AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #1 Skrevet 11. april 2019 Jeg førte ikke opp noen far i fødselsattesten. ( Etter hans eget ønske). Jeg har ikke sagt til noen hvem som er faren og jeg skal oppdra barnet alene. Problemet mitt er hvis jeg dør. Da er det ingen som kan fortelle barnet om hennes biologiske far. Er dette noe advokater kan ordne? Er det 100% sikkert? Anonymkode: 509ad...a27 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #2 Skrevet 11. april 2019 Skriv et testamente. Anonymkode: 72ee1...9fe 7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #3 Skrevet 11. april 2019 Barnet ditt vil vokse opp og det vil garantert vite navnet før du dør. Så du burde heller forberede deg på det i stedenfor. Anonymkode: 6a1d9...a55 11
Nuith Skrevet 11. april 2019 #4 Skrevet 11. april 2019 Skaff deg en bankboks, skriv det i klartekst der i et brev, putt i en konvolutt og skriv "må kun åpnes av DATTER" på den? Putt brevet i bankboksen og sørg for at dine nærmeste vet du har en bankboks. 8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #5 Skrevet 11. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet ditt vil vokse opp og det vil garantert vite navnet før du dør. Så du burde heller forberede deg på det i stedenfor. Anonymkode: 6a1d9...a55 Hæ? Ja barnet mitt skal selvsagt få vite når det blir eldre, hvis det vil det selv, men akkurat nå er det uaktuelt. Ts Anonymkode: 509ad...a27
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #6 Skrevet 11. april 2019 3 minutter siden, Nuith skrev: Skaff deg en bankboks, skriv det i klartekst der i et brev, putt i en konvolutt og skriv "må kun åpnes av DATTER" på den? Putt brevet i bankboksen og sørg for at dine nærmeste vet du har en bankboks. Og så brenner bankboksen.... ts Anonymkode: 509ad...a27
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #7 Skrevet 11. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg førte ikke opp noen far i fødselsattesten. ( Etter hans eget ønske). Jeg har ikke sagt til noen hvem som er faren og jeg skal oppdra barnet alene. Problemet mitt er hvis jeg dør. Da er det ingen som kan fortelle barnet om hennes biologiske far. Er dette noe advokater kan ordne? Er det 100% sikkert? Anonymkode: 509ad...a27 Er det ingen du stoler på du kanskje kunne fortalt som kan påta seg ansvaret å informere ditt barn hvis tilfellet skulle komme. Advokater kan også fikse slik at den informasjonen er i testamentet ditt. Anonymkode: abfee...184 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #8 Skrevet 11. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ingen du stoler på du kanskje kunne fortalt som kan påta seg ansvaret å informere ditt barn hvis tilfellet skulle komme. Advokater kan også fikse slik at den informasjonen er i testamentet ditt. Anonymkode: abfee...184 Jo, men hva om de også dør. Det må være helt sikkert. Ts Anonymkode: 509ad...a27
Pillarguri Skrevet 11. april 2019 #9 Skrevet 11. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, men hva om de også dør. Det må være helt sikkert. Ts Anonymkode: 509ad...a27 Da er det kun den muligheten at du får skrevet et testament og at testamentet blir oppbevart hos skifteretten. Bruk en advokat sånn at du er sikker på at testamentet blir korrekt satt opp. 12
Populært innlegg Nuith Skrevet 11. april 2019 Populært innlegg #10 Skrevet 11. april 2019 Seriøst, hvis ingen av disse alternativene - eller alle sammen på én gang - er bra nok, så få nå registrert rett barnefar på fødselsattesten til barnet, da! 58
Sirah Skrevet 11. april 2019 #11 Skrevet 11. april 2019 Testamente ja. Eventuelt snakk med faren om at dersom noe skulle skje med deg så ønsker du at barnet skal få kontakt med sin andre familie. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #12 Skrevet 11. april 2019 10 minutter siden, Pillarguri skrev: Da er det kun den muligheten at du får skrevet et testament og at testamentet blir oppbevart hos skifteretten. Bruk en advokat sånn at du er sikker på at testamentet blir korrekt satt opp. Men oppbevares det kun i papirform da? Det er jo ikke sikkert om lokalet brenner ned. Jeg vet jeg krisemaksimerer altså, jeg har ingen planer om å dø eller brenne ned skrifteretten🤣 jeg må bare være sikker. Ts Anonymkode: 509ad...a27
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #13 Skrevet 11. april 2019 10 minutter siden, Sirah skrev: Testamente ja. Eventuelt snakk med faren om at dersom noe skulle skje med deg så ønsker du at barnet skal få kontakt med sin andre familie. Han vil ikke ha kontakt og vil ha 0 med barnet å gjøre. Ts Anonymkode: 509ad...a27
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #14 Skrevet 11. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men oppbevares det kun i papirform da? Det er jo ikke sikkert om lokalet brenner ned. Jeg vet jeg krisemaksimerer altså, jeg har ingen planer om å dø eller brenne ned skrifteretten🤣 jeg må bare være sikker. Ts Anonymkode: 509ad...a27 Var da veldig til krisemaksimering da, det meste skjer på data nå til dags så du kan nokk få det backet opp på er server. Bare ta ting med ro du tror alt kommer til å ordne seg, nyt barnet ditt du og drit i han. Dette er ting du ikke trenger å stresse over på flere år. Anonymkode: abfee...184 4
Pillarguri Skrevet 11. april 2019 #15 Skrevet 11. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men oppbevares det kun i papirform da? Det er jo ikke sikkert om lokalet brenner ned. Jeg vet jeg krisemaksimerer altså, jeg har ingen planer om å dø eller brenne ned skrifteretten🤣 jeg må bare være sikker. Ts Anonymkode: 509ad...a27 Siden det er der testamenter oppbevares, så antar jeg at de har et velv eller et skap som både er brann og innbrudds sikkert. Jeg vet ihvertfall ikke om noe tryggere sted både med tanke på hemmelighold av innholdet og at datteren din er sikret å få informasjonen. 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #16 Skrevet 11. april 2019 1 minutt siden, Pillarguri skrev: Siden det er der testamenter oppbevares, så antar jeg at de har et velv eller et skap som både er brann og innbrudds sikkert. Jeg vet ihvertfall ikke om noe tryggere sted både med tanke på hemmelighold av innholdet og at datteren din er sikret å få informasjonen. Ok, ja da virker det trygt. Takk for svar. Ts Anonymkode: 509ad...a27
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #17 Skrevet 11. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var da veldig til krisemaksimering da, det meste skjer på data nå til dags så du kan nokk få det backet opp på er server. Bare ta ting med ro du tror alt kommer til å ordne seg, nyt barnet ditt du og drit i han. Dette er ting du ikke trenger å stresse over på flere år. Anonymkode: abfee...184 Ja, skikkelig krisemaksimering, jeg vet. Men må jo tenke «i verste fall». Jeg er ikke helt der enda at jeg greier å bare drite i han og nyte barnet, men jeg skal komme dit💪🏻🙎🏼♀️ Ts Anonymkode: 509ad...a27 3
Sirah Skrevet 11. april 2019 #18 Skrevet 11. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han vil ikke ha kontakt og vil ha 0 med barnet å gjøre. Ts Anonymkode: 509ad...a27 Men da vil han vel neppe ha noe med barnet og gjøre om noe skulle skje heller? 😞 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #19 Skrevet 11. april 2019 2 minutter siden, Sirah skrev: Men da vil han vel neppe ha noe med barnet og gjøre om noe skulle skje heller? 😞 Nei, men tenk om han får barn som vil vite om sin halvsøsken? Tenk om hun vil oppsøke han som voksen? Mye kan skje i løpet av et liv. Ts Anonymkode: 509ad...a27 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #20 Skrevet 11. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, skikkelig krisemaksimering, jeg vet. Men må jo tenke «i verste fall». Jeg er ikke helt der enda at jeg greier å bare drite i han og nyte barnet, men jeg skal komme dit💪🏻🙎🏼♀️ Ts Anonymkode: 509ad...a27 Haha skjønner at det er en prosess. Men ønsker deg allikevel masse lykke til 😊 Jeg er vokst opp med bare mamma og har masse fine barndomsminner. Dette klarer du 😘 Anonymkode: abfee...184 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå