AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #1 Skrevet 11. april 2019 Min aller beste venninne har blitt en egoist. Hun var den alle så på som så nobel, korret og sympatisk. Jeg satte henne høyt og vi var sammen flere dager i uken. Vi hadde daglig kontakt. Så fikk hun seg kjæreste og kuttet fullstendig kontakten. Hun spør aldri hvordan jeg har det, ringer aldri og hvis jeg ringer, svarer hun ikke. Har det siste året blitt invitert to ganger, og begge gangene har jeg skjønt det er fordi hun ikke gidder å gå ut av eget hus. Eneste jeg fikk var et glass vann og den andre gangen var det dugnad med kake. Hun har ringt hele 3 ganger, den ene gangen var for å fortelle om problemer, den andre for å fortelle om problemer og den tredje var på bursdagen min. Prøvd alt jeg kan å stille opp i alle anledninger, men hun gir jo helt f og gir ikke noe tilbake. Greit å kutte ut? Anonymkode: cede2...a1f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #2 Skrevet 11. april 2019 Trenger du det da? Altså - du sier jo selv at dere knapt har kontakt. La det være med det. Venner kommer og går her i livet - og ulikt forpliktende forhold er det ikke vanlig å "slå opp" med venner. Det vanlige er at de flyter ut og inn av kontakt og noen ganger forsvinner helt og andre ganger kommer tilbake etter 10 år. Helt udramatisk alt sammen. Akkurat nå er ikke du særlig viktig i hennes liv. Og det er faktisk helt ok. For vennskap er som forhold - de er forpliktende bare her og nå så lenge en har glede i hverandre og ikke noe "for life" opplegg. Du må bare finne noen annen enn henne til å være viktig i ditt liv. Anonymkode: 7fd4b...354 11
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #3 Skrevet 11. april 2019 La det fase ut bare, eller la kontakten være av og til. Ikke lag noe ut av det, er mange som blir slik etter å ha fått kjæreste. Mye som endrer seg da, naturlig at man vil bruke tiden sin på kjæresten. Slik er det bare. Livet er kort, man har liten tid generelt i løpet av et døgn. Anonymkode: 67c37...0a5 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #4 Skrevet 11. april 2019 Smart å kutte henne ut. Du kommer til å treffe mange kvinner som henne i livet og de er det greit å få luket ut jo før jo heller for de er ikke ordentlige venner. De er drittkjerringer som bare bruker andre kvinner som stand-in/kontaktperson i perioder de er single og forsvinner som dugg for solen øyeblikket de får kjæreste. De bryr seg bare om seg selv. De samme damene blir gjerne dumpet av kjærester gang etter gang, fordi de er som klegg på kjærestene når de er i forhold siden de dropper alle andre. Og når de blir dumpet, er neste steg selvfølgelig å rote frem venninnene igjen. Der du f.eks skal kaste bort ett halvt år på å trøste dem og høre om hvor jævlig de har det pga kjærlighetssorgen over siste "min ALT!". La det det bare koke bort, og avvis henne om kommer tungt på banen igjen når hun blir dumpet. Anonymkode: 63a52...2b5 7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #5 Skrevet 11. april 2019 kutt den egeoistisk kjerringen ut av livet ditt med god samvitighet, slike mennekser er ikke noe å spare på. Anonymkode: 51c5a...207 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #6 Skrevet 11. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Smart å kutte henne ut. Du kommer til å treffe mange kvinner som henne i livet og de er det greit å få luket ut jo før jo heller for de er ikke ordentlige venner. De er drittkjerringer som bare bruker andre kvinner som stand-in/kontaktperson i perioder de er single og forsvinner som dugg for solen øyeblikket de får kjæreste. De bryr seg bare om seg selv. De samme damene blir gjerne dumpet av kjærester gang etter gang, fordi de er som klegg på kjærestene når de er i forhold siden de dropper alle andre. Og når de blir dumpet, er neste steg selvfølgelig å rote frem venninnene igjen. Der du f.eks skal kaste bort ett halvt år på å trøste dem og høre om hvor jævlig de har det pga kjærlighetssorgen over siste "min ALT!". La det det bare koke bort, og avvis henne om kommer tungt på banen igjen når hun blir dumpet. Anonymkode: 63a52...2b5 yes, denne! Anonymkode: 51c5a...207 2
Gjest O.G. Skrevet 11. april 2019 #7 Skrevet 11. april 2019 Hun ringte på bursdagen din, så det er jo ikke sånn at hun faktisk ikke bryr seg. Det er nok mer den der med at nå som hun har kar, så har hun ikke tid til deg. Det eneste du kan gjøre er at neste gang hun ringer for å snakke kun om sine problemer, så fortell henne at det der ikke noe du gidder å høre på og for deretter og legge på og en ting til: Ikke bli med på flere dugnader.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #8 Skrevet 11. april 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: La det fase ut bare, eller la kontakten være av og til. Ikke lag noe ut av det, er mange som blir slik etter å ha fått kjæreste. Mye som endrer seg da, naturlig at man vil bruke tiden sin på kjæresten. Slik er det bare. Livet er kort, man har liten tid generelt i løpet av et døgn. Anonymkode: 67c37...0a5 Jeg har vært i flere forhold men det har aldri skjedd at jeg har kuttet ut venninner pga at jeg har truffet en mann. En venninne er ikke en jeg kan skusle med bare utifra mine behov, de er viktige for meg uansett om jeg har en partner eller ikke. Og slik bør det være for alle. Om det blir slutt med partneren skal man da begynne å ta kontakt med venninner igjen som om ingenting har skjedd, at de bare betyr noe så lenge man ikke har en partner? Nei vet du hva, hvis en venninne hadde behandlet meg så likegyldig som TS blir behandlet, så hadde hun faktisk ikke vært min venninne lenger. Anonymkode: 97b83...845 3
Gjest O.G. Skrevet 12. april 2019 #9 Skrevet 12. april 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i flere forhold men det har aldri skjedd at jeg har kuttet ut venninner pga at jeg har truffet en mann. En venninne er ikke en jeg kan skusle med bare utifra mine behov, de er viktige for meg uansett om jeg har en partner eller ikke. Og slik bør det være for alle. Om det blir slutt med partneren skal man da begynne å ta kontakt med venninner igjen som om ingenting har skjedd, at de bare betyr noe så lenge man ikke har en partner? Nei vet du hva, hvis en venninne hadde behandlet meg så likegyldig som TS blir behandlet, så hadde hun faktisk ikke vært min venninne lenger. Anonymkode: 97b83...845 Men flesteparten av damerne er faktisk ikke som deg.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #10 Skrevet 12. april 2019 12 timer siden, O.G. skrev: Men flesteparten av damerne er faktisk ikke som deg. Slik oppførsel er noe jeg forventer av 14-åringer men ikke av voksne kvinner. Når jeg har hatt samboere har det aldri vært noe problem å opprettholde kontakten med venninner. Hvis jeg hadde kuttet dem ut hver gang jeg traff en ny mann, hadde jeg fortjent å møte en kald skulder når/ hvis forholdet tok slutt. Det handler rett og slett om å sette seg inn i andres situasjon, hvis det var jeg som ble lite viktig hver gang en venninne traff en mann, så hadde jeg fått det vondt, så med hvilken rett kan jeg da utsette andre for det samme?? Anonymkode: 97b83...845 2
Gjest O.G. Skrevet 13. april 2019 #11 Skrevet 13. april 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Slik oppførsel er noe jeg forventer av 14-åringer men ikke av voksne kvinner. Når jeg har hatt samboere har det aldri vært noe problem å opprettholde kontakten med venninner. Hvis jeg hadde kuttet dem ut hver gang jeg traff en ny mann, hadde jeg fortjent å møte en kald skulder når/ hvis forholdet tok slutt. Det handler rett og slett om å sette seg inn i andres situasjon, hvis det var jeg som ble lite viktig hver gang en venninne traff en mann, så hadde jeg fått det vondt, så med hvilken rett kan jeg da utsette andre for det samme?? Anonymkode: 97b83...845 Jeg er totalt enig.
Krepsekvinnen Skrevet 13. april 2019 #12 Skrevet 13. april 2019 På 11.4.2019 den 10.59, AnonymBruker skrev: Trenger du det da? Altså - du sier jo selv at dere knapt har kontakt. La det være med det. Venner kommer og går her i livet - og ulikt forpliktende forhold er det ikke vanlig å "slå opp" med venner. Det vanlige er at de flyter ut og inn av kontakt og noen ganger forsvinner helt og andre ganger kommer tilbake etter 10 år. Helt udramatisk alt sammen. Akkurat nå er ikke du særlig viktig i hennes liv. Og det er faktisk helt ok. For vennskap er som forhold - de er forpliktende bare her og nå så lenge en har glede i hverandre og ikke noe "for life" opplegg. Du må bare finne noen annen enn henne til å være viktig i ditt liv. Anonymkode: 7fd4b...354 I alle dager. Følelser er ikke viktig lenger? 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #13 Skrevet 13. april 2019 13 timer siden, Krepsekvinnen skrev: Akkurat nå er ikke du særlig viktig i hennes liv. Og det er faktisk helt ok. Det virker ikke som TS synes det er ok, og jeg er enig med henne. Man skal behandle andre mennesker med respekt og være mot andre slik man selv ønsker å behandles. Anonymkode: 97b83...845
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #14 Skrevet 14. april 2019 Kanskje hun egentlig ikke har det så bra i forholdet sitt, men er for stolt til å fortelle deg det? Anonymkode: 23887...09d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå