tommeline Skrevet 20. april 2005 #21 Skrevet 20. april 2005 Cafe Opera er jo nevnt her, men det stedet kan godt nevnes igjen. Utested på kvelden med mye studenter og litt kunstnersjeler. Om dagen er det kafe, med supergod kakao og blåbærpai! Kafeen på Verftet er et koselig sted om sommeren. Verftet er en ombygget sardinfabrikk der det er konserter, dansekurs, utstillinger og diverse andre aktiviteter. Flere kunstnere har verksteder i området her. Hilsen Eksil-Bergenser (som lengter tilbake rett som det er...)
Lilleba Skrevet 20. april 2005 #22 Skrevet 20. april 2005 I motsetning til "gjest" litt lenger oppe, vil jeg hevde at Bergen er Norges eneste BY! Du kommer til byen med stor B, en by med sjel, en by som er vakker i allslags vær, en by med selvtillit, en by med mange attraksjoner, en by med BRANN, og en by som er alene i verden med buekorpsene sine! Trommingen er byens sikre vårtegn (i månedsskiftet februar/mars). Du blir varm om hjertet når du hører dem. Da vet du at tradisjonene lever og det er snart vår! Du blir glad i denne byen, og bor du her lenge nok, blir du også stolt av den. Du vil ikke angre, og kommer helt sikkert til å trives! Velkommen til byen!
Gjest lillelou Skrevet 20. april 2005 #23 Skrevet 20. april 2005 Der ser man hvor forskjellig man kan oppleve "bauekorpsene". For meg var de til konstant irritajon- bittesmå gutter (og litt større+noen få jenter) som satte alt inn på å BRÅKE så mye som mulig. De er strengt tatt det eneste jeg ikke savner med Bergen.
Gjest Ninakanin Skrevet 20. april 2005 #24 Skrevet 20. april 2005 Jeg trives veldig godt her, gikk nettopp en tur med hunden oppe på fjellveien, og så på den nydelige rosafargen på himmelen, kunne se byen, seilbåtene på fjorden.. Jo denne byen blir jeg nok lenge i! Velkommen skal du være, her vil du trives
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2005 #25 Skrevet 20. april 2005 Tusen takk for det! Gleder meg allerede jeg.
Gjest Ninakanin Skrevet 20. april 2005 #26 Skrevet 20. april 2005 ja men det har du all grunn til!! Og så er folk her rare. Sånn som hun dama som går i 1 farge fra topp til tå på fast dag i uka. Eller alle de gamle brisne mennene som skal fortelle deg meningen med livet med litt større iver enn tilsvarende mannfolk i resten av landet. Eller utadventheten til alle, måten folk snakker til en. Dette er rett og slett en super plass! Man må liksom bare le litt avogtil!
Gjest gjesta Skrevet 20. april 2005 #27 Skrevet 20. april 2005 Og så er folk her rare. Sånn som hun dama som går i 1 farge fra topp til tå på fast dag i uka. Jepp, og i dag var hun oransje.
Gjest Ninakanin Skrevet 20. april 2005 #28 Skrevet 20. april 2005 Hun er så sjøøøøøøønn!!!! Og så er jeg veldig glad i pappa'n til Dagfinn Lyngbø
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2005 #29 Skrevet 20. april 2005 Høres egentlig veldig fantastisk ut! Vi har noen slike her i byen også, men det er en overvekt av sure og rett og slett uvennlige mennesker her. Jeg synes for eksempel at servicen i butikkene i Stavanger er helt annerledes enn her. Der smiler de og hilser deg velkommen, nesten uansett hvor du går. :-)
Sniglå Skrevet 20. april 2005 #30 Skrevet 20. april 2005 Jepp, og i dag var hun oransje. Hihi! Jeg har litt sansen for han som dilter etter jeg da. Til å begynne med gikk han i sine egne, vanlige klær, men i det siste har jo han også begynt med disse fargekodene!
Gjest Seleena Skrevet 20. april 2005 #32 Skrevet 20. april 2005 hæ? Vet alle om denne damen altså? Har sett henne mange ganger Hva er det med henne foresten?
Sniglå Skrevet 20. april 2005 #33 Skrevet 20. april 2005 Har hørt at det er en spesiell grunn til disse fargene, men vet ikke hva... Så har hun en stor spade i ryggsekken (eller ikea-posen for den saks skyld) som hun bruker til å grave i søpla for å finne tomflasker.. Men mer enn det vet jeg ikke..
Gjest lillelou Skrevet 21. april 2005 #34 Skrevet 21. april 2005 Jepp, og i dag var hun oransje. Ååååå...nå savnet jeg plutselig henne! Hun er søt!
Gjest lillelou Skrevet 21. april 2005 #35 Skrevet 21. april 2005 de er jo kjæresteeeeeeeer.... Har hun fått kjæreste? Så koselig! :-)
Gjest Coral Skrevet 21. april 2005 #36 Skrevet 21. april 2005 Hihi! Jeg har litt sansen for han som dilter etter jeg da. Til å begynne med gikk han i sine egne, vanlige klær, men i det siste har jo han også begynt med disse fargekodene! Syns også de to er veldig søte, ser de rett som det er. Tror forresten hun (de) går i en ny farge for hver dag i uken, mener å ha lest det i en avisatikkel som var om henne. Noen kaller henne også regnbuejenten, eller noe sånt..
Gjest gjest1 Skrevet 21. april 2005 #37 Skrevet 21. april 2005 Ja, jeg leste også den artikkelen om dem. Prøvde å finne den på bt.no nå i sted, men fant den ikke. De er ordenlig søte de to. Ser henne nesten hver gang jeg er i byn. Enten tuslende rundt med alt utsryret sitt, ellers på gratisbussen. Den lille grønne som kjører fra Busstasjonen til Nøstet. Det er noe fargekoder ja. Hver mandag f.eks. er hun kledd i blått pga. blåmandag. Lurer på begynnelsen for de andre fargevalgene.
smidja Skrevet 21. april 2005 #38 Skrevet 21. april 2005 Og alle bruker skulpturen "den blå steinen" som møteplass. Det er en blåbrungrønngrå stor firkantet stein som ligger helt nede på enden av torgalmenningen, som er den store åpne plassen midt i byen (hvis du står på fisketorget og ser opp mot den røde kirken (st peterkirken) liksom). Så når du er ny her og skal møte folk sier de: "Ser deg ved den blå steinen klokka 8!!!" Litt krise om du ikke vet hvor den er Stedet den ligger på heter Ole Bulls Plass
smidja Skrevet 21. april 2005 #39 Skrevet 21. april 2005 Hehe, hun er skjønn ja... Ååååå, nå savner jeg Bergen noe fryktelig etter å ha lest denne tråen
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #40 Skrevet 21. april 2005 Hun er så sjøøøøøøønn!!!! Og så er jeg veldig glad i pappa'n til Dagfinn Lyngbø Hun SNIKER i køen på butikken :evil:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå