AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #1 Skrevet 11. april 2019 Har barnet glede av sandkassen så tidlig? Har sett litt på sandkasser og fant en av tre på jul og Biltema og en i plast med lokk på diverse nettsider og Finn. Hva er best? De av tre eller plast? Vi har hund som luftes i Hagen også så vi må dekke begge med noe uansett sånn i tilfelle. Vi er så heldige å ha lekeplass 30 meter unna huset, men jeg kjenner behovet for å friste ungen i å være i Hagen også med et eller annet. Så hva anbefaler dere? Og er det andre ting jeg bør huske på? Anonymkode: 49cf3...679
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #2 Skrevet 11. april 2019 Det finnes en i tre, med lokk, der lokket brettes opp til sittebenk. De er fine. Og akkurat passe fra den alderen. Da er de mer på utforskning, ikke på store byggverk. Anonymkode: f5b31...0c5 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #3 Skrevet 11. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes en i tre, med lokk, der lokket brettes opp til sittebenk. De er fine. Og akkurat passe fra den alderen. Da er de mer på utforskning, ikke på store byggverk. Anonymkode: f5b31...0c5 Har sett på de ja, men det lokket dekker det greit i tilfelle hunden eller nabokatten finner på noe eller bør jeg ha presenning over samtidig også? Bør vi ha noe forventning om at barnet i det hele tatt vil sitte der i noen minutter? Vi skal ha opp et basseng i sommer så er redd han vil fylle bøtter og hive dem oppi der 😂🤭 Anonymkode: 49cf3...679
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #4 Skrevet 11. april 2019 Presenning skal ikke være nødvendig. Lokket dekker hele kassa. Tror ikke du skal forvente at han gidder alene i år, med mindre han er av typen som kan holde på en stund alene i utgangspunktet. Men det er fint å ha noe å stulle med i hagen, og den vil fungere i ganske mange år fremover. Jeg er litt usikker på om den er laget av impregnert materiale, hvis ikke vil et malingsstrøk lønne seg om dere bor et sted med mye nedbør. Anonymkode: f5b31...0c5 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #5 Skrevet 11. april 2019 Mener du at hunden går rundt og tisser og bæsjer i hagen??? ÆSJ! Så ekkelt! Anonymkode: 1441a...4f7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #6 Skrevet 11. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Presenning skal ikke være nødvendig. Lokket dekker hele kassa. Tror ikke du skal forvente at han gidder alene i år, med mindre han er av typen som kan holde på en stund alene i utgangspunktet. Men det er fint å ha noe å stulle med i hagen, og den vil fungere i ganske mange år fremover. Jeg er litt usikker på om den er laget av impregnert materiale, hvis ikke vil et malingsstrøk lønne seg om dere bor et sted med mye nedbør. Anonymkode: f5b31...0c5 Takk for svar skal få på et strøk sånn i tilfelle selvom det ikke regner noe mer en normalt her vi bor Anonymkode: 49cf3...679
labine Skrevet 11. april 2019 #7 Skrevet 11. april 2019 Om dere går for en med lokk er det jo en mulighet for å lokke sandkassa når bassenget er i bruk og ha sandkassa åpen når det ikke er i bruk. Hadde uansett gått til anskaffelse av sandkasse nå, er den ikke interessant i år er den det iallefall neste år. 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #8 Skrevet 11. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du at hunden går rundt og tisser og bæsjer i hagen??? ÆSJ! Så ekkelt! Anonymkode: 1441a...4f7 Siden du tilsynelatende ikke har hund så kan jeg prøve å forklare Hunden vår tisser i Hagen hver gang han får gå ut, han bæsjer ute en sjelden gang da han allerede får turer i tillegg. Men det plukkes opp da han gjør fra seg på faste plasser. Det er en aktiv hund og han trives best ute, spesielt på sommeren så han har fri tilgang så lenge vi er hjemme. Som dyreeier så er det mitt ansvar å sørge for at han trives. At det medfører at jeg må plukke opp avføring 1 gang annenhver uke fordi han har gjort fra seg er ikke noe jeg anser som problematisk. Anonymkode: 49cf3...679 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #9 Skrevet 11. april 2019 5 minutter siden, labine skrev: Om dere går for en med lokk er det jo en mulighet for å lokke sandkassa når bassenget er i bruk og ha sandkassa åpen når det ikke er i bruk. Hadde uansett gått til anskaffelse av sandkasse nå, er den ikke interessant i år er den det iallefall neste år. Fant ut at det hører med trekk til bassenget så det var jo veldig greit egentlig, men tror nok vi ender opp med å kjøpe en idag, så får vi håpe han liker den Anonymkode: 49cf3...679
labine Skrevet 11. april 2019 #10 Skrevet 11. april 2019 Forresten kan koppestell/plastkopper og asjetter fra f.eks. IKEA være kjekt i sandkassa og tilgang på vann fo eksempel i en stor bøtte være spennende når han blir litt eldre. Dattera mi har vært timesvis i og rundt sandkassa når hun har hatt slikt tilgjengelig sammen med et lite bord og en liten stol. Stolen er i mammutserien fra IKEA og er fortsatt like stødig som den var som ny for 18 år siden da den var ny. Solbleket og stygg fordi den har x antall år ute ved siden av sandkassa bak seg, men funker fint der noen år til. 2
labine Skrevet 11. april 2019 #11 Skrevet 11. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fant ut at det hører med trekk til bassenget så det var jo veldig greit egentlig, men tror nok vi ender opp med å kjøpe en idag, så får vi håpe han liker den Anonymkode: 49cf3...679 Han bør jo uansett ikke være ute alene når det er vann i bassenget. (beklager pekefingeren men jeg er ekstrem når det kommer til unger og vann, mine får for eksempel ikke dra på stranda uten voksen så lenge de går på barneskolen uansett hvor bra de svømmer. Da blir jeg heller med dem selv om jeg har andre ting jeg egentlig skulle gjort. At jeg er streng på akkurat det skal ikke behøve å gå utover dem og dessuten, jo mer de bader jo bedre blir de til å svømme. Og med 3 badegale barn med 8 år mellom eldste og yngste har det blitt en del timer på stranda.) 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #12 Skrevet 11. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden du tilsynelatende ikke har hund så kan jeg prøve å forklare Hunden vår tisser i Hagen hver gang han får gå ut, han bæsjer ute en sjelden gang da han allerede får turer i tillegg. Men det plukkes opp da han gjør fra seg på faste plasser. Det er en aktiv hund og han trives best ute, spesielt på sommeren så han har fri tilgang så lenge vi er hjemme. Som dyreeier så er det mitt ansvar å sørge for at han trives. At det medfører at jeg må plukke opp avføring 1 gang annenhver uke fordi han har gjort fra seg er ikke noe jeg anser som problematisk. Anonymkode: 49cf3...679 Har ikke hund nå, men hadde før. Han tisset altså ikke inne i hagen, da han antagelig så på dette som sitt hjemmeområde, på lik linje med inne i huset. Han var mye ute i hagen, men tisset bare når vi gikk ut på tur. Men hvis man venner hunden til at de skal tisse i hagen, gjør de sikkert det. Jeg synes bare det er ekkelt. Anonymkode: 1441a...4f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå