Gå til innhold

Laser i (ekstreme) nasolabiale linjer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Erfaringer? Fillers vil jeg ikke, både fordi jeg er under 30 og erfarne leger anbefaler å vente med fillere til man er 35 for å ikke desorientere ansiktet, samt at jeg har sett mye skrekkeksempler. 

Så det koster 5000,- for bare ett område, så bør være verdt det 😳

Anonymkode: 5331d...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Desorientere ansiktet? Forvirre det altså? Nå ble jeg også forvirret.

Laser virker på linjer men det virker jo ikke på dype søkk, så hvis det er det du har vil det ikke være verdt det :vetikke:

Anonymkode: 41ce9...cfa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Desorientere ansiktet? Forvirre det altså? Nå ble jeg også forvirret.

Laser virker på linjer men det virker jo ikke på dype søkk, så hvis det er det du har vil det ikke være verdt det :vetikke:

Anonymkode: 41ce9...cfa

Malplasserte trekk. Hm ja, men når man googler er laser foretrukket over filler, spesielt siden det er en mer langvarig løsning 🤔 finner mye på engelske sider men ikke norske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden du har funnet en pris, har du tydeligvis funnet noen som gjør dette i Norge. Da kan du kanskje spørre der om hvordan det fungerer? Jeg for min del kan ikke skjønne hvordan laserbehandling kan ha noen effekt å snakke om her.

Anonymkode: 19b8c...41e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nasolabiale linjer er helt vanlig. Det er ikke det samme som rynker. 

Anonymkode: 53385...f30

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Siden du har funnet en pris, har du tydeligvis funnet noen som gjør dette i Norge. Da kan du kanskje spørre der om hvordan det fungerer? Jeg for min del kan ikke skjønne hvordan laserbehandling kan ha noen effekt å snakke om her.

Anonymkode: 19b8c...41e

Av ulike grunner stoler jeg ikke helt på hva de sier, da de har økonomisk vinning ved at jeg utfører prosedyren. Stoler heller på noen som har utført og hva de syns :) 

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Nasolabiale linjer er helt vanlig. Det er ikke det samme som rynker. 

Anonymkode: 53385...f30

Jeg vet, men mine har bare blitt mer og mer ekstreme etter jeg ble 20, nå er jeg i slutten av tyveårene og klarer ikke se meg i speilet lenger, jeg ser mer ut som en slags hund enn et menneske med de dype søkkene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 4/11/2019 at 6:20 PM, AnonymBruker said:

Av ulike grunner stoler jeg ikke helt på hva de sier, da de har økonomisk vinning ved at jeg utfører prosedyren. Stoler heller på noen som har utført og hva de syns :) 

Enig! Vil du si hvor det utføres? Kunne tenkt meg å lese om denne laserbehandlingen selv (jeg har også prominente linjer der).

Anonymkode: ca18f...0ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vente med fillers til etter man er 35? Fillers desorientere ansiktet? Har du kilder på dette? (Da sikter jeg ikke til "fillers gone wrong" bilder av 90 talls stjerner før helsepersonellet kunne teknikken) 

Anonymkode: 6d2fd...045

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 11.4.2019 den 18.20, AnonymBruker skrev:

Jeg vet, men mine har bare blitt mer og mer ekstreme etter jeg ble 20, nå er jeg i slutten av tyveårene og klarer ikke se meg i speilet lenger, jeg ser mer ut som en slags hund enn et menneske med de dype søkkene.

Enig det med økonomisk vinning og ikke ta for god fisk hva klinikken selv sier alltid ;)

Men angående de nasolabiale linjene dine, er du sikker på dette ikke bare er noe du har hengt deg opp i og derfor ser ekstra tydelig? Kan du spørre en venninde eller moren din om de legger merke til at det er unormalt ekstra synlig? 
Det kan høres ut som du har en svak form for kroppsdysmorfori..... 

Hvis du allikevel velger å gjøre noe, så kanskje du skal starte med å prøve plasmapen? Billigere enn laser, så kan du spare laserpengene til om 10 år istedet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Enig! Vil du si hvor det utføres? Kunne tenkt meg å lese om denne laserbehandlingen selv (jeg har også prominente linjer der).

Kom opp et sted i Lillestrøm da jeg googlet, siden jeg helst ville finne noe nærmere fikk jeg ikke med meg hva salongen het dessverre. Fikk også treff på et hudlegesenter i Oslo men det var så svimlende dyrt at jeg klikket meg rett ut igjen 😅 het noe med hud og laser. Kan skrive her når jeg finner ut mer!

9 hours ago, AnonymBruker said:

Vente med fillers til etter man er 35? Fillers desorientere ansiktet? Har du kilder på dette? (Da sikter jeg ikke til "fillers gone wrong" bilder av 90 talls stjerner før helsepersonellet kunne teknikken) 

Ja, lest det flere steder jeg. Syns det er litt skummelt, så tar ikke sjansen selv om det sikkert pleier å gå fint. Rekker ikke finne fler kilder nå men kan finne frem en annen interessant artikkel senere hvis du er interessert.

https://www.artisteplasticsurgery.com.au/blog/fillers-will-make-look-older/

After a certain amount of injections the filler will distort and morph the face. HA fillers last up to 18 months and when they dissolve they do leave behind some collateral damage in the form of inflammatory reaction to the filler and capsule formation. Think of a scaffold that has many empty sandbags and half filled sand bags around the area. It just doesnt look clean or safe. The use of fillers in the face to achieve a liquid facelift or to increase the size of your cheek bones will leave some damage behind to your face and in the young patient under the age of 35 it will make you look older.

9 hours ago, AnonymBruker said:

Enig det med økonomisk vinning og ikke ta for god fisk hva klinikken selv sier alltid ;)

Men angående de nasolabiale linjene dine, er du sikker på dette ikke bare er noe du har hengt deg opp i og derfor ser ekstra tydelig? Kan du spørre en venninde eller moren din om de legger merke til at det er unormalt ekstra synlig? 
Det kan høres ut som du har en svak form for kroppsdysmorfori..... 

Hvis du allikevel velger å gjøre noe, så kanskje du skal starte med å prøve plasmapen? Billigere enn laser, så kan du spare laserpengene til om 10 år istedet. 

Jeg hørte faktisk med en venninne for litt siden, men hun skjønte ikke hva jeg pratet om engang. Slo meg litt til ro da, men så spurte jeg typen og han sa han så de og at sånn er det å bli eldre, da slo panikken virkelig inn. Jeg er ikke redd for å se eldre ut egentlig, men føler som sagt jeg ser mer ut som en hund eller ape enn menneske med de linjene, ville heller hatt «normale» rynker her og der. Dermapen skal jeg definitivt sjekke ut, visste ikke at det ble utført i de linjene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hørte faktisk med en venninne for litt siden, men hun skjønte ikke hva jeg pratet om engang. Slo meg litt til ro da, men så spurte jeg typen og han sa han så de og at sånn er det å bli eldre, da slo panikken virkelig inn. Jeg er ikke redd for å se eldre ut egentlig, men føler som sagt jeg ser mer ut som en hund eller ape enn menneske med de linjene, ville heller hatt «normale» rynker her og der. Dermapen skal jeg definitivt sjekke ut, visste ikke at det ble utført i de linjene :) 

Det er garantert noe du bare ser fordi du har hengt deg opp i det. Jeg har hatt mange sånne perioder selv, hengt meg opp i hengemunn, begynnende viker men det er bare jeg som ser det og ingen andre. Vennindene mine skjønner ikke bæret 😛 Når de også snakker om komplekser så ser ikke jeg det samme som de ser på seg selv, det er usunne og ureelle hekter hvor man gjør en fjær til ti høns i sitt eget hode. Hør på vennindene dine, bodydysmorfori er ikke bra å dyrke!  Det heter plasmapen ikke dermapen det jeg nevnte for de linjene, jeg vet ikke hvor effektivt det er men vet at noen gjør det i det området, samt kråketær osv. Men sannsynligvis trenger du ikke noe behandling for det i det hele tatt! 

Det viktigste er å akseptere at man ikke ser lik ut for alltid, å bli eldre er ikke noe dårlig og hvis man skal få sjokk over hver lille endring som skjer så kommer man til å stresse fælt og ha det dårlig med seg selv de neste 60 årene! Ikke gidd å kast bort tiden i livet ditt på det! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/14/2019 at 12:45 PM, AnonymBruker said:

Det er garantert noe du bare ser fordi du har hengt deg opp i det. Jeg har hatt mange sånne perioder selv, hengt meg opp i hengemunn, begynnende viker men det er bare jeg som ser det og ingen andre. Vennindene mine skjønner ikke bæret 😛 Når de også snakker om komplekser så ser ikke jeg det samme som de ser på seg selv, det er usunne og ureelle hekter hvor man gjør en fjær til ti høns i sitt eget hode. Hør på vennindene dine, bodydysmorfori er ikke bra å dyrke!  Det heter plasmapen ikke dermapen det jeg nevnte for de linjene, jeg vet ikke hvor effektivt det er men vet at noen gjør det i det området, samt kråketær osv. Men sannsynligvis trenger du ikke noe behandling for det i det hele tatt! 

Det viktigste er å akseptere at man ikke ser lik ut for alltid, å bli eldre er ikke noe dårlig og hvis man skal få sjokk over hver lille endring som skjer så kommer man til å stresse fælt og ha det dårlig med seg selv de neste 60 årene! Ikke gidd å kast bort tiden i livet ditt på det! :)

Takk, prøver å ta ordene til meg :) har taklet andre tegn til aldring bra (selv at rumpa har begynt å sige, haha), men disse linjene har liksom forandret ansiktet mitt så jeg ikke ser ut som meg selv lenger, og DET sliter jeg med å takle. Man ser jo enda ut som seg selv med rynker i panna og kråketær, men hele ansiktet har blitt et annet når ansiktet har delt seg i 3, og jeg kan ikke beskrive den forferdelige følelsen jeg får i kroppen når jeg får et glimt av meg selv i sterkt lys, og ser dette nye  ansiktet se tilbake :( 

Plasmapen ser lovende ut da, håper anerkjente norske salonger utfører dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Takk, prøver å ta ordene til meg :) har taklet andre tegn til aldring bra (selv at rumpa har begynt å sige, haha), men disse linjene har liksom forandret ansiktet mitt så jeg ikke ser ut som meg selv lenger, og DET sliter jeg med å takle. Man ser jo enda ut som seg selv med rynker i panna og kråketær, men hele ansiktet har blitt et annet når ansiktet har delt seg i 3, og jeg kan ikke beskrive den forferdelige følelsen jeg får i kroppen når jeg får et glimt av meg selv i sterkt lys, og ser dette nye  ansiktet se tilbake :( 

Plasmapen ser lovende ut da, håper anerkjente norske salonger utfører dette. 

Plasmpen er visst bare midlertidig resultat, altså det går tilbake til utgangspunktet igjen etter en stund. I tillegg kan man få misfarget hud av det. Har lest en del om det på RealSelf og der konstanteres fillers som et mye bedre alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 4/15/2019 at 4:24 PM, AnonymBruker said:

Plasmpen er visst bare midlertidig resultat, altså det går tilbake til utgangspunktet igjen etter en stund. I tillegg kan man få misfarget hud av det. Har lest en del om det på RealSelf og der konstanteres fillers som et mye bedre alternativ.

Så dumt. Finner lite til laserbruk i de linjene her i Norge også, er uansett så mye penger at jeg ikke vet om jeg har råd. Virker ikke som jeg har noe annet valg enn filler da, men det er jo utrolig kjedelig når så mange skriver at det utvider linjene og gjør de verre på sikt. Også lest at det kan gjøre ansiktet «bottom heavy» og at man heller burde fylle litt i kinnben osv, blir så forvirret om hva jeg skal gjøre.

Dette ser jo lovende ut, kan man forvente så bra resultater i norske salonger? 

11kzdsk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Laser kan ikke fjerne dype søkk, det vil bare forbedre hudteksturen og overfladiske linjer. 

Fillers, gjort korrekt, vil ikke være noe problem. Det er når man fyller for mye. Dessuten, har man dype nasolabiale furer kommer det ofte av at man mangler volum i kinn. Fyll kinn og de vil løfte furene. 

Anonymkode: fc74e...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men herregud, dette er jo bare hvordan du ser ut! Det er deg! Hva er galt med det?

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Det er ikke sånn at alle mennesker trenger å ligne et konstruert ideal for å se bra ut og ha det bra. :)

Anonymkode: 2f369...4a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
21 hours ago, AnonymBruker said:

Laser kan ikke fjerne dype søkk, det vil bare forbedre hudteksturen og overfladiske linjer. 

Fillers, gjort korrekt, vil ikke være noe problem. Det er når man fyller for mye. Dessuten, har man dype nasolabiale furer kommer det ofte av at man mangler volum i kinn. Fyll kinn og de vil løfte furene. 

Ja, dette har jeg også lest. Litt redd for å se puffy ut etterpå som jeg har sett på enkelte kjendiser. Jeg har aldri hatt synlig kinn, alltid hatt tynt ansikt med tydelige kinnben, så vet ikke om jeg hadde kledd å få mer fyll i kinnene rett og slett.

21 hours ago, AnonymBruker said:

Men herregud, dette er jo bare hvordan du ser ut! Det er deg! Hva er galt med det?

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Det er ikke sånn at alle mennesker trenger å ligne et konstruert ideal for å se bra ut og ha det bra. :)

Anonymkode: 2f369...4a9

Det som er galt er at det har gått såpass utover selvbildet mitt at jeg føler meg konstant stygg, og rett og slett skamfull over eget utseende, det er slitsomt 😕 tenker at det er andre viktige ting i livet og at jeg ikke må være så selvopptatt, men hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/19/2019 at 1:19 PM, AnonymBruker said:

Nå er ikke jeg TS, men det er ikke mitt tilfelle. Jeg har litt bollete kinn (er tynn ellers) med nærmest usynlige kinnbein - derav disse linjene. Mer volum i kinnene ville ikke hjulpet meg det spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vanlig resultat med filler de bildene du postet men med tiden så får man gorillamunn så du burde heller lære deg å ta aldringen med stolthet ellers ender du opp enda styggere om 15 år med fillers 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg TS, men det er ikke mitt tilfelle. Jeg har litt bollete kinn (er tynn ellers) med nærmest usynlige kinnbein - derav disse linjene. Mer volum i kinnene ville ikke hjulpet meg det spor.

Spørs hvor i kinnene fettet ligger. En kan fylle både langs kinnbeina, men også rundt eplene av kinnene(cheek apples, finner ikke bedre forklaring). Google Ogee-curve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...