Gå til innhold

Klissete paprika og andre grønnsaker. Kaste eller skylle og skjære bort det råtne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere med en paprika eller andre grønnsaker som er blitt klissete inni posen? Har en halv paprika som ser ok ut bortsett fra klissete kant og mye klissete veske. Lukter ikke ille, så har skjært bort det råtne. Vurderte å bruke den i suppe.

Noen med erfaringer rundt dette? Det må vel gå bra å bruke det som ser friskt ut?

Anonymkode: 6ca80...961

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å skjære det bort, og skylle det som kan brukes. Går fint å bruke det som ikke er ødelagt. Prøver å kaste minst mulig mat.

Anonymkode: 789d3...aaf

• Liker 4
Skrevet

Forsøk å smak en bit av det som er igjen – det er ikke vel ikke farlig, men min erfaring er at det som er igjen av en paprika som har råtne partier, er at resten smaker vondt.

Jeg forsøker i det lengste å unngå å kaste mat (derfor jeg har smakt på råtne paprika), men jeg setter grensa ved å bruke noe som er så forringet at det smaer vondt.

• Liker 2
Skrevet

Om vinteren virker det som paprika blir fortere dårlig - om det har noe med varen, årstiden eller om jeg bruker mindre paprika vet jeg ikke.

Men jeg skjærer alltid bort det myke (det skjer jo hele året, de kan ha fått seg et støt på vei til butikken) og der det har begynt å bli hvitt og hårete. Vasker først dersom det er slimete.

Smaker så, og har ikke opplevd å ikke kunne bruke resten. Kommer selvsagt an på om man skal bruke i en gryte eller dandere på en lekker osteskive.

AnonymBruker
Skrevet

Er vel greit å bruke resten, mulig, så lenge det ikke er snakk om mugg og soppskader.. Da vil jo også tilsynelatende uberørte områder være berørt.

Anonymkode: 10698...ed7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...