AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #21 Skrevet 11. april 2019 Et barn har krav og rett til å kjenne sin far og hans familie. Anonymkode: 73c51...a2f 13
Sirah Skrevet 11. april 2019 #22 Skrevet 11. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, men tenk om han får barn som vil vite om sin halvsøsken? Tenk om hun vil oppsøke han som voksen? Mye kan skje i løpet av et liv. Ts Anonymkode: 509ad...a27 Absolutt Jeg ville nok valgt et testamente.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #23 Skrevet 11. april 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og så brenner bankboksen.... ts Anonymkode: 509ad...a27 Det tror jeg aldri har skjedd. De er brannsikrede. De ligger bak en brannsikker dør i et hvelv. Eller LÅ er vel riktigere å si. Det finnes ikke bankbokser i bruk lenger. Jeg prøvde for 3 år siden å få leid en bankboks, men fikk nei i alle banker, ingen tok inn nye bankbokskunder. De holdt på å avvikle hele greia overalt. Finn en annen løsning for å oppbevare din hemmelighet. Er det uaktuelt å involvere dine foreldre? Du bør absolutt sikre at noen vet dette navnet på barnefaren. Evt kontakt advokat, skriv et testamente og opplys om barnefars navn og personnummer i testamentet, at han "arver" eller overtar forsørgelsen av deres barn om du dør? Anonymkode: 503f6...711 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #24 Skrevet 11. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha skjønner at det er en prosess. Men ønsker deg allikevel masse lykke til 😊 Jeg er vokst opp med bare mamma og har masse fine barndomsminner. Dette klarer du 😘 Anonymkode: abfee...184 Takk🙏🏻 Anonymkode: 509ad...a27
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #25 Skrevet 11. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et barn har krav og rett til å kjenne sin far og hans familie. Anonymkode: 73c51...a2f Si det til «faren»🙄 Anonymkode: 509ad...a27 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #26 Skrevet 11. april 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, men hva om de også dør. Det må være helt sikkert. Ts Anonymkode: 509ad...a27 Advokater dør de også, ja, men du velger jo da et advokatfirma der de er flere ansatte. De har ordninger der andre advokater tar over sakene til avdøde kolleger etc. Dersom advokaten som satt med dine papirer hadde dødd, ville de jo gått gjennom alle sakene til denne avdøde advokaten og så kontaktet klientene og forhørt seg om hvilken ny advokat du ønsket, om du ville fortsette å være klient i deres firma osv. Anonymkode: 503f6...711 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #27 Skrevet 11. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et barn har krav og rett til å kjenne sin far og hans familie. Anonymkode: 73c51...a2f Er ikke alltid det er en mulighet. Vil ikke far så er det ingen som kan endre det. Skal barnet føle på den skuffelsen at hun er uønsket? Hvis hun har et behov for å vite hvem han er så må det være et valg hun må ta når hun er gammel nok til å skjønne at ting kanskje ikke går hennes vei. Anonymkode: abfee...184 5
Luckiness Skrevet 11. april 2019 #28 Skrevet 11. april 2019 Du lager et brev og på konvolutten skriver du noe lignende «åpnes av mitt barn dersom jeg går bort». Legg det sammen med div. viktige papirer som i en perm. Evt i en perm med viktige papirer tilhørende ditt barn, disse MÅ jo følge barnet og vrakes ikke uten å ha sett gjennom. Dersom du går bort så må jo noen rydde i sakene dine, finner brevet og forhåpentligvis gir det til barnet ditt. Dette brevet kan du kaste når du evt har fått fortalt barnet det. Etter største sannsynlighet lever du jo flere tiår til 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #29 Skrevet 11. april 2019 Et alternativ å ha i back-up; kjøpe et brannsikkert dokumentskap å ha hjemme? Der kan du ha all info om ditt barns far, samt eventuelle andre viktige dokumenter du har hjemme (pass etc). Anonymkode: 503f6...711 7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #30 Skrevet 11. april 2019 Er ulovlig å oppgi ukjent far hvis du faktisk vet det. Eneste måten du kan være 100% sikker på er å registrere han. Hva han ønsker har ingen betydning, han er far nå enten han vil eller ikke. Anonymkode: 0adf3...514 14
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #31 Skrevet 11. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Si det til «faren»🙄 Anonymkode: 509ad...a27 Barnet har fortsatt krav på det! Og som mor er man ansvarlig for at det skjer! Jeg har vokst opp uten å vite hvem min far er, og jeg har savnet det hele livet! Når jeg endelig turte å lete etter han så fant jeg ut at han døde året før. Sorg på sorg. Jeg mener at barnet skal komme først, ikke hva mor og far føler. Hva om far faktisk endrer meningen etter noen år? Barnet klarer jo ikke å lese fødselsattesten sin de første årene uansett 🤷🏻♀️ Anonymkode: d17a4...031 5
Guidet Kvinne Skrevet 11. april 2019 #32 Skrevet 11. april 2019 Jeg har opprettet forbindelse med er lite, lokalt advokatfirma og har min egen advokat der. Alt av viktig informasjon har de. De har selvfølgelig digitale systemer som overlever både brann, jordskjelv og tornadoer. Hva tror dere sykehus gjør? Livsviktig informasjon om liv og død blir ikke borte om det skulle oppstå en lokal brann. 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #33 Skrevet 11. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ulovlig å oppgi ukjent far hvis du faktisk vet det. Eneste måten du kan være 100% sikker på er å registrere han. Hva han ønsker har ingen betydning, han er far nå enten han vil eller ikke. Anonymkode: 0adf3...514 Tull. Jeg og jordmor kom frem til det sammen. Ts Anonymkode: 509ad...a27
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #34 Skrevet 11. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnet har fortsatt krav på det! Og som mor er man ansvarlig for at det skjer! Jeg har vokst opp uten å vite hvem min far er, og jeg har savnet det hele livet! Når jeg endelig turte å lete etter han så fant jeg ut at han døde året før. Sorg på sorg. Jeg mener at barnet skal komme først, ikke hva mor og far føler. Hva om far faktisk endrer meningen etter noen år? Barnet klarer jo ikke å lese fødselsattesten sin de første årene uansett 🤷🏻♀️ Anonymkode: d17a4...031 Jeg kan ikke få noe til å skje fordi jeg ikke kan få han til å høre noe. Jeg har ingen planer om å holde noe skjult for mitt barn, den dagen hun er gammel nok og vil vite skal hun selvsagt få vite. Barnet kommer først, nettopp derfor heg vil beskytte det fra en far som ikke vil vite av det. Ts Anonymkode: 509ad...a27 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #35 Skrevet 11. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tull. Jeg og jordmor kom frem til det sammen. Ts Anonymkode: 509ad...a27 Lurer på hvilken myndighet jordmor har til å la deg slippe å oppgi fars navn til myndighetene? Merkelig dette her: i denne tråden opptrer de fleste veldig støttende og de færreste har løftet et øyebryn over det faktum at du faktisk tilegner deg utrolig mye offentlige midler på uærlig vis. Når du velger å lyve om at far er ukjent er det nav som må bruke offentlige penger til å punge ut barnebidraget som far egentlig skulle betalt. På den annen side var det et hylekor her på KG i går, over at personer med ADHD nå kan få noen hundrelapper per måned som kompensasjon for slitasje på klær og sengetøy, uten å dokumentere nøyaktig hvor mye slitasjen utgjorde... De kronene er jo småpenger sammenliknet med et barnebidrag! Ja ja, verden vil bedras! Anonymkode: 14966...3ed 16
petterm Skrevet 11. april 2019 #36 Skrevet 11. april 2019 4 timer siden, Nuith skrev: Skaff deg en bankboks, skriv det i klartekst der i et brev, putt i en konvolutt og skriv "må kun åpnes av DATTER" på den? Putt brevet i bankboksen og sørg for at dine nærmeste vet du har en bankboks. Bankbokser eksisterer knapt lenger.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #37 Skrevet 11. april 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke få noe til å skje fordi jeg ikke kan få han til å høre noe. Jeg har ingen planer om å holde noe skjult for mitt barn, den dagen hun er gammel nok og vil vite skal hun selvsagt få vite. Barnet kommer først, nettopp derfor heg vil beskytte det fra en far som ikke vil vite av det. Ts Anonymkode: 509ad...a27 Hvordan havner man til sengs med slike folk? Jeg lurer oppriktig. Anonymkode: 102a1...cc7 7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #38 Skrevet 11. april 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull. Jeg og jordmor kom frem til det sammen. Ts Anonymkode: 509ad...a27 Jo, du er iflg. Barneloven pliktig til å oppgi hvem som er far. Anonymkode: 0adf3...514 14
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #39 Skrevet 11. april 2019 Du virker jo helt hysterisk! Anonymkode: e2936...15b 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #40 Skrevet 11. april 2019 5 timer siden, Nuith skrev: Skaff deg en bankboks, skriv det i klartekst der i et brev, putt i en konvolutt og skriv "må kun åpnes av DATTER" på den? Putt brevet i bankboksen og sørg for at dine nærmeste vet du har en bankboks. Bankboks for hva? Bankbokser skal avvikles og er ingen sikker sak. Anonymkode: 4c353...d26 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå