AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #1 Skrevet 11. april 2019 For noen dager siden dro jeg på matbutikken med mine tomflasker og pantet de før jeg skulle handle mat til meg selv. Jeg har ikke all verdens med penger så det gjelder å få utnyttet de kronene man har. Når jeg så har pantet mine få flasker kommer det inn 3 utlendinger med hver sine store sekker med flaskepant, den siste ser pantelappen min i hånden min og begynner med en gang å tigge om å få pantelappen min!?! Jeg sa høflig at jeg har ikke penger å gi, og han godtok det ikke men bare fortsatte å tigge flere ganger. Hvor frekk er det mulig å bli? Skal man ikke få gå ifred noen steder lenger uten å bli møtt med tigging? Anonymkode: 2c0fc...513 11
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #2 Skrevet 11. april 2019 Tydeligvis ikke. Jeg jobber i Bergen sentrum, og har måttet slutte å ta bussen fra inni sentrum, for det er umulig å få stå i fred på busstoppet. Tiggere absolutt hele tiden, pågående og ekle. Jeg går heller et kvarter for å komme til et tiggerfritt busstopp. Anonymkode: 62678...f4e 11
Honey Dew Skrevet 11. april 2019 #3 Skrevet 11. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tydeligvis ikke. Jeg jobber i Bergen sentrum, og har måttet slutte å ta bussen fra inni sentrum, for det er umulig å få stå i fred på busstoppet. Tiggere absolutt hele tiden, pågående og ekle. Jeg går heller et kvarter for å komme til et tiggerfritt busstopp. Anonymkode: 62678...f4e Meld fra til politiet. Det gjorde jeg da en tigger ikke ville la meg være i fred utenfor Exhibition. Den damen gikk rundt og tigget hver gang jeg var der og det er faktisk ikke tillatt å oppsøke folk for å tigge. De har fått tildelt en plass og der skal de sitte. Politiet takket for meldingen og skrev at de skulle holde området under oppsikt. 8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #4 Skrevet 11. april 2019 Pass godt på telefon og lommebok når du står der. Min farmor opplevde en lignende episode utenfor en parkeringsautomat i utlandet, og da ble hun fråstjelt mobiltelefon som lå opp i en ryggsekk samtidig som hun ble distrahert av en som ville ha hun til å betale parkeringsbilletten hans. Anonymkode: 648ba...14f 3
IchLiebeDichOder? Skrevet 11. april 2019 #5 Skrevet 11. april 2019 Ikke vær sånn aaa er vel bare å si nei? dette er mine penger ?:-) er det no vits i å bli sånn fremmedfiendtlig? Og det heter ikke fremmedfiendtlig btw, det heter RÆDD! bare lev videre og vær modig, you look good
Nuttery Skrevet 11. april 2019 #6 Skrevet 11. april 2019 Jeg opplever det svært ubehagelig i Oslo, blant annet på uteservering. De går ofte helt bort til bordet og står og rasler med koppen over maten, til tross for at vi sier nei flere ganger. Opplevde også å bli tilnærmet inne på en kafé (stort lokale) for en liten stund siden, av en som solgte et slags blad (folk er folk?). Forsøkte å si nei flere ganger, men han bare kom nærmere og nærmere og raslet med bladet. Syntes også det er ubehagelig feks der de sitter rett ved siden av parkeringsautomater og tigger og prater til deg hele tiden mens du legger på parkometeret. 7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #7 Skrevet 11. april 2019 opplever ikke tiggere noe sted,de plager meg isåfa ikke. Jeg har bodd i Italia og der er dte mye verre. Særlig på sentrale steder kan du ikke legge fra deg mobil, lommebok eller henge veska på stolen slik at den er ut mot noe...da kan folk komme og ta det når som helst. Er også tiggere som kommer bort til bordet ditt, legger et papir/bilde av famliemedlemmene sine på tingen de skal stjele, tar hånden sin under og får det med seg. De går rundt med bilder av ungene sine, kommer med koppen sin oppi trynet ditt. Anonymkode: 0790f...529 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #8 Skrevet 11. april 2019 En ting har du rett i TS, tiggerne i Oslo har blitt veldig mye mer pågående de siste årene. Det kan kanskje skyldes at de ikke lenger klarer å dra inn like mye penger og at bakmennene krever mer av dem? Det er dessverre et veldig organisert opplegg bak disse tiggerne. Anonymkode: 00642...1af 6
Blondine Skrevet 11. april 2019 #9 Skrevet 11. april 2019 Har opplevd det samme, måtte nesten bli sint pga tigging av pantelappen. En annen tigger spurte om å få skoene mine. 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #10 Skrevet 11. april 2019 10 minutter siden, Blondine skrev: Har opplevd det samme, måtte nesten bli sint pga tigging av pantelappen. En annen tigger spurte om å få skoene mine. Det er snart på tide med et forbud mot denne galskapen. Det blir ikke lenge til en blir slått ned av en desperat tigger. Anonymkode: 18cb6...bcf 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #11 Skrevet 11. april 2019 Jeg pleier å samle opp tomflasker i en stor sekk før jeg går og panter. Har opplevd noen ganger at tiggere følger etter meg og maser og spør om de kan få hele sekken av meg. Eh, nei. Anonymkode: f0a31...80b 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #12 Skrevet 11. april 2019 Har fått problemer med tiggere utenfor et lite senter rett ved her jeg bor hvor jeg også handler. Her kan man i tillegg til pant levere klær osv. i konteinere. Og da kommer hun som pleier å sitte å tigge ved inngangen løpende og forsøker å dra det ut av hendene mine selv om jeg tar frem streng-stemmen og sier nei. Også om jeg kommer med panteflasker. Så nå går jeg kun i konteinere på søndager, når jeg skal pante må jeg faktisk pante en annen plass. Har tipset senterledelsen og de hadde mottatt flere klager visstnok. Anonymkode: 18e2c...8c9 4
Mynona Skrevet 11. april 2019 #13 Skrevet 11. april 2019 Tråden er ryddet for avsporinger. Mynona, mod.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #14 Skrevet 12. april 2019 17 hours ago, Honey Dew said: Politiet takket for meldingen og skrev at de skulle holde området under oppsikt. Og nå er det blitt slutt på problemet? Kjente ikke politiet godt nok til tigging på busstoppet rett utenfor egen dør? Det burde de vel? Om vi sier de ikke er helt borte vekk, og faktisk har oversikt over byen de skal passe, hvorfor gjorde de ikke noe med det før @Honey Dew gav dem beskjed? Går ikke den damen rundt i byen og plager folk enda? Anonymkode: 0071f...d61 2
Korpsnerden Skrevet 12. april 2019 #15 Skrevet 12. april 2019 Jeg sto i kø på McDonalds da det kom en tigger som ville at jeg skulle kjøpe mat til henne. Hun ble aggresiv da jeg ikke ville gjøre det, og betjeningen viste henne ut. Da stilte hun seg på utsiden av vinduet hvor jeg og familien satt, hvor hun fortsatte å kjefte. Da hun gikk etter noen minutter ble jeg ganske lettet, helt til hun kom tilbake med en mann. Det var så ubehagelig at jeg ikke hadde lyst til å gå fra stedet. 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #16 Skrevet 12. april 2019 Synes disse veldedighetsorganisasjonene nesten er verre. De tar ofte ikke nei for et nei. Om de krysser meg for å stoppe meg, sier jeg bare rett ut «hvis det er penger dere vil ha, så kan dere glemme det» De blir så paffe at de ofte ikke får åpnet kjeften engang. Svarer frekkheten deres med samme frekkhetsnivå. Asfalt selgere er mye høfligere. I min by er ikke tiggerne like innpåslitne, men blir de det, får man passe enda bedre på verdisakene sine. Her oppfører de seg stort sett ok. Anonymkode: 362fa...530 3
Honey Dew Skrevet 12. april 2019 #17 Skrevet 12. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og nå er det blitt slutt på problemet? Kjente ikke politiet godt nok til tigging på busstoppet rett utenfor egen dør? Det burde de vel? Om vi sier de ikke er helt borte vekk, og faktisk har oversikt over byen de skal passe, hvorfor gjorde de ikke noe med det før @Honey Dew gav dem beskjed? Går ikke den damen rundt i byen og plager folk enda? Anonymkode: 0071f...d61 Hun satt ganske lenge etter at jeg hadde gitt beskjed til politiet, men nå er hun oppe og går igjen. Dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå