Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gammel Lancome foundation og en gammel micellar vann som er veldig gammel som jeg skal kaste. desverre er det fortsatt mye igjen i begge. Hva gjør jeg for å resirkulere best mulig? Helle det i dass og skylle innpakningen for så sette plast for plast og glass for glass? Man skal vel kun ha ting man har spis/drikket eller kommer fra deg selv i dass/ kan være farlige stoffer som ikke skal i do kanskje? Liksom hvor heller jeg ut gammel micellar vann som bare svir huden hvis man prøver å bruke det? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heller du mat i do?? 

Anonymkode: c485c...e24

Skrevet

Foundationen hadde jeg kastet i søpla, og helt ut rensevannet og kastet flasken der plast skal. 

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heller du mat i do?? 

Som regel ikke, men nå og da. Gammel risgrøt går i do, samt gammel suppe. Basically flytende mat. 

Skrevet
33 minutter siden, Nerine_ skrev:

Foundationen hadde jeg kastet i søpla, og helt ut rensevannet og kastet flasken der plast skal. 

Så foundation med glass og plast tutt går i restsøpla, og helle rensevann i vasken? For det er det jeg generelt ville tenkt, bare lurer på om det er en mer miljøvennlig måte

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heller du mat i do?? 

Noen ganger kan man gjøre det, hvis maten er helt flytende og det er null sjanse for at den kan tette dassen. Ingen mat med store klumper eller biter altså, men ting som suppe eller sause-restene av en gryterett der alle kjøttbitene etc er fjernet/spist.

Jeg gjør det fordi jeg ikke vil ha resirkuleringsposen for matavfall full av flytende saker, som kan renne ut gjennom bittesmå hull som noen ganger er  i posene.

Anonymkode: fd62b...1ae

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Mii skrev:

Så foundation med glass og plast tutt går i restsøpla, og helle rensevann i vasken? For det er det jeg generelt ville tenkt, bare lurer på om det er en mer miljøvennlig måte

Jeg ville bare gjort det sånn. Du kan jo helle foundationen i restavfall og skylle glassflasken om du gidder. Ville ikke helt det i do eller vasken, ser for meg at det kan bli grisete. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger kan man gjøre det, hvis maten er helt flytende og det er null sjanse for at den kan tette dassen. Ingen mat med store klumper eller biter altså, men ting som suppe eller sause-restene av en gryterett der alle kjøttbitene etc er fjernet/spist.

Jeg gjør det fordi jeg ikke vil ha resirkuleringsposen for matavfall full av flytende saker, som kan renne ut gjennom bittesmå hull som noen ganger er  i posene.

Anonymkode: fd62b...1ae

Det kan bli liggende i avløp og tiltrekke seg rotter😬

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...