Gå til innhold

For å slippe ubedne gjester (barn) :)

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

En ide! Skriv aldersgrense i invitasjonen! det skal jeg gjøre, så jeg slipper... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det vanlig at folk tar med seg barn hvis navnet deres ikke står i invitrasjonen :o :o

Det skjedde ikke hos oss, men er det noen som gjør det?

Gjest baby-E
Skrevet

Det er vel vanlig høfflighet, at kun de navnene som står i invitasjonen kommer?! eller...?

Gjest gjesta
Skrevet
Er det vanlig at folk tar med seg barn hvis navnet deres ikke står i invitrasjonen :o :o

Det skjedde ikke hos oss, men er det noen som gjør det?

Leste litt her på forumet, og virker som folk kan ta det for gitt eller tro de kan ta med barn.... :wink:

Men tenkte, sånn itilfelle, er på den sikre siden.

Skrevet

Mange som spør sikkert, om det er greit å ta med og tar det litt for gitt! Men man må bare si nei fra første spørsmål, hvis ikke baller det på seg, og du har ikke noe kontroll over hvor det stopper! Men har aldri hørt om noen som ar med seg barn uten å høre om det er greit først.

Hos oss hadde vi noen barn, 2brudepiker og en jente(hun er litt spesiell, så vi ville invitere henne fordi det er synd på henne) Men ingen andre barn! Sikkert noen som reagerte på det, men det får bare være!!

Skrevet

Vi har sagt ja til èn forespørsel om barn etter at vi sendte ut innbydelsene, og det var ang. min fetters 8 år gamle datter. De bor i Sverige, og i og med at vi har invitert alle de andre slektningene også sitter de igjen uten barnevakt!

I tillegg er moren høygravid med nr. 2, og sånn i tilfelle noe skulle skje ville det være kjedelig for datteren å sitte igjen hjemme mens mamma og pappa kanskje plutselig ble lenge borte...

Dette var god nok grunn for meg, så de har fått 'spesialtillatelse' til å ta med seg henne.

Ellers er det kun min lillebror på 11, forlovers lillesøster på 14, og en 16-åring som er under 18.

Mange av mine venner har småbarn på 0-6 år, disse har blitt bedt uten barn.

Skrevet

I tillegg til at vi kun har skrevet navn på de vi ønsker å invitere i invitasjonene så har vi snakket med alle som har små barn og fortalt at vi ønsker et bryllup uten barn.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Syns det blir litt rart å nevne alderesgrense i invitasjonen. Da ville jeg heller snakket med de som har barn, om de nå tror barna skal være med.

Skrevet
Syns det blir litt rart å nevne alderesgrense i invitasjonen. Da ville jeg heller snakket med de som har barn' date=' om de nå tror barna skal være med.[/quote']

Helt enig!

Dessuten; det er vel ingen som tar med seg barna sine på en fest, hvor det ikke er blitt sagt at barna er velkommen vel? :o

Skrevet

vi har bare sagt at vi ikke ønsker barn i bryllupet. Svigerinnen ble litt snurpete men det driter jeg i.. :wink:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg er også enig med Madam Felle. Aldersgrense i en bryllupsinvitasjon høres rart ut. Vær heller tydelig når dere inviterer og si nei om dere får forespørsler om å ha med flere.

Skrevet
I tillegg til at vi kun har skrevet navn på de vi ønsker å invitere i invitasjonene så har vi snakket med alle som har små barn og fortalt at vi ønsker et bryllup uten barn.

Enig med snutus! :)

Skrevet

En skulle ikke tro aldersgrense oppgitt er nødvendig...vanlig etikette ER jo at det kun er de navngitte som er invitert da, noe vel de aller fleste forstår. Og hvis ikke, får dere sikkert bare noen forespørseler...

Selv har vi invitert tre, men skal bare ha to mindreårige i vårt bryllup - nemlig de to små brudepikene. Inviterte også lille nevøen da, men han vet jeg at de ikke kommer til å ta med seg, fordi de heller gleder seg til å ha en helg i Oslo som ferie! :wink:

Inviterte alle tre skriftlig, da det er mer vanlig i hans familie - samt at vi ikke ville gjøre forskjell på ungene til hans søsken. Og hvis folk spør, kommer vi nok til å si konsekvent nei, med mindre det er særlig grunn for det - vi har rett og slett ikke plass...

Skrevet

Det virker litt rar å skrive aldersgrense, tror nok at om de som har barn vil hygge seg på bryllup så tenker de nok ..........nesten........ med engang på barnevakt.

Skrevet

Aldersgrense i bryllupsinvitasjon? Høres rart ut synes jeg. Kan de/den inviterte kan ta med seg hvem de vil, bare de er over 16 (eller hva aldersgrensen blir...) da? Det er jo ikke en vanlig festinvitasjon heller.

Min mening da. Er nok bedre å ta en prat med de det gjelder.

Gjest gjesta
Skrevet
Jeg er også enig med Madam Felle. Aldersgrense i en bryllupsinvitasjon høres rart ut. Vær heller tydelig når dere inviterer og si nei om dere får forespørsler om å ha med flere.

Greitt det, tror ikke jeg tar det med om det virker rart. Uansett, det er ikke mange av gjestene som har barn, så få heller si ifra til dem hvis de lurer.

Skrevet

Jeg ville heller aldri ha skrevet aldersgrense i invitasjonen, syns det høres litt rart ut. er enig i det at det er bedre å snakke med dem som har barn.

Gjest gjesta
Skrevet
Jeg ville heller aldri ha skrevet aldersgrense i invitasjonen' date=' syns det høres litt rart ut. er enig i det at det er bedre å snakke med dem som har barn.[/quote']

Har hørt om de som har gjort det.

Men når jeg tenker på det, er det veldig få som har barn, så jeg snakker heller med dem ;)

Skrevet

Har aldri hørt om at noen tar med seg barn dersom de ikke er inviterte. Selv har vi skrevet navnene på alle som er inviterte på invitasjonene. Regner med at det da skulle være greit nok.

Har invitert alle "tante og onkelbarna" samt egne barn (selvsagt) men ingen andre. Synes det er helt naturlig at hele slekta skal få være med å feire vår dag, uansett alder. Jeg selv var da iallefall invitert i alle mine tanter og onklers bryllup!

Gifter oss 25. juni - 05

Skrevet

Jeg vil bare skyte inn at det dukket opp 2 barn i vårt bryllup. Den ene var bare 3 mnd, så det hadde vi nesten regnet med. Den andre var ca 1,5 år. De ringte på forhånd og ba oss undersøke om det var barnestol! Jeg ble nokså paff, og sa at vi kunne hjelpe dem med barnevakt, men de ville ikke det. Så guttungen ble med, og de var heldigvis kjempeflinke med ham. Jeg merket

ikke (negativt) at han var der.

Men moralen er: Ikke regn med at folk ikke tar med barna. Særlig hvis de kommer langveis fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...