevet 11. april 2019 Jeg fikk blødninger i uke 6. En del brunt i trusa og litt friskt på papiret. Det varte vel en dag og så stoppet det opp. Det gikk helt fint og legen forklarte det med lettblødende slimhinner Vanskelig å si om det er starten på en SA eller ikke.. men hvis det blir mindre og mindre fremfor å bli kraftigere så er jo det et godt tegn. Så følg med utover kvelden. Jeg ville dratt til legen og få målt hcg med to dagers mellomrom. Stigning vil da indikere at det går rette veien. Krysser fingrene for deg! ❤ Anonymkode: 408db...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #4 Skrevet 11. april 2019 Jeg opplevde det samme som deg Ts, hele 3 ganger. Spontanaborterte dessverre alle gangene. Det har startet med rødt/rosa blod, og deretter brunt blod. Så gikk det noen dager, så kom smertene og deretter så rant blodet og klumpene.. Jeg måtte ha oppskrapning alle gangene. Vondt og trist å gå i gjennom. Dette er min erfaring, og det behøver ikke å bety at dette skjer med deg. Jeg ønsker deg lykke til Anonymkode: 953d8...c1f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #5 Skrevet 11. april 2019 Jeg hadde også en del blødninger veldig tidlig i svangerskapet, hos meg var det kun skjøre slimhinner som forårsaket blødningene. Det var ikke store mengder med blod, men litt friskt og noe brunlig/rosa på papiret. Anbefaler deg å ta en HCG måling så slipper du å gå å lure Anonymkode: e2c4a...9c7 2
Ripshagen Skrevet 11. april 2019 #6 Skrevet 11. april 2019 Oddsene er ikke i din favør, ts, men vi håper på det beste.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #7 Skrevet 11. april 2019 Har opplevd at det går begge veier. Krysser fingrene for deg ❤ Anonymkode: dde54...565 1
Tussi2018 Skrevet 11. april 2019 Forfatter #8 Skrevet 11. april 2019 Tusen takk for svar alle sammen! Setter stor pris på det! Godt å høre at det har gått bra med noen av dere, til tross for tilsvarende blødninger 🤞 Nå når jeg var på toalettet hadde det kommet litt mer flekker i trusen, men kom ingenting på papiret. Får håper det stopper helt opp nå! Burde jeg uansett gå til legen og sjekke hcg? Er det ved hjelp av blodprøve man sjekker det? Min fastlege er veldig travel for tiden vet jeg, men tror dere man blir prioritert med en "hastetime" dersom jeg fortsatt blør imorgen og ønsker å sjekke det? Jeg er helt blank på området så takker fremdeles for svar 😊🙏
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #9 Skrevet 11. april 2019 Akkurat nå, Tussi2018 skrev: Tusen takk for svar alle sammen! Setter stor pris på det! Godt å høre at det har gått bra med noen av dere, til tross for tilsvarende blødninger 🤞 Nå når jeg var på toalettet hadde det kommet litt mer flekker i trusen, men kom ingenting på papiret. Får håper det stopper helt opp nå! Burde jeg uansett gå til legen og sjekke hcg? Er det ved hjelp av blodprøve man sjekker det? Min fastlege er veldig travel for tiden vet jeg, men tror dere man blir prioritert med en "hastetime" dersom jeg fortsatt blør imorgen og ønsker å sjekke det? Jeg er helt blank på området så takker fremdeles for svar 😊🙏 Hvis det stopper opp til i morgen så tenker jeg at det kanskje ikke er nødvendig med legetime. Skulle blødningene bli verre eller stoppe opp for så å komme ny blødning ville jeg ringt. Du får kjenne litt på det selv jeg ringte legen da jeg begynte å blø og fikk komme inn til blodprøve med en gang. Fikk beskjed om at når det gjelder mistanke om spontantabort får man stort sett komme inn tvert uansett hvor tidlig det er snakk om. Det er nok litt ulik praksis rundt omkring, men det skader jo ikke å ta en telefon Anonymkode: 408db...5e6 1
Tussi2018 Skrevet 11. april 2019 Forfatter #10 Skrevet 11. april 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det stopper opp til i morgen så tenker jeg at det kanskje ikke er nødvendig med legetime. Skulle blødningene bli verre eller stoppe opp for så å komme ny blødning ville jeg ringt. Du får kjenne litt på det selv jeg ringte legen da jeg begynte å blø og fikk komme inn til blodprøve med en gang. Fikk beskjed om at når det gjelder mistanke om spontantabort får man stort sett komme inn tvert uansett hvor tidlig det er snakk om. Det er nok litt ulik praksis rundt omkring, men det skader jo ikke å ta en telefon Anonymkode: 408db...5e6 Tusen takk for svar 😊 Da tror jeg at jeg ringer imorgen tidlig hvis jeg har blødd mer. Men må man alltid ta med to dagers mellomrom for å finne ut om det er ok? Så hvis jeg tar imorgen må jo neste gang blir mandag 🤔
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #11 Skrevet 11. april 2019 Jeg har opplevd blødninger tidlig i to svangerskap. Ene gangen gikk det ikke bra, andre gangen har jeg nå kommet til uke 15 og alt ser fint ut. Blødde noen ganger i uke 4 og 5, før det plutselig gav seg. Du kan ta HCG med to dagers mellomrom hos fastlegen, og en ultralyd i uke 6+0 for å se om det er hjerteslag. Det hjalp meg i bekymringen Anonymkode: 00dc2...de3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #12 Skrevet 11. april 2019 11 minutter siden, Tussi2018 skrev: Tusen takk for svar 😊 Da tror jeg at jeg ringer imorgen tidlig hvis jeg har blødd mer. Men må man alltid ta med to dagers mellomrom for å finne ut om det er ok? Så hvis jeg tar imorgen må jo neste gang blir mandag 🤔 To dager er vanligst fordi verdiene skal dobles innen 48 timer, men man kan nok fint ta neste måling mandag for å kunne se stigning legen avgjør hva som er best. Anonymkode: 408db...5e6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #13 Skrevet 12. april 2019 Små blødninger er veldig vanlig i svangerskapet. Slimhinnene blir svakere og skjørere, og man blør lettere. Jeg har hatt mange småblødninger i mine svangerskap (og fått hetta omtrent hver gang), men aldri mistet. Så pust med magen, og se det an. Små blødninger er bare det; små blødninger. Det er ikke før det er blod på mengde med en vanlig mens at det er noe å bekymre seg for, i følge legen min. Anonymkode: 5907c...67b 1
Tussi2018 Skrevet 12. april 2019 Forfatter #14 Skrevet 12. april 2019 Dette er nok en spontanabort 😭 hadde blødd litt mer i natt og i dag morges tok jeg i menskopp, etter to timer var den full! Det skjer aldri med meg at den blir full i løpet av et helt døgn i mensperioden engang. Så nå er jeg skikkelig lei meg. Har i tillegg middel menssmerter og føler meg småkvalm. Bør jeg dra på legevakt? Eller kan jeg få hastetime hos f.eks Aleris eller andre private? Frister lite å sitte på legevakten å vente når jeg bare griner og kjemper mot tårene.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #15 Skrevet 12. april 2019 2 minutter siden, Tussi2018 skrev: Dette er nok en spontanabort 😭 hadde blødd litt mer i natt og i dag morges tok jeg i menskopp, etter to timer var den full! Det skjer aldri med meg at den blir full i løpet av et helt døgn i mensperioden engang. Så nå er jeg skikkelig lei meg. Har i tillegg middel menssmerter og føler meg småkvalm. Bør jeg dra på legevakt? Eller kan jeg få hastetime hos f.eks Aleris eller andre private? Frister lite å sitte på legevakten å vente når jeg bare griner og kjemper mot tårene. Få ut den menskoppen og bruk bind!! Abort er ikke mensen! Du skal ikke bruke tamponger/menskopp! Anonymkode: 36998...1e0 2
Tussi2018 Skrevet 12. april 2019 Forfatter #16 Skrevet 12. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Få ut den menskoppen og bruk bind!! Abort er ikke mensen! Du skal ikke bruke tamponger/menskopp! Anonymkode: 36998...1e0 Hvorfor ikke? Er det farlig å bruke menskopp nå? 😳
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #17 Skrevet 12. april 2019 3 minutter siden, Tussi2018 skrev: Hvorfor ikke? Er det farlig å bruke menskopp nå? 😳 JA! Du kan få infeksjon! Anonymkode: 36998...1e0
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #18 Skrevet 12. april 2019 I uke 5 trenger du ikke å dra til legen med mindre du opplever store smerter. Kroppen ordner det meste selv når det er så tidlig, heldigvis. Og bruk bind, ikke menskopp/tampong. Anonymkode: 165c0...456 3
Tussi2018 Skrevet 12. april 2019 Forfatter #19 Skrevet 12. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: JA! Du kan få infeksjon! Anonymkode: 36998...1e0 Takk for info, jeg hadde ikke tenkt på det, men leste det selv nå når du skrev det.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #20 Skrevet 12. april 2019 I uke 5 er det nok ikke så mye lege kan hjelpe deg med. Det er såpass tidlig at alt som regel vil komme ut av seg selv. Opplevde det samme, og gikk til legen etter å ha blødd en uke. Han ba meg komme tilbake over helga om det ikke ga seg. Om det stopper så er antakeligvis alt borte, og hadde du ikke visst du var gravid hadde det vært som en forsinka (muligens kraftig/langvarig) mens. (Så framt du ikke får andre symtomer på at noe er galt - feber feks., da ville jeg gått til legen for å utelukke infeksjon!) -------- -Josefine. Anonymkode: 5a0bf...69a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå