AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #1 Skrevet 11. april 2019 Hei, jeg har en hund som aldri jokker på noe som helst bortsett fra en spesiell person. Det første hunden gjør når den møter vedkommende, er å Jokke. Og den slutter ikke heller. Prøver seg hele tiden. Noen som vet hva det kan komme av? Merkelig at han kun reagerer sånn på en person, og ingen andre. Anonymkode: b1636...2d0
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #2 Skrevet 11. april 2019 Du må jo stoppe den når den gjør dette. Løft den bort fra personen og si et klart "NEI!" hver gang den gjør dette. At hunden gjør dette, er pga den vil dominere den personen. Anonymkode: 3a784...986
napilut Skrevet 11. april 2019 #3 Skrevet 11. april 2019 Skjønner jo at jeg må stoppe den 😅 spørsmålet er jo hvorfor den oppfører seg slik mot vedkommende. Tror ikke det har noe med dominans å gjøre. Må være noe annet, som at vedkommende mulig gjør hunden stresset eller noen slikt. Noen som har opplevd lignende mot kun en spesiell person, og har funnet årsaker til problemet? (Som ikke er dominans..) Ts
Tabris Skrevet 11. april 2019 #4 Skrevet 11. april 2019 Som du sier, så har det ikke med dominans å gjøre. Jokking kommer som regel av stress. Er det ute på tur du møter personen, så ville jeg holdt hunden borte og evt hatt godbitsøk (kaste godbiter på gress/i grøft slik at hunden må bruke nesen og finne dem). Er det inne hos deg, evt på besøk hos personen, så ville jeg hatt hunden i bånd og gitt ham noe annet å gjøre (fylt kong, tyggebein). Hvis personen gjør noe for å stresse hunden opp (masse ros, intens kosing, lek osv), så ville jeg bedt vedkommende om å slutte med det og heller ignorere hunden og være mer passiv.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #5 Skrevet 11. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må jo stoppe den når den gjør dette. Løft den bort fra personen og si et klart "NEI!" hver gang den gjør dette. At hunden gjør dette, er pga den vil dominere den personen. Anonymkode: 3a784...986 Hunder dominerer ikke mennesker, les deg opp på hundespråk du. Anonymkode: cc432...795 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #6 Skrevet 11. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må jo stoppe den når den gjør dette. Løft den bort fra personen og si et klart "NEI!" hver gang den gjør dette. At hunden gjør dette, er pga den vil dominere den personen. Anonymkode: 3a784...986 nei, persoenen stresser hunden. Anonymkode: 38c28...e33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå