Gå til innhold

Geografisk sett er de som bor i Trøndelag og Nord-Norge minst renslige.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nettavisen.no/livsstil/sa-ofte-br-du-vaske-klrne-dine/3423661390.html

Hvilke vaner har egentlig vi nordmenn når det kommer til å vaske tøy?

Geografisk sett er de som bor i Trøndelag og Nord-Norge minst renslige. Her brukes T-skjorter og sokker langt flere dager enn resten av landet før det legges til vask.

Menn bruker undertøy og sokker lengre enn kvinner. To av fem menn bruker undertøyet to eller tre dager før det havner i skittentøyet, og sokkene brukes opptil seks dager før de vaskes.

Godt å vite.

Anonymkode: d2d6d...2e8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok. Føler meg som et nytt menneske etter denne infoen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Okidoki! 👍

Anonymkode: b828a...2e3

• Liker 1
Skrevet

Menn bruker nok undertøy lenger fordi man har som regel mer hår i rumpa som mann, kvinner er jo rene der, og da setter de brune flekkene seg i håret isteden for i trusa, det er bare fakta folkens, ikke hat på meg :P

Skrevet

Javel. Notert.

AnonymBruker
Skrevet

Den undersøkelsen tror jeg at dere skal ta med en god porsjon av tørrfæsk.

Anonymkode: f7d11...848

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at de samme gutta hverken forventer BJ's ellerfotmassasje....Usj.

Anonymkode: 82971...078

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, IchLiebeDichOder? skrev:

Menn bruker nok undertøy lenger fordi man har som regel mer hår i rumpa som mann, kvinner er jo rene der, og da setter de brune flekkene seg i håret isteden for i trusa, det er bare fakta folkens, ikke hat på meg :P

Aldri noe hating på de som går i folkeopplysningens tjeneste 👍🏻😁

Håper det er innafor å dusje hver dag og skifte undertøy og sokker samtidig når man er kommet så langt syd som hit til Oslo.

Anonymkode: 466af...167

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, kjenner noen som vasker alle klærne samlet ; håndklær, sokker, boxere, tskjorter etc, I én og samme ukentlige maskinvask, på bare 30 grader. Og de bor i Asker.

Anonymkode: c5cc9...c0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha samme sokker i 5 dager... Om jeg er hjemme på helg f.eks og heelt i ro og som regel ikke bruker sokker, men ulltøflene inne, legger jeg sokkene på vask etter 2 dager, men ellers går sokkene til vask etter 1 dags bruk, og sokkene jeg bruker på jobb går til vask med en gang jeg kommer hjem. 

Anonymkode: ed10c...0b5

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha samme sokker i 5 dager... Om jeg er hjemme på helg f.eks og heelt i ro og som regel ikke bruker sokker, men ulltøflene inne, legger jeg sokkene på vask etter 2 dager, men ellers går sokkene til vask etter 1 dags bruk, og sokkene jeg bruker på jobb går til vask med en gang jeg kommer hjem. 

Anonymkode: ed10c...0b5

Er veldig mye mere bekymra for ulltøflene du går barbeint i 😯😬🙈

Anonymkode: 466af...167

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nettavisen.no/livsstil/sa-ofte-br-du-vaske-klrne-dine/3423661390.html

Hvilke vaner har egentlig vi nordmenn når det kommer til å vaske tøy?

Geografisk sett er de som bor i Trøndelag og Nord-Norge minst renslige. Her brukes T-skjorter og sokker langt flere dager enn resten av landet før det legges til vask.

Menn bruker undertøy og sokker lengre enn kvinner. To av fem menn bruker undertøyet to eller tre dager før det havner i skittentøyet, og sokkene brukes opptil seks dager før de vaskes.

Godt å vite.

Anonymkode: d2d6d...2e8

Nord-Norge har også det største problemet med at kvinner tar utdanning og flytter ut av landsdelen. Mens menn i mer tradisjonelle yrker som fiske, landbruk og industri blir igjen. 

Sitat

Nordnorske kommuner sliter med å få unge kvinner til å bli værende. I Evenes ble bare 6 av 44 unge kvinner mellom 25 og 30 år igjen i hjemkommunen.

https://www.nrk.no/nordland/her-ble-nesten-ingen-jenter-boende-1.13243546

Med andre ord - menn er griser, og overvekten av menn mange steder nordpå drar snittet ned, mens de nordnorske kvinnene reiser sørover og trekker opp snittet der.

Anonymkode: ee678...661

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...